Didžioji dalis naujų automobilių, debiutavusių už Atlanto, mūsų rinkai nėra įdomi, tačiau kai kurie modeliai tikrai verti dėmesio.

Apie tai, kad ši paroda ir jos debiutai įdomūs amerikiečiams bylojo ir žymiojo Kalifornijos gubernatoriaus Arnolo Švarcnegerio apsilankymas. Didysis (tikrąja šio žodžio prasme) kovotojas už ekologiją labiausiai domėjosi aplinkos nežalojančiais automobiliais. Visai neseniai pasklido kalbos, kad ir pats Arnoldas susiprotėjo nebeteršti gamtos ir atsikratė visais savo didžiaisiais „Hummer“ automobiliais, kurių jo garaže stovėjo beveik dvi dešimtys.

„Žaliausia“ Amerikos mašina

JAV laidžiamas „Green car journal“ kasmet šioje parodoje skelbia patį ekologiškiausią šalies automobilį. Šiemet juo tapo „Volkswagen Jetta TDI“. Tai tik šiemet į Ameriką pradėtas importuoti dyzelinis automobilis. Šio modelio debiutas JAV surengtas rugpjūtį, tačiau iki metų pabaigos amerikiečiai užsisakė net 8000 dyzelinių „Jetta“ modelių. Tai neįtikėtinai daug, nes dar visai neseniai dyzeliniais varikliais varomus lengvuosius automobilius Amerikoje buvo galima suskaičiuoti ant pirštų.

Kaip teigia šios nominacijos steigėjai, amerikiečiai pagaliau atsipeikėjo ir ekologiškais pradeėjo laikyti ne tik hibridinius, bet ir dyzelinius automobilius.

„Porsche“ atnaujino mažylius

Parodoje debiutavo atnaujinti „Cayman“ ir „Boxster“ modeliai. Didžiausias skirtumas – pasikeitę varikliai. Jie tapo ekonomiškesni ir galingesni. Iš išorės naujuosius modelius galima atskirti iš kiek pasikeitusios išvaizdos. Priekyje nuo šiol montuojami kiek kitokie žibintai, truputį primenantys „Carrera GT“ modelį. Gale montuojami nauji LED žibintai.

Po variklio dangčiu nuo šiol silpniausias variklis – 2,9 l 255 AG (plius 10 AG palyginus su pirmtaku). Galingesnė „S“ versija nuop šiol turi 3,4 l 310 AG variklį. Į automobilius bus montuojamos 6 pavarų mechaninės arba automatinės „PDK“ pavarų dėžės su dviguba sankaba.

Šiek tiek patobulintas vairo mechanizmas, pasikeitė pakabos reguliavimas, tačiau iš esmės automobilis liko nepakitęs. Priekyje nuo šiol montuojami didesnio diametro stabdžių diskai. Europoje atnaujintų „Boxster“ ir „Cayman“ prekyba prasidės vasarį.

Kabrioletų šalyje – naujas veidas

Parodoje debiutavo galingiausia „Lamborghini Gallardo LP 560-4“ versija be stogo. Tradiciškai ji pavadinta „Spyder“. „Gallardo“ – yra perkamiausias visų laikų „Lamborghini“ modelis, jo pagaminta jau beveik 9000. Tad vos debiutavus galingiausiai „LP 560-4” kupė versijai tapo aišku, kad kabrioleto debiutas – tik laiko klausimas. Štai jis ir debiutavo kabrioletų šalyje. Kalifornija – vienas daugiausiai kabrioletų nuperkančių kraštų pasaulyje.

„Lamborghini“ kompanijai Kalifornija taip pat itin svarbi – pernai čia parduotas net trečdalis visų Amerikai skirtų automobilių.

Atviras „Gallardo LP 560-4“ techniškai nesiskiria nuo kupė versijos. Tai vis dar labai galingas ir greitas automobilis – 5,2 l V10 variklis, 560 AG, 324 km/h maksimalus greitis, 0-100 km/h pasiekiamas per 4 sek.

Jeigu ims lyti, viduje sėdinčius nuo peršlapimo „Gallardo“ apsaugos per 20 sek.

Antra japoniško „trečiuko“ karta

Los Andžele debiutavo atnaujintas „Mazda 3“. Tiesa, Amerikoje jis debiutavo tik sedano kėbulu. Tačiau gruodį prasidėjusioje Bolonijos automobilių parodoje Italijoje parodytas ir kur kas svarbesnis europiečiams hečbekas.

Automobilis tapo sportiškesnis ir išraiškingesnis, nors sportiškos išvaizdos užuomazgų matėsi ir ankstesniame modelyje, naują japonai ryžosi padaryti dar agresyvesniu.

Automobilio salone atsirado prabangesnių medžiagų, jis kokybiškesnis ir šiuolaikiškesnis už pirmtaką.

Silpniausias „Mazda 3“ Europos rinkoje bus parduodamas su 1,6 l benzininiu arba dyzeliniu varikliu. Jie išvystys atitinkamai 105 ir 109 AG. Kol kas galingiausias variklis – 2,2 l dyzelis (185 AG). Tačiau nebe už kalnų ir sportiška MPS versija. Nors japonai kaip vandens į burną prisipylę, tačiau internete jau sklando kalbos apie galingą sportišką naujos kartos „trečiuką“. O kaip žinia, ugnies be dūmų nebūna...

