• Dar vienas kolekcininkų džiaugsmas
  • Naujas „Audi“ mažylis
  • Kinija į Lietuvą?
  • Mažiausias BMW visureigis
  • „Chevrolet“ bando neprarasti rinkos
  • „Citroën“ nejaučia krizės?
  • „Ferrari“ amerikiečiams debiutavo Europoje
  • „Ford“ mažylis italų gamykloje
  • „Prius“ žudikas?
  • Keistas „Hyundai“ žingsnis
  • Siela iš Korėjos
  • Gražiausias Paryžiaus koncepcinis
  • Antras „Lexus“ kabrioletas
  • Mažiausia „Mazda“
  • Būsimas verslo klasės sedanas
  • Konkurencija koncerno viduje
  • „Nissan“ naujienų gausa
  • Būsimi „Peugeot“ debiutai
  • Pagrindinis „Renault“ koziris
  • Naujiena, kuri nustebino
  • Žaismingesnė populiariausia „Škoda“
  • „Toyota“
  • „Volkswagen“
  • „Fiat“ komuna
  • Masinis elektromobilis – jau kitąmet

    Prancūzams automobilių pramonė labai svarbi, nes kas ketvirtas šios šalies gyventojas dirba darbą, susijusį su automobilių gamyba. Galbūt todėl ši paroda sulaukia daugiausia lankytojų iš visų automobilių parodų pasaulyje.

    Šiemet čia surengta net 90 pasaulinių premjerų. Papasakoti apie visas jas neįmanoma, tad Jūsų dėmesiui – svarbiausios.

    Dar vienas kolekcininkų džiaugsmas

    Britų „Aston Martin One-77“ – tai tik maketas superautomobilio, kuris turėtų debiutuoti kitų metų gale. Kūrėjai net nerodo viso automobilio, tačiau ir po audeklu matosi išsipūtusios ir labai agresyvios formos. Mašina kainuos 1,2 mln. svarų (daugiau kaip 5 mln. litų). Tokių automobilių bus pagaminta tik 77. Juose bus montuojamas 7,3 l V12 benzininis variklis, išvystantis 700 AG. Užsakymai jau priimami.

    Naujas „Audi“ mažylis

    „Audi A1 Sportback“ – dar vienas koncepcinis automobilis. Tai būsimas „BMW 1“ konkurentas, kurio gamyba turėtų prasidėti po dvejų metų Belgijoje. Nors „Audi“ apie jį daug informacijos neatskleidžia, manoma, kad jis bus gaminamas trijų versijų – kaip penkerių arba trejų durų hečbekas ir galbūt kabrioletas.

    Šis automobilio debiutas sulaukė ir nemažai konkurentų dėmesio – visa „General Motors“ koncerno vadovybė su vyriausiuoju dizaineriu ir „GM Europe“ prezidentu Karlu Peteriu Forsteriu priešakyje atėjo pažiūrėti, kas tai per mašina, ir bandė suprasti, kodėl koncernui „Volkswagen“ taip sekasi, o jie atsidūrė ant bankroto ribos.

    Tiesa, aptardami „Audi“ naujieną konkurentai negailėjo ir kandžių žodelių. Galbūt ne be reikalo – juk „Audi“ jau bandė žengti į mažų miesto automobilių rinką išleidusi „Audi A2“, tačiau tas žingsnis patyrė fiasko ir mažylis po kelerių metų dingo iš prekybos salonų. Ar naujajam modeliui seksis geriau?

    Kinija į Lietuvą?

    Kinai iš „Brilliance“ toliau veržiasi į Europon ir į Lietuvą. Tiesa, „Brilliance“ vienas nedaugelio Kinijos automobilių gamintojų, nekopijuojantis, o bandantis sukurti kažką savito. Pamažu „Brilliance“ atranda ir savo veidą.

    Stende prie manęs priėjusi graži mergina siauromis akutėmis kantriai aiškino, kaip jie dar šiais metais pradės prekiauti savo produkcija Prancūzijoje, Vokietijoje ir... Baltijos šalyse. „Brilliance“ stende ir vėl puikavosi prieš dvejus metus Frankfurte matytas užrašas lietuviškai „Jauskis kaip namie“.

    Na, o parodos naujiena – kompaktinės klasės sedanas „BS4“ ir du būsimi modeliai – nedidukas „BS2“ ir sportiškas „BC3“.

    Mažiausias BMW visureigis

    Pati įdomiausia BMW stendo naujiena kukliai stovėjo kamputyje. Bavarai lyg specialiai nenorėjo atkreipti į ją dėmesio. Tačiau iš tikrųjų šis automobilis netrukus gali tapti vienu perkamiausių koncerno padidinto pravažumo automobilių.

    Kol kas koncepcinis „X1“ atrodo labai panašiai kaip ir didesnysis jo brolis „BMW X3“. Visai netrukus jis taps mažiausiu padidinto pravažumo automobiliu BMW gamoje. Jis bus gaminamas Leipcigo gamykloje Vokietijoje, o pradėti gamybą numatyta jau kitų metų gale.

    Kitąmet rudenį Frankfurto automobilių parodoje turėtų oficialiai debiutuoti ir serijinė šio automobilio versija. Vokiečiai nė už ką nesutiko atskleisti jokios informacijos apie šį modelį. Sako tik, kad tai bus pirmas nedidelis padidinto pravažumo automobilis iš vadinamojo premium segmento, t. y. prabangesnių automobilių rinkoje.

    „Chevrolet“ bando neprarasti rinkos

    Ant bankroto slenksčio pakibęs „General Motors“ bando reanimuoti Europos „Chevrolet“ padalinį. Naujas „Cruze“ modelis pakeis pasenusį „Nubira“. Tai vienas globalių modelių, kuris bus gaminamas daugelyje pasaulio šalių ir kuris turėtų gerokai pagerinti sunkią GM dalią. Deja, pirmas įspūdis nuvylė... Pigios medžiagos, labai amerikietiška išvaizda, kuri, kaip jau anksčiau savo kailiu patyrė „Cadillac“, europiečiams nelabai patinka. Tiesa, viskas galų gale priklauso nuo kainos.

    Tuo tarpu „Orlando“ koncepcinis automobilis, jeigu pasieks prekybos salonus (tai, anot GM atstovų turėtų įvykti per artimiausius trejus metus), taps pagrindiniu „Nissan Quashqai + 2“ konkurentu. Bet jis dar „amerikoniškesnis“, o „dėžutės“ dizaino automobilių europiečių garažuose oi kiek nedaug...

    „Citroën“ nejaučia krizės?

    Prancūzai iš „Citroën“, kaip ir dera parodos šeimininkams, įsirengė vieną didžiausių stendų. Jis galėjo konkuruoti nebent su tautiečių iš „Renault“ ir kolegų iš „Peugeot“ stendais.

    Pagrindinis stendo akcentas – koncepcinis „Hypnos“. Išorė labai ekstravagantiška, bet neturi nieko bendra su serijine gamyba. O viduje paslėpta nauja dyzelinė hibridinė pavara, kuri turėtų debiutuoti serijiniuose modeliuose jau 2011 m. Kaip teigia gamintojai, automobilis išvysto 200 AG ir vidutiniškai sunaudoja vos 4,5 l dyzelino 100 km.

    „Picasso“ šeimynėlė pasipildė dar vienu nariu. Šalia vis dar gaminamo senojo „Xsara Picasso“ ir naujo „C4 Picasso“ kitais metais prekybos salonuose stovės mažesnis brolis „C3 Picasso“. Nepaisant tokių automobilių nepopuliarumo, „Citroën“ ryžosi jį paleisti į rinką. Pagrindiniai konkurentai – „Opel Meriva“ ir „Renault Modus“.

    „GTbyCitroën“ – keistas koncepcinis automobilis, kurį prancūzai sukūrė specialiai kompiuteriniam žaidimui „Gran Turismo 5“. Turbūt „Citroën“ koncernui dar nelabai rūpi ekonomikos nuosmukis, dėl kurio vos alsuoja kone pusė automobilių pramonės.

