„Eidamas apsipirkti, vartotojas retai renkasi parduotuvę vien tik pagal prekių kainas. Daug dažniau lemia gausus prekių pasirinkimas, teikiamos paslaugos ir aptarnavimo kultūra – visa tai, kas sukuria malonius pirkimo įspūdžius.

Ateities parduotuvėje neabejotinai atsiras gerokai daugiau sprendimų, orientuotų į vartotojų įspūdžių kūrimą ir tenkinimą, ir tai bus daroma pasitelkiant pažangias technologines naujoves. Ateityje itin daug dėmesio bus skiriama individualiam kliento aptarnavimui, jo asmeninių poreikių tenkinimui ir tai taps reikšmingu konkurencijos kriterijumi“, - teigia švedų kompanijos „HL Display“, teikiančios inovatyvią parduotuvių įrangos produkciją bei kompleksinius prekybos vietų įrengimo sprendimus, Baltijos regiono pardavimų direktorė Inesė Silė.

Parduotuvės, norėdamos pritraukti klientų, individualų aptarnavimą sieks patobulinti diegdamos naujus technologinius sprendimus tokius kaip, pavyzdžiui, skaitmeninis apsipirkimo asistentas, automatizuoti prekių įsigijimo būdai, „protingi“ prekių vežimėliai, rodantys kelią iki prekių, robotai, atliekantys tam tikras užduotis parduotuvėje, „protingos“ drabužių matavimosi kabinos, patariančios dėl spalvų ir pan.

Radijo dažniai ir GPS

Sparti technologinė plėtra suteikia vis daugiau naujų galimybių, kuriant bei diegiant prekybos vietų įrengimo sprendimus. Artimiausias naujų technologijų žingsnis į parduotuves – mažos vaizdo kameros, automatiškai atpažįstančios produktus. Vartotojas tiesiog padeda prekę ant svarstyklių, o prekę atpažinusi vaizdo kamera ją pasveria, telieka pasiimti prekę ir išmuštą kainą.

Kita ateities parduotuvės technologinė naujovė – skaitmeninis apsipirkimo asistentas – itin mažas kompiuteris ant prekių vežimėlio, kuris radijo dažnių identifikatoriaus (RFID – radio frequency identifier) pagalba iš vartotojo kortelės atpažįsta prekių vežimėlį stumiantį pirkėją ir ekrane pateikia būtent jam pritaikytus pasiūlymus, kurie parengiami remiantis ankstesniais jo pirkimais. 

RFID – tai technologija, skirta nuskaityti ir kaupti informaciją per atstumą tarp mažo radijo siųstuvo bei imtuvo ir įrašų, vadinamų etiketėmis, kurios yra lengviau nuskaitomas brūkšninių kodų variantas.

Ateities parduotuvėje prekės taip pat gali būti pažymėtos mažomis radijo dažnių identifikavimo (RFID) schemomis, kurios leistų parduotuvės sistemai atpažinti visas prekes pirkėjo krepšelyje, ir pirkėjui išeinant iš parduotuvės, pinigai automatiškai būtų nuskaitomi iš jo atsiskaitymo kortelės.
Skaitmeninis apsipirkimo asistentas gali turėti ir globalią pozicionavimo sistemą (GPS), padedančią pirkėjui pasirinkti trumpiausią ar patogiausią maršrutą iki kitos reikalingos prekės.

Padedant šiai sistemai, vartotojui įžengus į parduotuvę, jos žemėlapis gali būti įkraunamas į pirkėjo mobiliųjį telefoną arba vartotojas jį matytų ekrane ant prekių vežimėlio. Taip pirkėjui būtų padedama surasti parduotuvėje tai, dėl ko jis čia ir atėjo. Be to, GPS pirkėją galėtų „palydėti“ iki geriausių pasiūlymų parduotuvėje.

Pavyzdžiui, JAV galimybė apjungti vartotojų pirkimo įpročius su įvairiais specialiais parduotuvių pasiūlymais ypač populiari. Pirkėjų, kurie turi specialias parduotuvės korteles ir jomis naudojasi, pirkiniai yra registruojami, todėl parduotuvei labai lengva pasinaudojant šia informacija pateikti jiems specialius pasiūlymus ar pasiūlyti įsigyti konkrečių prekių, kuriais klientai domisi.

Skenavimas

Matavimosi kabinoje veidrodį ateityje pakeis atvaizdas projektoriuje. Pirkėjo veidas ir kūno formos nuskenuojami jam įėjus į kabiną, o drabužis, kurį atsinešė ar kurį pažymėjo savo skaitmeniniame apsipirkimo asistente, atsiras ant skaitmeninės pirkėjo kopijos ekrane. Todėl vartotojui nereikės nei nusirengti dėvimų, nei apsivilkti išsirinktų drabužių.

Ši technologinė naujovė leistų pirkėjui neišėjus iš persirengimo kabinos vos keliais mygtuko paspaudimais keisti drabužio spalvą ar išbandyti kitus gaminio variantus. Pavyzdžiui, norint greitai surasti derantį kaklaraištį, matavimosi kabina galės pasiūlyti keletą skirtingų modelių. Juos vartotojas galės pasimatuoti neišėjęs iš kabinos ir neieškodamas jų parduotuvėje.

Pirkėjai, kurie išbandė skenavimo paslaugą, nebenori pirkti tradiciškai. Jie norėtų, kad skenavimo paslauga būtų panaudota automatiškai apmokant už pirkinius, kai pirkėjui išeinant iš parduotuvės, visos prekės nuskenuojamos automatiškai ir suma nuskaičiuojama nuo jo mokėjimo kortelės.

Jau dabar nemažai žinomų prekybos tinklų nebėra tradicinių kasų, kurias pakeitė savitarnos kasos pirkėjams. Vadinasi vartotojai noriai priima technologines naujoves. Gali būti, jog ateityje pirkėjai už savo prekes mokės mobiliuoju telefonu arba identifikuodami save piršto atspaudu. 

O jei tingėsime apsipirkti?

Krovinių gabenimo robotas „Cargonaut“
Nors apsipirkinėti ar tiesiog pasibastyti po parduotuves mums malonu,  yra ir moterų, kurioms lakstymas po parduotuvę -  nepakeliama našta. Tad damoms, kurios kasdien vaikšto į darbą, o grįžusios dar turi triūsti namie ir pasirūpinti vaikais, būtų be galo malonu, jei viską, ko reikia, jos gautų neišeidamos iš namų. Sprendimą šiai problemai pasiūlė dizaineris Matthiasas Schmiedbaueris.

Jo minties kūdikis – krovinių gabenimo robotas „Cargonaut“. Tačiau  artimiausiu metu, deja, niekas negalės jo įsigyti. Tikimasi, kad ši idėja taps realybe 2026 metais.

Kaip aiškino pats dizaineris, dėl technologijų progreso miniatiūrizacijos srityje, šie nešiojamieji robotai tuo laiku jau turėtų būti pakankamai patogūs nešiotis. Tačiau miestiečiai vis dar būtų apsikrovę sunkiais pirkinių maišais, kurių technologijos niekaip negalės miniatiūrizuoti.

Anot dizainerio, humanoido tipo skraidantis robotas „Cargonaut“ palengvintų žmonių naštą. Sukišus krepšius ar bagažą į vieną iš viešo naudojimo specialių dėžių kroviniams, „Cargonaut“ krovinius per kelias minutes nugabentų ten, kur nurodyta.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją