Taip, tikrai šie abu gaminiai yra iš kviečių. Tai jų panašumas, o dabar pažvelkime į skirtumus.

Pirmasis skirtumas – tai patys kviečiai. Kviečiai, iš kurių gaminama pasta (makaronai), yra kietieji (dar vadinami kietagrūdžiais). Jie skiriasi nuo minkštųjų kviečių savo maistinėmis ir technologinėmis savybėmis. Kietuosiuose kviečiuose daugiau ląstelienos bei baltymų. Šios rūšies kviečiai yra brangesni, nes jie ne visur subręsta, derliai būna mažesni.

Lietuvoje tokie kviečiai neauginami. Todėl ir makaronus, pagamintus Lietuvoje, pirk labai atsargiai. Aš dabar net negaliu pakomentuoti lietuviškų makaronų, nes jau labai seniai jų nebeperku. Gal nuo to laiko kas pasikeitė, gal mūsų gamintojai pradėjo gaminti iš importuotų žaliavų. Jeigu ką nors apie tai žinai, pasidalink komentaruose.

Foto: Asmeninio archyvo nuotr.

Kiekviena šeimininkė labai lengvai pastebės skirtumą tarp kietųjų kviečių ir minkštųjų kviečių makaronų. Pastaruosius įdėjus į puodą vanduo tampa balzganas, makaronai tyžta. Visas virėjų ambicijas pagaminti pasta al denta gali užmiršti.

Įtrauk makaronus į savo mitybą

Antrasis skirtumas. Kietųjų kviečių makaronai gaminami ne iš miltų, kaip mūsuose įprasta, o iš manų kruopų. Lietuviškose etiketėse tai dažniausiai lieka neišversta informacija, tačiau jeigu pažvelgsi į informaciją ant pakelio originalo kalba, tai ten rasi žodį semola (semolina), kuris reiškia manai.

Taigi miltai ir manai tai iš esmės skirtingos gamybos technologijos, kurios pakeičia produkto virškinimą ir įsisąvinimą. Minkštųjų kviečių miltų gaminiai slopina virškinimo funkciją, o gaminiai iš kietųjų kviečių manų – atvirkščiai, puikiai veikia virškinimą, skatina žarnyno veiklą, lengvina išsituštinimą. Be to, jie ilgam suteikia sotumo jausmą.

Rinkdamasis makaronus skaityk, kas parašyta ant pakuotės, ieškok užrašo semola (semolina) di grano duro, arba tiesiog grano duro. Ant lietuviškos etiketės taip pat turėtų būti paminėta kietieji (kietagrūdžiai) kviečiai. O jeigu nori supaprastinti paieškas, tai neskaitydamas jokių etikečių pirk tik itališkus makaronus ir neapsiriksi, nes Italijoje įstatymas neleidžia makaronų gaminti iš kitokių kviečių, o tik iš kietųjų.

Taigi tikri makaronai visgi labai skiriasi nuo batono, jie puikus maistas norintiems sulieknėti, tik, žinoma, paruošti juos reikia be kitų tukinančių produktų. Kaip atsirinkti produktus lieknėjimui, rasi čia. Makaronų patiekalais mėgaukis drąsiai ir sočiai.

Makaronai taipogi idealus greitas maistas. Per 15 minučių galima iš jų paruošti vakarienę ar pietus. Keletą idėjų rasi Martyno straipsnyje.