    „Ferrari“ amerikiečiams debiutavo Europoje

    „Ferrari California“ – tai pirmas šio gamintojo istorijoje kupė kabrioletas. Pavadinimas išduoda, kuriai rinkai buvo skiriama daugiausia dėmesio, kuriant šį modelį. 4,3 l V8 variklis išvysto 460 AG, o iš vietos iki 100 km/val. automobilis įsibėgėja per 4 sekundes. Dar viena naujiena „Ferrari“ stovykloje – naujos kartos 7 pavarų dėžė su dviguba sankaba. Prekyba šiuo automobiliu prasidės šių metų gale – užsakymai jau priimami. Deja, eilėje reikės laukti net trejus metus, nes automobiliai iki 2011 metų jau parduoti. Kaina – apie 600 000 litų.

    Beje, Paryžiaus parodoje Suomijos TM žurnalo vyr. redaktorius kartu su kolegomis iš Skandinavijos leidinių apie automobilius „Ferrari“ vadovams įteikė Skandinavijos metų sportinio automobilio apdovanojimą. Apie tai, kaip vyko šie rinkimai, skaitykite naujametiniame mūsų žurnalo numeryje. Nugalėtoju aplenkęs dvi dešimtis konkurentų tapo „Ferrari 430 Scuderia“.

    „Ford“ mažylis italų gamykloje

    Koncernas „Ford“ pagaliau parodė savo atnaujintą mažylį „Ka“, sukurtas kartu su „Fiat“ ant tos pačios kaip ir „500“ bei „Panda“ modeliai platformos. Šis mažylis delsė pasirodyti prekyboje, nes paskatinti „500“ modelio populiarumo italai kuo ilgiau atidėliojo „Ford Ka“ gamybos pradžią, mat jis bus gaminamas ten pat, kur ir „Fiat 500“ – Tychy mieste, Lenkijoje. Prekyba prasidės dar šių metų gale.

    „Prius“ žudikas?

    „Honda Insight“ gali tapti „Toyota Prius“ žudiku. „Insight“ hibridinio penkių durų penkių vietų hečbeko prekyba prasidės jau kitų metų pavasarį. Ir nors automobilis yra šiek tiek mažesnis nei „Prius“, jo kaina turėtų būti tokia pat kaip „Civic“ modelio, o tai reiškia, kad jis bus trečdaliu pigesnis už „Prius“. Ar tai paskatins „Toyota“ rinkodarininkus sumažinti savo populiariojo hibrido kainą? Kažin, kol kas japonai stebėtinai ramūs.

    Keistas „Hyundai“ žingsnis

    „Hyundai“ stende – dvi naujienos. Pirmiausia – tai pasaulinis mažylio „i20“ debiutas. Šis automobilis pakeis “Hyundai“ bestselerį Europoje „Getz“. Naujasis modelis kurtas Europoje, tačiau bus gaminamas Indijoje. Prekybos pradžia – jau šių metų gruodį.

    Kitas debiutas keistas. Didžiulis visureigis „iX 55“ Amerikoje jau parduodamas „Vera Cruz“ pavadinimu, tačiau kažkodėl šį monstrą, dešimtimis litrų ryjantį degalus, korėjiečiai užsimanė atvežti ir į Senąjį žemyną. Niekas čia jo nelaukia.

    Siela iš Korėjos

    „Kia Soul“ Europoje bus pradėta pardavinėti kitų metų vasarį. Į automobilį bus montuojami „C‘eed“ modelyje naudojami dvilitriai benzininis ir dyzelinis varikliai, o jis bus gaminamas Pietų Korėjoje. Automobilis bus siūlomas su begale įvairiausių vidaus ir išorės dizaino elementų ir turėtų patraukti jaunų ir aktyvių žmonių dėmesį. Tačiau viskas priklauso nuo kainos.

