Nuo greitojo maisto kūne prasideda tylus, lėtas uždegimas, kuris ilgainiui sukelia chaosą, niokoja ne tik fizinę sveikatą, bet ir gadina nuotaiką.

Būtinai įtraukite į racioną žemiau išvardintus devynis produktus, jie sumažins organizme uždegiminius procesus ir pataisys nuotaiką.

1. Jogurtas

Tyrimai rodo, kad jogurtas gali padidinti serotonino lygį – skanus būdas kovoti su depresija. Fermentuoti produktai sveika žarnynui, o žarnyne gaminamas didžiausias kiekis serotonino.

Kiti rauginti produktai, kurių patartina valgyti: kefyras, rauginti kopūstai, rauginti agurkai. Jie ne tik gerina nuotaiką, juose yra naudingų bakterijų, kurios saugo žarnyno gleivinę, užkerta kelią uždegiminiams procesams.

2. Kalakutiena

Kalakutienoje yra daug cheminės medžiagos triptofano ir mineralo seleno, todėl ji vertingesnė už kitą paukštieną. Triptofanas skatina serotonino gamybą, o uždegimus malšinantis selenas kovoja su depresija.

3. Šparagai

Juose gausu folio rūgšties, kuri natūraliai gerina nuotaiką, padeda įveikti švelnius depresijos simptomus, gerina mąstymą. Labai skanus užkandis – šparagai su graikiniu jogurtu ar grietine.

4. Žalios, lapinės daržovės

Tamsiose lapinėse daržovėse – špinatuose, lapiniuose kopūstuose yra nuotaiką gerinančio magnio, kuris ramina ir yra svarbus serotonino gamyboje. Įpjaustykite į salotas špinatų ar lapinių kopūstų – jie padės įveikti stresą.

5. Vyšniniai pomidorai

Po spalvinga pomidorų odele slepiasi likopenas, kuris irgi užkerta kelią uždegimams. Kodėl būtent vyšniniai pomidorai? Jie mažesni, tad suvalgysite daugiau odelės, kurioje gausu antiuždegiminių medžiagų.

Pakepkite pomidorus orkaitėje – tyrimai rodo, kad termiškai apdorotuose produktuose likopeno dar daugiau ne žaliuose.

6. Laukinė lašiša

Omega-3 riebalų rūgštys – stipri apsauga nuo depresijos. Šios riebalų rūgštys slopina nestiprius uždegimus organizme, taip pat ir smegenyse. Nors smegenyse omega trys riebalų rūgščių yra, organizmas jų negamina, tad būtina jų gauti iš maisto.

7. Juodasis šokoladas

Kakava gerina ne tik nuotaiką, bet ir mąstymą, skatina smegenų veiklą, mažina kortizolio gamybą.

8. Žalioji arbata

Žaliojoje arbatoje yra tanino – amino rūgšties, kuri mažina stresą, padeda atsipalaiduoti raumenims. Be to, ši arbata spartina medžiagų apykaitą.

9. Avinžirniai

Avinžirniuose labai daug triptofano, vitaminų B12 ir B6, kurie gerina nuotaiką, gydo uždegimus. Gamindami humusą iš avinžirnių įdėkite sezamų pastos, kurioje daug stresą mažinančio magnio.