Karalienė Elžbieta yra ne tik ilgiausiai valdanti Didžiosios Britanijos monarchė – ji yra vyriausia valstybės valdovė visame pasaulyje. Sulaukusi 94 metų, Elžbieta vidutinę Didžiosios Britanijos moterų gyvenimo trukmę viršija visu dešimtmečiu.

Žinoma, jos statusas leidžia jai naudotis geriausių gydytojų ir šefų paslaugomis. Tačiau ji garsėja ir neįtikėtinai paprastu požiūriu į maistą bei mitybą. Štai ko galite pasimokyti iš sveikų Jos Didenybės maitinimosi įpročių, rašo prevention.com.

Kontroliuokite savo maisto porcijas

Buvęs rūmų virėjas Darrenas McGrady svetainei „RecipesPlus“ atskleidė, kad kitaip negu princas Phillipas, kuris „gyvena tam, kad valgytų“, karalienė „valgo tam, kad gyventų“. Ji prašo mažesnių maisto porcijų ir pirmenybę teikia keturiems lengvesniems valgiams, o ne trims didesniems.

Jei kada nors bandėte mesti svorį, žinote, kokia svarbi yra porcijų kontrolė jūsų juosmens apimčiai: Kembridžo universiteto tyrinėtojai yra paskaičiavę, kad mažesnės maisto porcijos kasdien suvartojamo maisto kiekį gali sumažinti maždaug 25 proc., o McKinsey pasaulinis institutas viename savo pranešime teigė, kad porcijų mažinimas yra efektyviausias būdas kovoti su nutukimu.

Turėkite vieną silpnybę, o ne rykite viską iš eilės

Foto: Shutterstock


Karalienė Elžbieta negali atsispirti šokoladiniam pyragui – ji suvalgo visas jo riekeles.

„Ji kiekvieną dieną suvalgo po riekelę šio pyrago, kol galiausiai lieka tik mažas gabaliukas. Tačiau tu vis tiek turi jį patiekti, nes ji trokšta pabaigti visą šį pyragą“, – pasakojo D. McGrady. O kaip būna su kitokiais pyragais? Jų likučius gali suvalgyti personalas.

Tyrimai rodo, kad mėgavimasis mėgstamais produktais yra svarbi sveiko ir ilgalaikio mitybos plano dalis. Viena Izraelio studija nustatė, kad žmonės, kurie pradėdavo dieną nuo šokolado, sausainių ar ledų, ilgainiui geriau atsispirdavo apsirijimo priepuoliams.

„Tokie priepuoliai ištinka valgant mažai angliavandenių, todėl geriau įtraukti juos į savo mitybą sveiku būdu“, – sakė šios studijos autorė, daktarė Daniela Jakubowicz iš Tel Avivo universiteto Wolfsono medicinos centro Diabeto skyriaus. Ji teigia, kad mėgstamiems saldumynams geriausia atsiduoti rytais. Kiti jos tyrimai rodo, kad sotūs pusryčiai labiau padeda metant svorį, negu soti vakarienė.

... dar geriau, jei tai yra kartusis šokoladas

Karalienė mėgsta kartųjį šokoladą, kuriame kakava sudaro 60 proc. ar net daugiau, pažymi „Business Insider“. „Tai turi būti kartusis šokoladas. Kuo kartesnis, tuo geriau, – patvirtino D. McGrady. – Ji ne itin mėgsta pieninį ar baltąjį šokoladą“. Tai šaunus pasirinkimas, turint galvoje, kad kartusis šokoladas turi daug flavonoidų, kurie, anot vienos Tuftso universiteto apžvalgos, saugo nuo širdies ligų ir insulto.

Rinkitės sezoninius produktus

Karalienė vasarą labai valgo braškes, bet neliečia jų žiemą, pažymi D. McGrady. Ji valgo tik sezoninius produktus.

Nors braškės, išaugintos ne sezono metu, neatrodo labai didelis blogis, vadovautis motinos Gamtos ritmu renkantis daržoves ir vaisius yra labai naudinga. Nesezoniniai maisto produktai nukeliauja tūkstančius kilometrų, kol pasiekia parduotuvių lentynas, o tai sumažina jų maistinę vertę. Vitaminas C yra itin nepatvarus: tyrimai yra parodę, kad pomidorai per aštuonias dienas netenka daugiau kaip pusės vitamino C kiekio.

Jei negalite vaisių ir daržovių užsiauginti savo pačių sode (kaip daro karalienė Elžbieta), pirkite juos ūkininkų turguose – ten nereikės ir karališko biudžeto.

Valgykite daugiau žuvies

Grilyje kepta žuvis su daržovėmis
Foto: Shutterstock


Tai sveikas Viduržemio jūros dietos valgis, ir karalienė popiečio arbatėlei dažnai paprašo sumuštinio su rūkyta lašiša, o pietums ar vakarienei – grilyje keptos žuvies. Darykite taip pat, jei norite turėti sveiką protą ir kūną.

„Tokia riebi žuvis kaip lašiša, sardinės ar silkė turi omega-3 rūgščių EPA ir DHA, kurios padeda sumažinti širdies ligų riziką“, – neseniai leidiniui „Prevention“ sakė registruota dietologė Amy Gorin. Riebi žuvis taip pat įeina į MIND dietą, kurioje derinami geriausi Viduržemio jūros dietos ir DASH – dietinės mitybos plano sergantiems hipertenzija – principai, skirti protinės demencijos prevencijai.

Siurbčiokite arbatą

Pasakojimas apie monarchus neatrodytų tikras, jeigu į jį nebūtų įtraukta arbata, ar ne? Tikėtina, kad karalienės Elžbietos mėgstama „Earl Grey“ arbata mažina cholesterolį, nes į jos sudėtį įeinanti bergamotė turi daug flavonoidų. Tačiau daug taninų turinti juodoji arbata apskritai yra naudinga sveikatai: ji mažina kraujospūdį, padeda išvengti kiaušidžių vėžio ir gelbsti lieknėjant. Ir tam nėra būtini kiniško porceliano puodeliai.