Lieknėti galima ir be vargo

Dalia moterims lieknėti padeda jau 5-erius metus. Pati maždaug prieš 10-metį turėjo nemažai antsvorio, todėl puikiai žino, su kokiomis problemomis susiduriama lieknėjant. Kadangi po ilgų ieškojimų rado ne itin „skausmingą“ kelią ir riebaliukai nesugrįžo, savo patirtimi ėmė dalintis su draugėmis. 2017 m. įkūrė „Facebook" grupę „Liekna be vargo“, kuri labai sparčiai išpopuliarėjo ir šiuo metu tai pati didžiausia moterims skirta lieknėjimo grupė – joje daugiau nei 80 000 narių.

„Grupės populiarumo paslaptis paprasta – mes nesikankiname lieknėdamos (todėl ir „be vargo“). Daug kas mano, kad lieknėjant būtina save griežtai riboti, labai daug ko atsisakyti. Anaiptol. Valgyti galima viską, išskyrus miltinius patiekalus (batoną taip pat), pusfabrikačius ir beverčius saldumynus, tarkuotų bulvių patiekalus bei saldintus gėrimus. Ir, be abejo, „šlamštmaistį“. Viso kito ne tik galima, bet ir reikia“, – sako grupės įkūrėja.

Pasak jos, svarbiausia taisyklė – valgyti tvarkingai, vienodais laiko tarpais, išlaikyti būtinų maisto medžiagų balansą ir šiek tiek sumažinti angliavandenių kiekį (ypač antroje dienos pusėje). Sveikiausias yra natūralus ir kuo mažiau perdirbtas maistas – jis ne tik geriausiai pasotina, bet ir greičiausiai pagaminamas.

„Nesivaikau „sveiko maisto“ ir „superproduktų“ madų – sulieknėti galima ir be chia sėklų, goji uogų ar kokosų aliejaus. Kaip, beje, ir be lieknėjimo papildų. Nesižaviu nei keto mityba, nei protarpiniu badavimu – visa tai kraštutinumai, kurie tinka (ir veikia) toli gražu ne visiems. Juos išbandyti siūlau nebent toms, kurioms tradicinis būdas neveikia. Nes labai dažna tendencija – pulti į kraštutinumus vien todėl, kad dabar taip madinga, net nepasigilinus, kokios galimos pasekmės. Kad lieknėjimo efektas būtų ilgalaikis ir prarasti kilogramai negrįžtų, lieknėjant mityba turi būti kuo artimesnė įprastai mitybai. Kuo mažiau streso lieknėjant – tuo geriau.

Lieknėjimas – tai ne trumpalaikis periodas „iki švenčių, gimtadienio ar klasės susitikimo“. Būtina įvykdyti „perversmą“ galvoje – tai turi tapti gyvenimo būdu. Jei tikslas bus trumpalaikis – rezultatas taip pat bus laikinas“, – būtent tai Dalia ir siekia įrodyti lieknėjančioms moterims.

Kaip per šventes nepriaugti svorio


Prieš šventes Dalia „Facebook" grupėje „Liekna be vargo“ pasidalijo šiuo įrašu, kuriame pasiūlė keletą gudrybių, kaip šį laikotarpį „išgyventi“, nededant per daug pastangų.

„Pirmiausia – privalote įsisąmoninti, kad švenčių organizavimas – ne jūsų vienų rūpestis! „Įkinkykite“ į darbus vyrą ir vaikus – darbų ir atsakomybės pasidalijimas labai palengvins jūsų prieššventinį laikotarpį, ir per šventes neatrodysite kaip keliais etatais atidirbęs ir „nusivaręs“ Kalėdų senelio elnias.

Keletas patarimų:

– Kepsnius kepkite taip, kad riebalai išvarvėtų (geriausia – orkaitėje ant grotelių, pridengus folija, kad neapdžiūtų). Šiaip riebalai nėra blogis, kaip kai kurios mano, tačiau jie kaloringi (1g – 9 kcal). Kadangi per šventes valgome daugiau, protingiau būtų tuos patiekalus gaminti taip, kad kalorijų juose būtų mažiau.

– Pasidarykite kelių rūšių lengvesnių salotų. Agurkai ir pomidorai – šiuo metu ne pats geriausias pasirinkimas, nes tai sezoninės daržovės. Ne sezono metu jose gausu augimo stimuliatorių ir trąšų. Vietoj įprastų rinkis vyšninius pomidoriukus – jie sunoksta greičiau, todėl ir chemijos juose mažiau.

– Silkę rinkitės natūralią, geriausia – su galva. Terlionės daugiau, bet kur kas sveikiau!

– Prisiminkite, kiek kasmet maisto nueina perniek, ir mažinkite kiekius. Tikrai nieko gero savaitę po švenčių misti šventinio stalo likučiais.

– Nevalgykite deserto iškart po valgio! Tai pati didžiausia klaida. Kad būtų mažiau žalos sveikatai ir figūrai, turėtų praeiti bent pusvalandis.

– Gal nuskambės keistai, tačiau patarčiau prie stalo nevalgyti vaisių. Nors tai lengvai virškinamas maistas, bet tik kai valgomas VIENAS. Tuščias skrandis vaisius suvirškina maždaug per pusvalandį. Tačiau skrandyje su kitais produktais dėl juose esančios fruktozės išsiskiria dujos, trikdomas virškinimo procesas – jis užtrunka daug ilgiau. Dėl to skrandis išsipučia, jis gali net sustreikuoti, vėliau ima pūsti pilvą. Kai kurie dietologai teigia, kad išimtis – ANANASAI. Tai bene vieninteliai vaisiai, kuriuos retkarčiais galima valgyti su mėsos patiekalais. Juose šiek tiek yra riebalus skaidančių enzimų. Tačiau ir juos derėtų valgyti bent pusvalandį PO VALGIO.

– Nors šventės tam ir yra, kad pasimėgautume, tačiau nebūtina kimšti, kad „skrandis per gerklę liptų“. Kad nepersivalgytumėte, vadovaukitės taisykle – visko po truputį. Po šaukštą. Paragauti. „Padegustuoti“. Turbūt pastebėjote, kad už šventinio stalo jau po pirmų dviejų patiekalų skrandis užsipildo, o toliau tik kemšame iki dusulio, nes „taip reikia“... Nebežinau, kur tas malonumas, kai kitą dieną streikuoja skrandis ar, neduok dieve, pykina.

– Kad nepersivalgytumėte, nesėskite prie stalo alkanos. Tradicijos tradicijomis, bet likus valandai iki vaišių suvalgyk obuolį ar bananą. Tai labai veiksminga.

– Jei būsite šeimininkė, ne viešnia – neraginkite svečių nuolat valgyti. Užteks vaišių pradžioje mandagiai pasiūlyti ir priminti, kad stalas „demokratiškas“. Dauguma persivalgo dar ir dėl to, kad nepatogu atsisakyti.

Ir prisiminkite: šventinis stalas skirtas ne prisikimšti – tai mūsų senoliai, nusibadavę per Adventą, perdavė mums šią tradiciją. Jis skirtas BENDRAUTI. Kuo daugiau kalbėsi – tuo mažiau suvalgysi. Jei turite vaikučių, organizuokite žaidimų ar konkursų, o gal net šventinį koncertą – taip ir dėmesį jiems parodysite, ir akis nuo maisto atitrauksite.

Pabaigai – ne itin smagus pastebėjimas. 80 proc. ūmaus pankreatito atvejų diagnozuojama būtent šventiniu laikotarpiu. Jo pagrindinė priežastis – gausus ir riebus maistas+alkoholis – kasa nesusitvarko su tokiu krūviu ir kyla uždegimas. Tai labai pavojinga liga! Saugokite save ir savo artimuosius!

Svarbiausia – nuteikti save, kad šventės – tik kartą per metus, o su savo kūnu bendraujame kasdien. Todėl neapleiskite jo. Nusibrėžkite planus, ką gero jam padarysite ir kaip „atidirbsite“ už nuodėmes. Užsirašykite, ir šventėms praūžus vykdykite įsipareigojimus. Nes tai įsipareigojimai SAVO LABUI, kitaip tariant – protingiausios Tavo investicijos!

Toms, kurios jau pradėjusios intensyvų lieknėjimą, siūlyčiau šiek tiek atsipalaiduoti. Vargu ar per šventes pavyks laikytis griežtų taisyklių – tai gal ir nereikia? Kelios savaitės ne visada gali ištaisyti tai, ką prisidirbam per keletą metų. Šventės praūš, sugrįšite į vėžes. Beliks daryti tai, kuo tiki, ir tikėti tuo, ką darai! O jei ką nors darysi – visada sulauksi ir rezultato!

JAUKIŲ IR RAMIŲ ARTĖJANČIŲ ŠVENČIŲ!“