Brightside.me nusprendė pasiaiškinti, kokie požymiai rodo, kad jūsų mityba atsiliepia jūsų sveikatai ir nuotaikai.

Problemos su menstruacijomis

Kalbant apie problemas, susijusias su hormonais, šis požymis rodo vieną dažniausių sutrikimų. Šie hormonai yra atsakingi už mūsų medžiagų apykaitą ir, jeigu atsiranda hormonų disbalansas, tai gali sukelti depresiją. Jeigu manote, kad jūsų skydliaukė nesugeba normaliai dirbti, turite apsilankyti pas endokrinologą.

Daugeliu atvejų tai rodo, kad jūsų organizme trūksta jodo. Tačiau net jeigu mes valgome daug jodo turinčius produktus, jo vis tiek gali nepakakti. Tad rekomenduojama vartoti jodo papildus (tik nepamirškite pirmiausia pasikonsultuoti su savo gydytoju).

Atminties problemos

Omega-3 yra riebalų rūgštis, padedanti mūsų smegenims tinkamai funkcionuoti, susikoncentruoti ir įsiminti svarbius dalykus. Jeigu jūsų organizme trūksta omega-3 riebalų rūgščių, jis pradeda absorbuoti daugiau trans-riebalų. Mokslininkai įrodė, kad tokie riebalai gali sukelti depresiją.

Jeigu jūsų depresiją lydi atminties problemos, pabandykite vartoti daugiau omega-3. Šios riebalų rūgšties yra:

  • žuvyje
  • riešutuose (ypač graikiniuose riešutuose)
  • aliejuje (ypač sėmenų aliejuje)
  • kviečių želmenyse.

Kojų mėšlungis

Jeigu reguliariai kankina kojų mėšlungis, turėtumėte atkreipti dėmesį į savo mitybą. Tai gali rodyti, kad jums reikia daugiau magnio, kuris padeda aktyvuoti fermentus, atsakingus už serotonino gamybą (štai kodėl jaučiatės prislėgti).

Jeigu jums trūksta magnio ir jaučiate depresiją, gydytojai paprastai rekomenduoja medikamentus su šiuo elementu. Jeigu magnio trūkumas nėra labai didelis, pakaks valgyti maisto produktus, kuriose jo yra:

  • moliūgų sėklas
  • žirnelius
  • kedrų riešutus.

Dingęs apetitas, nuovargis, dusulys

Dingęs apetitas žmogui, kuris nori numesti svorio, gali sukelti nemažai džiaugsmo, tačiau šį požymį gali lydėti nuovargis ir dusulys, kas tikrai nėra gerai. Šie simptomai rodo, kad organizmas patiria geležies stygių (anemija), kuris sukelia depresiją.

Šią problemą galite išspręsti vartodami geležies papildus arba maisto produktus su šiuo elementu. Geležies turi:

  • kepenys (jautienos ar kiaulienos)
  • inkstai (jautienos, avienos, veršienos ar kiaulienos)
  • aštunkojai
  • sojos pupelės.

Žarnyno sutrikimai

Jeigu laikotės nesveikos dietos, netrukus apie tai „informuos“ žarnynas. Svarbu prisiminti, kad žarnynas yra organas, kuriame gaminama daug svarbių hormonų. Pavyzdžiui, laimės hormonu vadinamas serotoninas gaminamas plonojoje žarnoje.

Jeigu jaučiatės prislėgti, pabandykite kontroliuoti suvartojamo cinko kiekį (jis taip pat svarbus sveikam virškinimui).

Cinko yra šiuose produktuose:

  • kviečių gemaluose
  • sūriuose (ypač rikotos, čederio, mocarelos ir gaudos)
  • mėsoje (ypač kepenyse ir jautienoje)
  • jūros gėrybėse (ypač austrėse).