„Kolekcija atspindi mūsų pačių emocijas, kurios kilo stebint Latvijos visuomenės gyvenimą. Pagrindinis įkvėpimas buvo išvargę žmonės, savo gyvenime bandantys kažką pasiekti. Tačiau jiems vis kyla įvairiausių kliūčių ir sunkumų. Kol tų žmonių kantrybė ir stiprybė paprasčiausiai išgaruoja“, – sako „Mareunrol‘s“ dizaineriai.

Tai lyg pasaka apie pelenę, tik apie XXI amžiaus pelenę, ieškančią savęs ir bandančią išgyventi pasitelkiant viską, kas tik įmanoma.

I.Ševiakovaitės ir J.Rimkutės („LT identity“) kolekcija „Baltai“

„Ši kolekcija - naujo lietuviškumo paieškų rezultatas, šiek tiek kitokia estetika, ne tokios ryškios spalvos, kurios buvo įprastos ankstesnėms kolekcijoms. Eksperimentavome su audiniais, kirpimais“, - teigė Ieva Ševiakovaitė kartu su dizainere Jolanta Rimkute pristačiusi kolekciją „Baltai“, kurioje naujomis formomis pristatomi senovės baltų ženklai: sparnuotas žaltys, trys devynetai, Laimos pėdutės, mėnulio ženklas, žalčio ženklas.

Anot dizainerių, kolekcija, kurioje pristatyti funkcionalūs pilkų tonų ar juodi marškinėliai, apsiaustai, džemperiai, universalūs krepšiai – tai duoklė ūkanotam Lietuvos orui. O drabužius dėvintis žmogus - naujos tapatybės lietuvis, kurio kišenėse telpa ir pagarba praeičiai, ir drąsus žingsnis į ateitį.

G.Januškevičiūtės kolekcija „111111“

„Šią kolekciją inspiravo „Mados infekcijos“ data – 2011 11 11. Bandžiau visaip vartyti tuos skaičius, ieškojau prasmės ir, regis, ją radau, - dar festivalio spaudos konferencijoje sakė dizainerė Gabrielė Januškevičiūtė. - Šį kartą kolekcija skirtinga, leidau sau paeksperimentuoti su trikotažu, ko jau nebuvau labai ilgai dariusi – nuo kūrybos pradžios“.

Dizainerę įkvėpė ir olandų menininko Pieto Mondriano retrospektyvinė paroda, palikusi įspūdį ir Juozui Statkevičiui.

„Paroda inspiravo atkreipti dėmesį į grafinius dalykus gatvėse, mieste, t.y. įvairius kelio žymėjimus, ženklus, turinčius tam tikrą prasmę. Visas tas miksas, kartu ir festivalio data, susiliejo į šią kolekciją“, - teigė dizainerė. Dalis naujosios jos kolekcijos buvo pristatyta šį rudenį vykusioje „Tranoi“ parodoje Paryžiuje.

II DALIS

S.Straukaitės kolekcija „ProtoTipai“

„Prisimenate, tarybiniais laikais buvo populiari tokia nedažyta medvilnė – būtent iš jos, vienos rūšies audinio, ir sukurti šios kolekcijos modeliai. Mane įkvėpė didieji kūrėjai – Christianas Dioras, Yvesas Saint Laurentas, kuris iš paprastos medžiagos darė drabužių modelius - pernai žiūrėjau apie jį sukurtą filmą. Taigi šia kolekcija norėjau parodyti, kad pagrindinis dalykas yra kirpimas, o po to drabužis gali būti gaminamas iš ko tik nori“, - teigė dizainerė Sandra Straukaitė, pristačiusi kolekciją „ProtoTipai“.

„Žinoma, čia dar buvo ir užslėpta mintis“, - pridūrė ji.

L.Larionovos kolekcija

Lilija Larionova pristatė naująjį prekės ženklą „LYLI“, kuris šiemet spalį jau debiutavo Paryžiuje Carrousel de Louvre vykusioje vienoje žymiausių mados dizaino parodų „Tranoi“.

Paryžiuje pristatyta 2012-ųjų pavasario-vasaros prêt-a-porte kolekcija „(Pro)forma“ specialiai „Mados infekcijai“ buvo papildyta naujais modeliais.

Kolekcija skirta mada besidominčioms modernioms visų amžiaus grupių miestietėms. Joje vyrauja aiškios minimalistinės linijos, atskleidžiamos per konceptualias, šiuolaikiškas architektūrines formas.

„Kolekcijos įvaizdis atkeliavo iš Paryžiuje esančio Mare rajono, – sako L. Larionova, savo stilių apibūdinanti kaip pramoninį postmodernizmą.

Ready to fish_ (Olandija)

Prekės ženklą „Ready to fish _“ 2007-aisiais sukūrė olandų dizainerė Ilja Visser. Šiuo ženklu žymimi ne tik drabužiai, bet ir baldai, kvepalai, muzika.

Pavasario-vasaros kolekciją įkvėpė filmas „Paris, Texas“. Kolekcijoje romantiškos spalvos ir raštai derinami su grubiomis medžiagomis – taip kuriamas kontrastas tarp... Paryžiaus ir Teksaso.

Charakteringiausias kolekcijos bruožas – skirtingų rūšių grubūs, „nuskalbti“ džinsiniai audiniai, taip pat asimetriški siluetai.

III DALIS

D.Kuzmickaitės ir A.Urbanavičiūtės kolekcija „Synesthesia“

„Ši kolekcija - apie tą patį matymo tašką, apie ėjimą į vieną idėjinį centrą iš skirtingų taškų. Mintį padiktavo pati situacija – šią kolekciją su Aušra kūrėme atskirai, o pateikti ją bandėme kartu“, - teigia Diana Kuzmickaitė.

Anot dizainerių, žodis „synesthesia“ turi kelias reikšmes ir yra vartojamas skirtingose sferose. Ir nors jis apibūdina skirtingus dalykus, tačiau iš esmės tai reiškia bendrą suvokimą, jausmą arba skirtingų formų atitikmenis, dviejų sąveikavimą tarpusavyje kodiniu principu, kai skirtingi simboliai reiškia tą patį – arba atvirkščiai.

Pasak kūrėjų, kolekcija (kaip ir visos ankstesnės) nepasižymėjo sezoniškumu, tačiau buvo „galbūt šiek tiek subtilesnė“.

P.Mohro (Vokietija) kolekcija „Aš noriu mohr“

Pats dizaineris save pristato kaip avangardistą, tačiau tikrai nesuklysite jį pavadinę ir tikru mados ekstremalu, kuri pristatė kolekciją „Aš noriu mohr“ („I want mohr“; 2012 m. pavasaris-vasara). Jai įkvėpimo sėmėsi iš niekada nesenstančių geometrinių siluetų ir formų. Taip gimė ekscentriškas avangardo elementų ir kasdienio gatvės stiliaus mišinys. Puristinį dizainą paryškino grafiški raštai ir ryškios citrinos bei vario spalvos.

Kolekciją sudarė šortai, blauzdinės (angl. leggings), kelnės, įvairūs megztiniai, papuošalai ir aksesuarai iš odos.

Tiek vyrams, tiek moterims Patricko Mohro kuriami unisex drabužiai dažniausiai yra paprastų, kasdienių formų, juose žaidžiama su įvairiais siluetais. Architektūriški, drapiruoti jo kūriniai labai dažnai kartu yra ir elegantiški, ir sportiški, ir avangardiški, ir tokie, su kuriais galima eiti į gatvę. Jie skirti tikram miestiečiui, tačiau tuo pat metu yra dar nematyti – tai pasiekiama klasikinius elementus derinant su naujomis formomis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją