Sąsajos tarp organizmo sistemų

Sustreikavus skrandžiui, matyt, suskumbate daryti viską, kas įmanoma, kad kuo greičiau normalizuotumėte virškinimo sistemos darbą, pvz., vengiate aštraus maisto ir vartojate kuo daugiau ląstelienos turinčių produktų. Vis dėlto pasirūpinti derėtų ne tik skrandžiu. Dėmesio turėtų sulaukti ir kitos svarbios organizmo funkcijos, taip pat imunitetas, psichologiniai procesai ir kaulai. Juk akivaizdu, kad skrandžio negalavimus gali sukelti infekcijos ir stresas, o kai maistas nėra tinkamai suvirškinamas, prastėja kaulų būklė.

Taigi, už pagrindines funkcijas atsakingos organizmo sistemos yra taip glaudžiai tarpusavyje susijusios ir viena nuo kitos priklausomos, kad bandydami įspėti, su kuo derėtų sieti kurią nors iš jų, visada būsite teisūs, rašoma portale curejoy.com.

Ajurvedoje praktikuojami augalai, padedantys išvengti organizmo funkcijų sutrikimų

Virškinimas

Prancūzų filosofas Jeanas-Jacques‘as Rousseau yra pasakęs, kad pagrindinės laimės sąlygos – tai solidi sąskaita banke, geras virėjas ir puikus virškinimas. Jei su šiuo teiginiu sutiktume, turėtume pripažinti, kad tik kai kurie žmonės iš prigimties laimingi, mat daugeliui, norint užsitikrinti puikų virškinimą, tenka laikytis tinkamų mitybos įpročių. Vos vienas kitas menkas paslydimas ir juos ima kankinti sunkumo jausmas, vidurių pūtimas arba ėsti rėmuo. Tai – įprasti simptomai, pasireiškiantys sutrikus virškinimui.

Jeigu prie laimės kūdikių savęs nepriskiriate, turėtumėte susimąstyti, ar valgote tinkamus produktus. Kiti sau užduodami klausimai galėtų būti tokie: ar vartojate tinkamas žoleles, ar laikotės tinkamo režimo ir t. t. Trumpai tariant, turite paanalizuoti, ar viskas, ką darote, išeina tik į naudą sudėtingam, kelių etapų virškinimo procesui.

Be kita ko, žinokite, kurie augalai palaiko ir subalansuoja natūralų organizmo virškinimo mechanizmą. Tai – kardamonai, plaukuotieji viršūkliai, pankoliai, viksvuolės, serbentinės embelijos.

Miegas

Miegas
Foto: Shutterstock


Miegas – bene paprasčiausias organizmo triukas, padedantis atstatyti sutrikusį balansą. Gilus, jėgas grąžinantis miegas gerokai prisideda prie audinių gijimo, raumenų augimo, atminties atgaivinimo, nervų ląstelių šakojimosi, pagrindinių baltymų bei hormonų sintetinimo ir jautrumo skausmui mažinimo.

Neverta nė stebėtis, kodėl pavargus, sunerimus arba jaučiant skausmą norisi miego.

Augalai, darantys tikrus stebuklus stabilizuojant natūralų organizmo miego mechanizmą, – tai mėlynžiedės taškuonės, vaistinės ramunės, stambiažiedžiai nardai, muskato riešutai, smulkieji išvijai, kalpokės.

Energija (medžiagų apykaita)

Metabolizmas lemia energijos srauto tėkmės organizme kryptį ir tempą. Kai kuriais atvejais energija gaminama, o kai kuriais – naudojama. Atsižvelgiant į šių dviejų procesų balansą, žmogaus nusiteikimas gali svyruoti nuo noro užkariauti pasaulį iki visiškos bejėgystės.

Augalai, padedantys sureguliuoti natūralių medžiagų apykaitos procesų visumą – tai indiškieji lapainiai, migdomosios vitanijos, niežulinės aksompupės, saldymedžiai, muskato riešutai, standieji smidrai, gumbinės puerarijos.

Imunitetas

Imuninė sistema yra savotiškas organizmo gynybos padalinys. Ji užkerta kelią užkratams, ligas sukeliantiems mikrobams bei patogenams ir kovoja su laisvaisiais radikalais.

Jos veikimą užtikrina specifinės imuninės ląstelės ir tam tikros cheminės medžiagos – antioksidantai. Dar yra ir žarnyno mikroflora, kuri turi būti tinkamos būklės, kad apsaugotų nuo patogenų. Jei bus kitaip, bakterijos gali virsti kenkėjiškomis ir palankiomis laisviesiems radikalams.

Organizmo imuninį skydą stiprinantys augalai – tai karpotieji viršūkliai, siauralapiai bazilikai, širdžialapės drabsnės, saldymedžiai, ciberžolės.

Psichinė sveikata

Galvos smegenys – pagrindinis organizmo jungiklis. Jei jis neveikia, geriausiu atveju neveiks ir kelios kitos organizmo sritys.

Smegenų funkcijas ir psichinę sveikatą paprastai kontroliuoja įgimtas medžiagų apykaitos tempas. Smegenų funkcijos gana tiksliai jį atitinka. Tarkim, guvaus būdo žmonių smegenų vykdomosios funkcijos, dalyvaujančios koncentruojant dėmesį, aptinkant klaidas, priimant sprendimus ir kt., yra aktyvesnės nei lėtenių, todėl pirmiesiems labiau būdingas gebėjimas greitai veikti ir vienu metu atlikti keletą užduočių.

Štai keletas augalų, padedančių suaktyvinti smegenų funkcijas ir palaikyti tinkamą jų būklę: mėlynžiedės taškuonės, stambiažiedžiai nardai, smulkieji išvijai, kalpokės, ciberžolės.

Fizinė sveikata

Iki maždaug trisdešimties metų žmonių kaulai yra nepriekaištingos būklės, o sąnariai nekelia jokių problemų. Deja, bėgant metams kaulai ir sąnariai tampa vis mažiau atsparūs krūviams, su kuriais anksčiau be vargo susidorodavo.

Taip, kūnas sensta, ir nieko čia nepadarysi. Vis dėlto padėti sau įmanoma. Atminkite, kad skeleto būklę lemia ne tik vaikystėje bei jaunystėje turėti įpročiai, bet ir perkopus trisdešimtmetį praktikuojamas gyvenimo būdas.

Štai keletas augalų, ne tik sustiprinančių fiziškai, bet ir sulėtinančių natūralius nuo senėjimo neatsiejamus ardomuosius procesus: migdomosios vitanijos, niežulinės aksompupės, gumbinės puerarijos, glemžūnės, standieji smidrai, muskato riešutai.