LRT RADIJO klausytojas domisi neseniai atsiradusių taromatų veikimo principu. „Rajone gyvenantys žmonės dažnai apsiperka atvažiuojančiose autoparduotuvėse. Ar jose bus įrengti taromatai? Kaip naudotis taromatu ir kaip elgtis jam sugedus?“ – klausia jis.

G. Varno teigimu, taromatų autoparduotuvėse nebus, nes tai yra stacionarus įrenginys, statomas patalpose, jungiamas į elektros tinklą bei prie interneto. O mobilių taromatų nėra ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

„Taromatu naudotis yra labai paprasta, be to, prie kiekvieno taromato yra iškabintas informacinis plakatas. Vartotojui tereikia įdėti butelius ir paspausti mygtuką. Žinoma, naujovės dažnai sukelia neaiškumų vyresnio amžiaus žmonėms, tad nemokant naudotis taromatu ar kilus klausimams, reikėtų kreiptis į tos parduotuvės, kurioje įrengtas taromatas, informacijos skyrių. Šie darbuotojai turėtų pagelbėti ir paaiškinti, kaip naudotis taromatu“, – tikina specialistas.

Anot G. Varno, jei bus aptiktas taromato gedimas, parduotuvė turės nuspręsti, ar tarą priimti kaip anksčiau – rankomis, ar nukreipti vartotojus į artimiausias vietas, kur yra įrengti taromatai.

„Tačiau šie įrenginiai gesti turėtų labai retai. Gali pasitaikyti atvejų, kad tuo metu, kai vartotojas nori priduoti pakuotę, taromatas laikinai neveikia dėl keičiamos taromato talpos, bet tokią informaciją vartotojas matys ekrane. O jei taromatas sugestų, parduotuvė turėtų pasirūpinti vartotojų informavimu ir iškabinti skelbimą, kuriame būtų nurodoma, kaip vartotojai turėtų elgtis“, – teigia viešosios įstaigos direktorius.