Danai rimtai svarsto, kaip apsisaugoti nuo gresiančio naujo dviračių antplūdžio. Vienas būdų – modernizuoti gana sėkmingai veikiančią Kopenhagos dviračių nuomos sistemą. Šveicarų architektas ir dizaineris Rafaelis Schmidtas (RAFAA) pristatė savo viziją.

Ar realu, kad danai užrakins nuosavus dviračius sandėliuke ir pradės masiškai lipti ant jiems brukamų ir už tai dar sutiks papildomai mokėti? Pasak R. Schmidto, požiūris naudoti tik nuosavą daiktą veda prie savotiško „vartojimo fetišo“ ir šiuolaikinėje visuomenėje praranda populiarumą. Pasak jo, šis projektas gali prisidėti prie tam tikrų vartojimo įpročių pokyčių.

Jo kūrybos filosofija paremta įsitikinimu, jog ne mažiau svarbi šiuolaikinio dizaino savybė yra kokybiškas aptarnavimas. Tad jei dviratis bus šiuolaikiškas, stilingas, novatoriškas, o nuomos ir aptarnavimo sistema veiks be priekaištų, ant šių dviračių su malonumu sės ne tik Kopenhagos svečiai, bet ir vietiniai.

Dviratis, kuriuo norėtų važiuoti visi

Kurdamas nuomojamo dviračio modelį, R. Schmidtas didelį dėmesį skyrė inovacijoms ir technologijoms. Rėmas pagamintas iš lengvo aliuminio, o jame integruota didžioji dalis dviračio dalių, todėl, tarkim, LED apšvietimo nebus galima sugadinti ar nuimti. Dviratyje sumontuotas elektrinis motorėlis su 26V ličio baterija, su kuria galima nuvažiuoti apie 50 kilometrų, o vėliau ją pakrauti specialiose stotelėse.

Dviračio vaire integruotas kreditinių kortelių skaitytuvas ir GPS sistema, kuri fiksuoja visą informaciją apie konkrečią transporto priemonę: ar dviračiu naudojamasi, kur šiuo metu jis yra, kokia kryptimi juda, koks galutinis judėjimo taškas. Jei dviratis išvažiuoja už nustatytų miesto ribų, jis automatiškai blokuojamas. Šiame dviratyje numatyta ir tandemo funkcija. Autoriai įsitikinę, jog toks dviračio modelis bus ne tik patogus, atrodys stilingai, bet ir prisidės prie Kopenhagos kaip šiuolaikiško didmiesčio įvaizdžio kūrimo.

Kur juos statyti?

Dizaineris pasiūlė ir dviračių nuomos punktų architektūrinę koncepciją. Pasak autoriaus, pagrindinis uždavinys - neapkrauti Kopenhagos skverų, gatvių, stočių naujais mažosios architektūros statiniais, todėl projektuodamas didelį dėmesį skyrė taip vadinamam „regėjimo taršos“ mažinimui. Specialios plastiškų formų dviračių stotelės pagamintos iš metalo. Jas galima integruoti ne tik į įprastas urbanistines zonas, bet ir… pastatų fasadus. Pasak autorių, kad dviračių nuomos punktais būtų patogu naudotis, didžiausias atstumas tarp jų neturėtų viršyti 300 metrų.

Kaip veiks nuomos sistema?

Autorius pristatė ir galimus naudojimosi dviračių nuomos sistema scenarijus. Norintys išsinuomoti dviratį, galės registruotis internete. Naudotis dviračiu bus galima tik į kortelių skaitytuvą įkišus kreditinę kortelę. Pirmą pusvalandį naudotis dviračiu būtų galima nemokamai, vėliau už nustatytą laiką automatiškai nuskaičiuojamas simbolinis mokestis iš kreditinės kortelės. Internete bus galima pasitikrinti, kurioje miesto dalyje yra laisvų dviračių. Taip pat naudodamiesi šiais dviračiais gaus įvairių nuolaidų į kultūrinius renginius.

Ar ši dviračių nuomos koncepcija sulauks pritarimo ir bus įgyvendinta, parodys jau netolima ateitis. Ar ji neskamba utopiškai, turbūt spręsti ne automobilių kamščiuose dūstantiems lietuviams.

Šveicarų architekto ir dizainerio Rafaelio Schmidto projektas. RAFAA nuotraukos.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją