Dietologė ir dešimties knygų serijos apie dietas „Atskleistos dietos paslaptys“ („Diet Secrets Uncovered“) autorė Fiona Kirk pataria, kaip ir ką valgyti daug dirbantiems ir stresą patiriantiems vadovams.

Paslaptis, kurią privalo žinoti kiekvienas persitempęs vadovas – tik taisyklinga mityba gali „pamaitinti“ stresą ir priversti organizmą patikėti, kad jam negresia joks pavojus. Tinkamai parinkta mityba, fizinis aktyvumas ir maisto papildai – tai įrodyta strategija, kuri leidžia nuolat įtampą patiriančiam vadovui jaustis gerai, atrodyti gerai ir susidoroti su iškylančiais sunkumais.

Dietos paslaptys:

Įsidėkite užkandžių. Niekada neišeikite iš namų be kelių užkandžių, kuriuose gausu baltymų ir riebalų. Įsidėkite juos į savo rankinę ar portfelį ir būsite tikri, kad jūsų organizmas tarp susitikimų ar kelyje nepatirs streso, kuris skatina riebalų kaupimą.

Geriausia tam tinka humusas, kaimiškas sūris, pjaustytas kiaušinis su daržovių lazdelėmis, šviežių vaisių skiltelės su riešutais ir sėklomis, avižiniai paplotėliai ar salierų lazdelės su riešutų sviestu, rugių krekeriai su žuvies užtepėle, tirštieji vaisių ir daržovių kokteiliai be papildomo cukraus, taip pat uogomis pagardintas natūralus jogurtas.

Venkite duonos gaminių. Jeigu kartais ar reguliariai tenka pietauti ar vakarieniauti ne namuose, šiltai, kvapniai ir dažniausiai skaniai duonai tikrai sunku atsispirti, tačiau jūsų talija būtų dėkinga, jeigu jai ištartumėte „ne, ačiū“.

Yra norinčių manyti, kad tokiu atveju „kilogramus augina“ ant duonos užteptas sviestas, tačiau tai netiesa – būtent duona pakankamai greitai į kraują išskiria cukrų ir dėl to skatina per likusį valgymo laiką suvalgyti dar daugiau. Tad verčiau vietoj duonos pakramsnokite alyvuogių.

Stenkitės vėlai nevalgyti. Po ilgos dienos ir ypač jeigu teko keliauti ir apsistojote viešbutyje, po visų darbų labai maga užsisakyti į kambarį mėsainį ar skrudintų bulvyčių ir kramsnojant tokį maistą užbaigti kelis elektroninius laiškus ar pažiūrėti televizorių. O paskui – tiesiai į lovą.

Tačiau jeigu bandote mesti svorį, toks maistas neduos jokios naudos. Tuomet verčiau padarykite pertrauką ir pavakarieniaukite anksčiau, o jeigu vėlyvas valgymas yra vienintelis jūsų pasirinkimas, tada vietoj mėsainio ir skrudintų bulvyčių geriau užsisakykite daugiau salotų ar paprašykite, kad jums iškeptų kiaušinienę.

Ir dar – palikite ramybėje mini šaldytuvą, mat jame vien tik putojantys gėrimai, sūrūs užkandžiai ir šokoladukai.