Asmeninis treneris ir mitybos konsultantas Mantas Panavas sako, kad ši tendencija labai ryški. Jis įvardija, kodėl ilgalaikis atitrūkimas nuo sveikos gyvensenos principų yra kenksmingas sveikatai bei koks didžiausias sveiko ir gražaus kūno priešas, būdingas daugelio žmonių atostogoms.

Visus metus intensyviai sportuojantys žmonės vasarą linkę padaryti ilgesnę pertrauką ir pailsėti nuo įprasto režimo. Dauguma lankančiųjų grupines ir individualias treniruotes mano, jog šilčiausiu metų laiku jas atstoja darbas sode ar aktyvus poilsis gamtoje. Toks požiūris – visiškai klaidingas, teigia sporto ir sveikos gyvensenos specialistas Mantas Panavas: „Ilgesnės atostogos nuolat treniruojamam kūnui ne padeda, bet kenkia, o bet koks fizinis darbas namuose ar sode savo teikiama nauda nė iš tolo neprilygsta taisyklingai treniruotei.“

Atostogų metu žmonės dažniau nusižengia ir sveikos mitybos principams. Treneris pripažįsta, kad ir pats kartais nukrypsta nuo savo mitybos plano: „Vasarą daugelis žmonių „nusideda“, taip pat ir aš, juk vis daugiau laiko būname su draugais, šeima, įvairiose išvykose ar kelionėse, o ten visada būna gardūs užkandžiai ir įvairūs gėrimai“.

M. Panavas tiek sau, tiek savo klientams leidžia atostogų metu atsipalaiduoti, tačiau skatina suprasti, kad nesaikingai skanaujant ledais, kitais saldumynais ar riebiais patiekalais, ne tik padidėja suvartojamų kalorijų kiekis, bet ir yra kenkiama bendrai sveikatos būklei.

„Kai mūsų kūnas gauna daug konservantų, dažiklių, hidrintų riebalų ir cukraus, kenčia mūsų kepenys, sutrinka skrandžio veikla ir medžiagų apykaita, ima sparčiai kauptis papildomi kilogramai. Valgant nepilnavertį maistą nesurenkamos būtiniausios medžiagos bei pakankamas kiekis baltymų, todėl sumažėja raumenų masė, silpsta visas organizmas ir imunitetas, kūnas sutingsta ir grįžti į normalų sveiką režimą tampa itin sunku“, – aiškina pašnekovas.

Mantas Panavas
Foto: Asmeninis albumas

Didžiausia blogybė, kuri pasitaiko per atostogas, pasak trenerio, yra alkoholinių gėrimų vartojimas: „Susilaikyti nuo alkoholio rekomenduoju ne tik dėl nenuginčijamos pačio alkoholio žalos, bet ir dėl to, kad įkaušęs žmogus nejaučia saiko ir „šluoja“ nuo stalo viską iš eilės“.

M. Panavas skatina ne tik dienos metu, bet ir per vakarėlius, neužmiršti gurgšnoti vandens, kadangi šiltu metų laiku daugiau prakaituojame.

Dauguma žmonių, paleidę vadeles, rudenį grįžta su ne vienu papildomu kilogramu. Vėl pradėti sportuoti ir sveikai maitintis dažniausiai nebūna lengva. Treneris įvardija, kad rudenį klientų labai pagausėja, tačiau ne visi sugeba pasiekti savo tikslų: „Yra dvi rūšys klientų. Vieni tvirtai žino, ko nori, ir dega noru keistis. O kiti mėgina kažką daryti dėl kitų įtakos ar mados – tokie ilgai neišsilaiko ir dažniausiai rezultatų nepasiekia“.

M. Panavas pataria vasaros metu valgyti daugiau šviežių daržovių, uogų ir vaisių ir laikytis 80/20 taisyklės: 80 proc. laiko maitintis reguliariai ir sveikai, o 20 proc. leisti sau ir pasimėgauti. Taip pat primena nepamiršti sporto ar aktyvaus laisvalaikio. Tokiu būdu, teigia pašnekovas, ne tik visą vasarą galima išlikti energingam, bet ir išsaugoti gražias kūno formas.