Daugelis puikiai žino, kad viso mūsų vartojamo maisto virškinimo metu įvyksta rūgštinė arba šarminė reakcija. Grūdai, žuvis, kiaušiniai, pienas, mėsa, paukštiena, jūrų gėrybės, sūris ir druska – tai rūgštiniai produktai, o štai daugelis vaisių ir daržovių – šarminiai.

Tinkamai subalansavus vartojamo maisto racioną kraujo pH būna normos ribose. Jei ši pusiausvyra pažeidžiama, rūgštys ima veržtis į organų audinius ir trikdo normalų organizmo funkcionavimą. Dėl per didelio rūgščių kiekio organizme gali būti juntamas nuolatinis nuovargis, nusilpsta imunitetas, išskiriama daugiau gleivių, atsiranda nervų sistemos veiklos sutrikimų, prastėja odos būklė.

Šarminė dieta

Šarminės dietos tikslas – visų organizmo sistemų būklės gerinimas, kepenų ir žarnyno valymas, kraujo rodiklių normalizavimas. Šios dietos principų esmė skirtingai nuo daugelio ekstremalių dietų nėra visiškas tam tikros produktų grupės atsisakymas. Tokios mitybos pagrindas – 80/20 raciono balansas, pagal kurį didžioji dalis suvartojamų produktų turi būti šarminiai.

Giselle Bundchen

Ši mitybos sistema – tai ne tik puikios sveikatos garantas, bet ir geras būdas sulieknėti nekenkiant organizmui. Pakanka pažvelgti į Victorią Beckham, Gwyneth Paltrow ar Giselle Bundchen, kurios jau ilgą laiką laikosi šarminio maisto vartojimo principų.

Šios dietos trukmė – trys savaitės, per kurias galima atsikratyti 5-7 nepageidaujamų kilogramų. Kiekviena savaitė atitinka konkretaus rezultato fazę: valymas (intensyvus lieknėjimas), rūgščių ir šarmų balanso normalizavimas) ir rezultato fiksavimas.

Štai 5 šarminių produktų grupės, kurios laikantis šarminės dietos turėtų sudaryti 80 proc. raciono: daržovės (orkaitėje keptos bulvės, žiediniai kopūstai, burokėliai, cukinijos, paprikos, česnakai, svogūnai, salierai, salotų lapai, gražgarstės, imbieras, petražolės, pomidorai, agurkai, šparagai); vaisiai (žaliosios citrinos, citrinos, avokadai, kriaušės, obuoliai, džiovinti abrikosai, džiovintos figos, datulės, ananasai, granatai); grūdai (grikiai, nevalyti ryžiai, avižos); gėrimai (žolelių arbatos, cikorijų gėrimas, vanduo su citrina, tiršti kokteiliai); kiti produktai (moliūgų ir sezamų sėklos, graikiški riešutai, medus). Likę 20 proc. raciono – tai pieno (geriau ožkų) produktai, mėsa, žuvis, paukštiena, kiaušiniai. Alkoholio ir kavos derėtų visiškai atsisakyti.

Prieš pradedant laikytis šios dietos rekomenduojama pasikonsultuoti su gydytoju, nes ši mitybos sistema nėra tinkama išemine širdies liga, atrofiniu gastritu sergantiems, lėtinio inkstų, kepenų nepakankamumo ir sumažėjusio skrandžio sulčių rūgštingumo varginamiems asmenims.