Ji aprašė, ką pastebėjo po mėnesio obuolių acto vartojimo, skelbia womenshealthmag.com.

Pirmiausia norėjau išsiaiškinti, kaip atrodo obuolių acto dieta. Dėmesio – nėra vienos konkrečios obuolių acto dietos, kurios visi laikosi, yra daug šios dietos versijų. Obuolių actas gaminamas iš fermentuotų obuolių sulčių.

Obuolių actas vartojamas įvairiomis dozėmis, o leidinyje „Harvard Health“ rekomenduojama išgerti 1–2 šaukštelius tarp valgymų. Šis metodas turėtų sumažinti apetitą, pagerinti virškinimą, o laikui bėgant – padėti sulieknėti.

Kokia obuolių acto nauda sveikatai

Obuolių actas reguliuoja cholesterolio lygį kraujyje. Vienas su gyvūnais atliktas tyrimas, aprašytas leidinyje „The British Journal of Nutrition“ parodė – žiurkėms, kurioms davė acto rūgšties (pagrindinio acto komponento), sumažėjo vadinamojo blogojo cholesterolio lygis ir padidėjo vadinamojo gerojo cholesterolio.

Vargu ar galima taikyti bandymų su gyvūnais rezultatus žmonėms

Tikėtina, kad obuolių actas gerina virškinimą, nes rūgštis skaido maistą, taigi gėrimas turėtų būti naudingas žmonėms, turintiems mažą skrandžio rūgštingumą. Be to, obuolių actas mažina cukraus lygį kraujyje. Nedidelės apimties tyrimo duomenimis, actas (ne vien obuolių actas) mažina gliukozės lygį diabetu sergantiems žmonėms. Obuolių actas švelnina ir širdies ligų riziką, nes mažina trigliceridų lygį, rodo tyrimas, aprašytas žurnale „Bioscience, Biotechnology and Biochemistr“. Obuolių actas gali būti naudojamas įvairiausiuose naminiuose grožio ritualuose.

Regis, obuolių actas naudingas sveikatai, bet tyrimų apie liekninamąjį jo poveikį maža.

Dauguma tyrimų daryti su gyvūnais arba labai nedidelėse žmonių grupėse, aiškina diplomuota dietologė Eliza Whetzel-Savage, dirbanti „Middleburg Nutrition“ klinikoje Niujorke. „Tik vienas tyrimas žmonėmis parodė – obuolių actas lėtina maisto ir skysčių virškinimą, o tai gali stabilizuoti cukraus lygį kraujyje. Bet iš esmės dauguma teiginių apie obuolių acto naudą turi nedaug mokslinio pagrindo“, – sakė dietologė.

Pasak jos, obuolių actas yra fermentuotas produktas, fermentuotas maistas skatina gerųjų bakterijų žarnyne dauginimąsi, o tai normalizuoja svorį.

Dietologė patikino, kad absoliučiai saugu gerti obuolių actą, tad kodėl gi nepabandžius?

Foto: Shutterstock

Nusprendžiau pati pavartoti obuolių acto.

Pasižadėjau sau įsipilti į vandens stiklinę kelis šaukštelius obuolių acto (tada nedirginamas skrandis) ir mėnesį laiko gerti rytais ir dieną, kai tik galėsiu. Nusipirkau didelį butelį nepasterizuoto obuolių acto (su visomis naudingomis bakterijomis) ir pastačiau virtuvės spintelėje pačiame priekyje, kad atsiminčiau kas rytą išgerti.

Obuolių acto skonis man patiko.

Mėgstu rūgščius produktus. Obuolių actas labai rūgštus, man patiko vandens su obuolių actu skonis – tai obuolių sultys, sumaišytos su kombučia (arbatos grybo gėrimu). Kvapas aštrokas, o skonis – lyg rauginto produkto, man tai patiko (lyg rauginti kopūstai, agurkai, agurkai).

Su obuolių actu vanduo tampa įdomesnio skonio, gaivesnis. Per visą mėnesį praktiškai visą laiką įsipildavau į vandenį obuolių acto.

Kadangi vanduo su obuolių actu man patiko labiau už paprastą vandenį, be vargo išgerdavau daugiau skysčių. Taip, ir šlapintis eidavau dažniau.

Apetitas nesumažėjo.

Žmonės kalba, kad obuolių actas mažina apetitą, taigi gerdavau jo prieš valgį – buvo sunku. Kartais baigdavau gerti vandenį, gurkšnodama kavą ar valgydama pusryčius. Obuolių actas nesumažino man apetito, bet tikėjausi, kad vartodama daugiau vandens, mažiau jusiu alkį. Deja, jokio skirtumo nepastebėjau – valgiau kaip valgiusi.

Nepatarčiau išgėrus obuolių acto sportuoti.

Savaitgalių rytais mėgstu pabėgioti. Išgerdavau vandens su actu ir iš karto išbėgdavau. Patarčiau jokiu būdu šito nedaryti. Obuolių actas rūgštus (todėl reikia jį skiesti vandeniu), išgėrusi vandens su juo ir bėgiodama jausdavausi lyg visa stemplė degtų. Supratau – prieš bėgiojimą geriau negerti vandens su actu.

Kartais įpilu obuolių acto į kokteilius, glotnučius ar į vandenį – tai suteikia gaivumo. Pradėjau pilti obuolių acto į salotų užpilus, mėsos ir daržovių marinatus – labai rekomenduoju vien dėl skonio.
Vartodama obuolių actą nepastebėjau, kad būtų pakitusi mano savijauta ir išvaizda – svoris nesumažėjo, nepajutau stulbinamo sveikatos pagerėjimo, taigi nematau prasmės toliau kasdien jo vartoti. Bet džiaugiuosi pabandžiusi – jis pagardino kai kuriuos mano patiekalus.

Mano svoris nepasikeitė.

Abejojau, kad įtraukus obuolių acto į mitybą, tegu ir visam mėnesiui, sumažės svoris. Juo labiau, kad apetitas nesumažėjo. Na ir... buvau teisi. Po eksperimento pasisvėrusi pamačiau, kad svoris – toks pat.

Bet pakito tuštinimasis.

Per mėnesio trukmės eksperimentą tuštindavausi rečiau nei įprastai, o fekalijos buvo didesnės ir kietesnės negu anksčiau.

Nenumaniau, kodėl taip vyksta, todėl paklausiau dietologės Elizos Whetzel. Ji paaiškino, kad obuolių actas neturėtų sukelti vidurių užkietėjimo, ir priminė – vandens gėriau daugiau, o kavos mažiau, nes dažnai vietoje kavos išgerdavau vandens su obuolių actu. Taigi turbūt dėl to rečiau tuštindavausi (tai daryti skatina kava).

Praėjus keliems mėnesiams, kartais išgeriu obuolių acto.

Po eksperimento su obuolių actu praėjo penki mėnesiai, kasdien jo nebegeriu (tikriausiai įdomu išgirsti, kad mano tuštinimo įpročiai normalizavosi).

Kad ir kaip patiko rūgštokas skonis, nenoriu visam laikui atsisakyti kavos valandėlių, iškeisti kavos puodelį į didelį butelį su actu. Kava mane išbudina, normalizuoja tuštinimąsi. Be to, rytais bėgiodama nenoriu jausti deginimo skrandyje.