Atsinaujino Lexus RX

Automobilis atnaujintas tik kosmetiškai. Amerikoje debiutavo dvi versijos – paprasta benzininė “RX 350” su 3,5 l benzininiu 275 AG varikliu ir hibridinė “RX 450h”. Pastarasis modelis komplektuojamas tokiu pat varikliu, tačiau jam padeda ir elektros variklis. Kartu jie išvysto 295 AG.

Tai prabangus automobilis, todėl net bazinė įranga turi beveik viską. Už papildomą mokestį Amerikoje siūloma įsigyti palydovinį radijo imtuvą, navigacinę įrangą ir t.t. Europinės naujo modelio komplektacijos, kaip ir jo debiutas senajame žemyne, kol kas lieka neaiškūs.

Tyla - gera byla

Ši patarlė kaip niekas kitas puikiai tinka naujam „Mini E“ automobiliui. Ne tik dėl to, kad jis juda be jokios garso, nes varomas elektros, bet ir todėl, kad apie šį modelį vokiečiai tylėjo ir paslaptį išlaikė iki pat parodos.

Dėl tokių automobilių žalieji jau ėmė kelti triukšmą – gridi nesigirdi kada jie atvažiuoja ir taip sudaro pavojų kitiems eismo dalyviams bei gyvūnams. Niekaip tiems žaliesiems neįtiksi – tai jiems automobiliai per daug teršia, tai per tyliai važiuoja...

Kaip ten bebūtų, automobilis išvysto net 220 Nm, o gyvybės jis semiasi iš galingų ličio - jonų baterijų. Pilnai pakrautas toks „Miniukas“ gali įveikti 250 km atstumą, o iki 100 km/h iš vietos jis įsibėgėja per 8,5 sek. Maksimalus mažylio greitis apribotas elektronikos ties 152 km/h riba.

Įdomu, kad tai nėra studijinis darbas – 500 šių automobilių jau pakeliui į Ameriką ir trijose valstijose – Kalifornijoje, Niujorke ir Niudžersyje išsiskirstys pas klientus. Jie gaus automobilius vieneriems metams vaiklos lizingui. Taip BMW koncernas siekia ištirti tokių mašinų rinką ir tuo pat metu nustatyti kokiomis galimomis „ligomis“ susirgs naujieji automobiliai.

Automobiliai privalės apsilankyti servisuose kas 5000 km arba kartą per pusmetį. Nuo šio eksperimento sėkmės priklauso tolesnis elektrinių „Mini“ likimas. Ar jie bus paleisti į serijinę gamybą, ar taip ir liks tik kelių šimtų drąsuolių garažuose.

Olandų „Spyker“ gyvas!

Lietuvių ant kojų pastatytas „Spyker“ pamažu kvėpuoja ir net pradėjo kurti naujus automobilių modelius. Amerikoje debiutavo speciali „C8 Laviolette LM85“ versija. Šis automobilis sukurtas pasisėmus patirties iš ilgų distancijų lenktynių ir yra labai artimas sportiniam automobiliui.

Jame sumontuotas „Audi“ 4,2 l 400 AG variklis ir 6 pavarų sekvencinė „Getrag“ greičių dėžė. Iš viso bus pagaminti tik 24 tokie automobiliai, nuažyti dviejų spalvų kombinacija. Tokių automobilių pirkėjai gaus dovanų bilietus į kitų metų 24 val. Le Mano lenktynių maratoną ir specialius rankinius laikrodžius.

Nors automobilio kaina neskelbiama, tačiau neabejojama, kad jis kainuos ne mažiau milijono eurų.

Dar vienas mustangas

„Ford“ atnaujino savo legendinį „Mustang“ modelį. Automobilis kardinaliai nepasiekitė, bet peržiūrėta pakaba, padidėjo „arklių“ skaičius, šiek tiek pasikeitė automobilio išorė, tačiau iš esmės – nieko revoliucingo. Didžiausias išorės pasikeitimas – LED galiniai žibintai.

Šiek tiek modernizuotas ir automobilio salonas. Dabar traukos kontrolės sistema jau įtruakta į bazinės įrangos sąrašą, o už papildomą kainą galima nusipirkti į galinį oro aptaką sumontuotą galinio vaizdo kamerą, palengvinančią manevravimą.

Įdomi detalė – salono apšvietimas įrengtas naudojantis LED šviesos diodais, todėl salono apšvietimo spalva gali būti programuojama – pirkėjas gali rinktis iš 125 atspalvių.

Automobilis gaminamas Mičigano valstijoje, JAV ir bus parduodamas su kupė, kabrioleto ir targa kėbulais.

Dar vienas sportininkas

Pagaliau atsinaujino jau senokai gaminamas „Nissan 350Z”. Tiesa, nuo šiol jis vadinsis “370Z“, nes po jo variklio dangčiu puikuojasi atnaujintas nebe 3,5 l, o viena stikline didesnio tūrio variklis. Dabar jis išvysto jau 336 AG (+27 AG) ir yra gerokai greitesnis.

Japonai planuoja parduoti vos po 6000 šių automobilių kasmet – atsižvelgiant į kiekį, tai tikra retenybė!

TM vasario numeryje skaitykite:

Pavasarį prasidėsiantis „Formulė 1“ sezonas žada pokyčių ir techninių naujovių.

Organinių šviesos diodų technologija televizorius paverčia popieriaus storumo prietaisais.

Penkių naujausių ir gudriausių mobiliųjų telefonų testas.

Mažiau pompastikos – tarptautinės Detroito automobilių parodos naujienos.

Keleivinių komercinės klasės automobilių testas

Keliais ir bekele: universalių vidutinės klasės motociklų palyginimas.