    Gražiausias Paryžiaus koncepcinis

    Koncepcinis „Lamborghini Estoque“ modelis taps lūžiu „Lamborghini“ istorijoje. Italai grįžta prie greitų sedanų kūrimo. „Estoque“ kol kas tik konceptinis modelis, tačiau jau po poros metų bus pradėta šio automobilio prekyba.

    Jis taps pagrindiniu būsimų „Aston Martin Rapide“ ir „Porsche Panamera“ prabangių ir greitų sedanų konkurentu. Automobilis bus varomas visais ratais, o į jį bus montuojami dabartiniai „Gallardo“ ir „Murcielago“ modeliuose naudojami V10 ir V12 varikliai.

    Antras „Lexus“ kabrioletas

    „Lexus IS250C“ – tai mažiausio Lexus modelio IS pagrindu pagamintas kupė-kabrioletas. Aliuminio stogas susideda iš trijų dalių ir atsidaro per 21 sekundę. Deja, jis toks pats nuobodus ir bobiškas kaip ir didesnysis kabrioletas „SC430“.

    Mažiausia „Mazda“

    „Mazda Kiyora“ – būsimas mažas miesto automobiliukas „Mazda 1“. Nors parodytas kaip koncepcinis modelis, „Mazda Mortos Europe“ prezidentas Džeimsas Miuiras puse lūpų prasitarė, kad jau kitais metais galėsime pamatyti serijinę šio automobilio versiją. Tiesa, kompanija dar galutinai nenusprendė, ar tikrai jį pavadins „Mazda 1“ pavadinimu, ar suteiks jam kokį nors įdomesnį vardą.

    Būsimas verslo klasės sedanas

    „Mercedes-Benz Fascination“ išduoda, kaip atrodys nauja E klasės modelių karta, kuri debiutuos kitais metais. Koncepcinis modelis sufleruoja naujus stilistinius elementus, kuriuos paveldės vidutinės klasės sedanas iš „Mercedes“ stovyklos.

    Konkurencija koncerno viduje

    „Mini Crossover Concept“ – tai dar vienas studijinis darbas, debiutavęs Paryžiaus parodoje. Po dvejų metų jis taps serijiniu nedideliu visureigiuku ir bus pirmas „Mini“ istorijoje visais ratais varomas automobilis. Jis bus gaminamas Austrijos gamykloje „Magna Steyr“ ir greičiausiai vadinsis „Crossman“.

    Automobilio važiuoklė veikiausiai bus pasiskolinta iš pusbrolio – būsimo „BMW X1“ modelio. Nors apie jokius techninius duomenis vokiečiai nekalba kaip vandens į burną prisisėmę. Automobiliukas išties įspūdingas – kėbulo dešinėje sumontuotos tradicinės durys, o štai vairuotojo pusėje antros durys slankioja. Originalu, tik ar paveldės šią idėją ir serijinis modelis?

    „Nissan“ naujienų gausa

    „Nissan“ tikrai nustebino naujienų gausa. Pirmiausia tai „Nissan Pixo“ – naujas mažiausias „Nissan“ modelis Europoje. Jis bus gaminamas Indijoje kartu su pusbroliu „Suzuki Alto“ ir taps pigiausiu Europoje parduodamu „Nissan“ modeliu. Po variklio dangčiu – nedidelis vos vieno litro varikliukas. Vakarų Europoje automobiliukas pasmerktas populiarumui, nes bus nedidelis, nebrangus ir labai manevringas. Kaip bus Lietuvoje, kur žmonės niekaip nenori sėsti į mažylius, parodys laikas.

    O štai „Nuvu“ koncepcinis modelis rodo 2015 metų tipinio miesto automobiliuko viziją. Nedidukė, bet talpi mašinytė turėtų būti tinkama net važiuoti apsipirkti. Bent taip mano „Nissan“ konstruktoriai. Gal ir nelabai jis tinkamas supermarketams šturmuoti, tačiau naivus ir nekaltas didžiulių akių žvilgsnis išties žavi – gražus ir originalus dizainas.

    Dar dvi naujienos – tai aktualūs ir mūsų šaliai modeliai. „Nissan Qashqai +2“ – visoje Europoje milžiniško populiarumo sulaukusio „Qashqai“ prailginta versija. Plius du sufleruoja, kad tai dviem vietomis daugiau turintis automobilis – jis septynvietis. Lietuvoje jau parduodamas.

    „Nissan Note“ – dar vienas pas mus gan dažnai gatvėse sutinkamo automobilio atnaujinimas. Mašina kardinaliai nepasikeitė, tačiau atšviežėjo ir pagražėjo. Tiek išorėje, tiek ir viduje.

    Būsimi „Peugeot“ debiutai

    „Peugeot“ stovykloje vienintelė serijinė naujiena – kupė kabrioletas „308 cc“. Tačiau kur kas įdomesnis kitas modelis – kol kas koncepcinis „Prologue“. Tačiau jau kitų metų pavasarį jis taps serijiniu padidinto pravažumo automobiliu „3008“ ir sudarys konkurenciją „Nissan Qashqai“.

    Dar vienas neblogai atrodantis koncepcinis modelis – RC. Užkulisiuose sklando gandai, kad jis netrukus turėtų pakeisti tragiškai nesėkmingą „407 Coupe“ modelį.

    Pagrindinis „Renault“ koziris

    Pagrindinė koncerno „Renault“ naujiena – nauja „Megane“ karta. Debiutavo iš karto kelios šio automobilio versijos – trejų durų kupė, penkerių durų hečbekas ir net kaip prototipas buvo parodytas sportinis „Megane Trophy“.

    Penkerių durų hečbekas Europoje debiutuos vos pasibaigus Paryžiaus parodai. Tai koncernui itin svarbus automobilis, nes „Megane“ sudaro net trečdalį visų „Renault“ modelių pardavimo, todėl nuo jo sėkmės smarkiai priklauso gamintojo gerovė. Prancūzai į naujo automobilio gamybą investavo beveik 2 milijardus eurų.

    „Renault Ondelious“ – tai prancūzų požiūris į didelius visureigius. Perspektyvos serijinei gamybai lygios nuliui.

    Naujiena, kuri nustebino

    Apie naują didžiausią „Seat“ modelį jau seniai sklandė kalbos, tačiau jo debiutas daugeliui vis tiek buvo netikėtas. Ant kojų vis tvirčiau atsistojantis koncerno „Volkswagen“ padalinys daug tikisi iš didžiausio „Seat“ modelio „Exeo“. Iš tikrųjų tai stilizuota pagal „Seat“ modelių veidą praėjusios kartos „Audi A4“. Jam beveik garantuota sėkmė – atidirbtos technologijos, patikimas modelis ir stilinga išvaizda. Jeigu „nesikandžios“ kaina, šio automobilio laukia šviesi ateitis.

    Šiek tiek ilgesnis nei 4,5 metro automobilis bus parduodamas nuo kitų metų pradžios. Variklių gama gan plati – trys benzininiai ir trys dyzeliniai, kurių galia svyruos nuo 102 iki 200 arklio galių. Automobilis bus parduodamas trijų skirtingų komplektacijų – pigiausios „Referente“, prabangios „Stylance“ ir sportiškos „Sport“.

    Skelbiama pradinė šio automobilio kaina Vakaruose – maždaug 80 000 litų.

    Žaismingesnė populiariausia „Škoda“

    „Škoda“ atnaujino savo vieną svarbiausių modelių „Octavia“. Automobilis iš esmės nepakito, tačiau atsinaujinęs atrodo kur kas žaismingiau. Nuo šiol „Škoda“ nebe tokia griežta ir jaunatviškesnė.

    „Toyota“

    Didžiausias Japonijos automobilių gamintojas taip pat nustebino naujienų gausa. Visi laukė naujo vidutinės klasės „Arensis“ ir, ko gero, neliks nusivylę. Automobilis kurtas specialiai Europos rinkai ir atrodo dinamiškiau už pirmtaką. Jis bus gaminamas „Toyota“ gamykloje Britanijoje ant prailgintos „Auris“ modelio bazės. Debiutas – kitų metų pavasarį.

    IQ – tai mažiausias keturvietis automobilis rinkoje, nes jo ilgis nesiekia net 3 metrų. Tiesa, IQ labai brangus – jo kaina prasidės nuo maždaug 45 000 Lt. Debiutas – šių metų gruodį.

    Kitų metų pradžioje rinkoje debiutuos dar vienas „Toyota“ modelis – tai miesto visureigis „Urban Cruiser“, gaminamas ant „Yaris“ platformos. Tai reiškia, kad automobilis nedidelis, nors iš pirmo žvilgsnio atrodo kresnas ir visai nemažas.

    „Volkswagen“

    Didžiausias Europos automobilių koncernas Paryžiuje parodė svarbiausią modelį – naują šeštos kartos „Golf“. Jį jau teko bandyti Islandijoje ir apie įspūdžius skaitykite lapkričio mėnesio TM 74 puslapyje. Paryžiuje debiutavo ir sportiška naujo „Golf“ versija, kuri pavadinta, žinoma, GTI.

    „Fiat“ komuna

    Paryžiuje „Fiat“ bandė patvirtinti savo ekologiškiausio automobilių gamintojo Europoje statusą. Šiuo metu nauji „Fiat“ automobiliai yra mažiausiai anglies dvideginio į aplinką išmetantys visoje Europoje.

    Parodoje visas dėmesys buvo skirtas taip pat ekologijai. Be visų jau įprastų technologijų, italai sugalvojo gan originalų būdą, padėsiantį žmonėms taupyti.

    Nuo šiol visi naujų „Fiat“ automobilių savininkai gali parsisiųsti specialią programą „Ecodrive“, kuri leidžia taupyti degalus. Šią programą paprasta USB atmintine jums tereikia prijungti prie automobilio USB jungties ir pasivažinėti kelias dienas. Po to atmintinę jungiate į kompiuterį ir programa, nuskanavusi jūsų važiavimo įpročius – kaip spaudžiate akceleratorių, kaip perjungiate pavaras ir panašiai, pataria jums, ką darote blogai ir kaip važiuoti ekonomiškiau.

    Atlikę kelis bandymus galite pamatyti savo pažangą – kaip keičiasi jūsų vairavimo įpročiai ir kiek pinigų sutaupėte degalams.

    Be to, ši programa gali pasitarnauti ir kaip paprasta informacinė sistema – joje nurodoma, kiek kilometrų nuvažiavote, kiek degalų sunaudojote ir daug kitos naudingos informacijos. Jaunimui patiks ir tai, kad internete sukurta net speciali komuna „Eco Ville“, kur visi „Fiat“ savininkai, dalyvaujantys programoje, gali bendrauti, dalintis patirtimi ir matyti, kiek visi kartu sutaupė degalų.

    Masinis elektromobilis – jau kitąmet

    Italijos automobilių mados namai „Pininfarina“ pabandė sukurti masinį elektra varomą nedidelį automobilį. Į pagalbą pasitelkę Prancūzijos baterijų specialistus – kompaniją „Bollore“ jie sukūrė nedidelį elektra varomą miesto automobiliuką „Bo“.

    Mašinoje sumontuotos naujausios kartos ličio metalų polimerų baterijos, kurių varomas automobilis gali nuvažiuoti 250 km ir pasiekti didžiausią 130 km/val. greitį.

    Kaip teigia gamintojai, tai nėra koncepcinis modelis, jau kitų metų vasarą šis automobilis bus gaminamas masiniu būdu.

    TM gruodžio mėnesio numeryje skaitykite:

    Europos automobilis - prabangusis „Opel Insignia“.

    Skandinavijos 2008 metų sportiškiausio automobilio rinkimai.

    Žiemos nuotykiai prasideda: viskas apie slides, snieglentes ir ledo ritulį.

    Dviejų didžiausių šių metų motociklų parodų apžvalga.

    Greitųjų keleivinių traukinių tinklas apraizgo vis daugiau Europos valstybių.