Nuo gyvūninių iki augalinių riebalų

Į automobilio baką galite įsipilti ir dyzelino iš gyvulinės kilmės riebalų. Gyvūnų fermose ar mėsinėse perdirbant mėsą susidaro likučių, netinkamų žmonių maistui. Atliekantys gyvulinės kilmės riebalai naudojami gyvūnų pašarui, chemijos pramonei, o nuo šiol ir dyzelino gamybai.

Kaip ir gyvulinės kilmės riebalai, dyzelinui gali būti naudojami augaliniai riebalai, kurie dažnai lieka nepanaudoti. JAV dešimtys milijonų hektarų laukų skiriama kukurūzams auginti, o kiek daugiau nei trečdalis jų derliaus naudojama gaminant etanolį. Šio proceso metu sugeneruojami nedideli kiekiai techninio kukurūzų aliejaus. Už kukurūzų aliejų pastarasis yra kur kas pigesnis, tačiau netinkamas maistui, tad naudojamas kaip žaliava chemijos pramonei, gyvūnų pašarų priedams, dabar – ir dyzelinui.

Dyzelinui tinkamos žaliavos susidaro ir apdorojant palmių aliejų, kadangi proceso metu kai kurios riebalų rūgštys skyla į laisvąsias, o jos distiliuojant turi būti pašalinamos. Tokios nereikalingos žaliavos gaminant palmių aliejų lieka apie 5 proc. ir ji naudojama muilui, maisto priedams, gyvūnų pašarams, taip pat jau ir dyzelinui gaminti.

Cheminė sudėtis nesiskiria

Pirmasis ir kol kas vienintelis pasaulyje dyzelinas iš biomasės nuo 2012 m. Suomijoje gaminamas pagal NEXBTL technologiją. Jo gamybos procese naudojama dvylika skirtingų žaliavų, o daugiau nei pusė jų yra paprasčiausios atliekos ir likučiai.
Dyzelio gamyba iš atliekų

Pasirodo, pagal cheminę sudėtį NEXBTL dyzeliną sudaro tokie pat angliavandenilių junginiai kaip ir įprastą dyzeliną, todėl jis tinka visiems šiuolaikiniams automobiliams ir gali būti naudojamas grynas ar būti tradicinio dyzelino dalimi.

Šio dyzelino savybės visada yra tokios pačios, nesvarbu, kokios žaliavos naudojamos. Taip yra todėl, kad iš jų pašalinamos priemaišos, o likusi biomasė aukštoje temperatūroje apdorojama vandeniliu. Nėra nustatyta jokių ribų, kiek tokio dyzelino gali būti maišoma į įprastą dyzeliną, kadangi jo įtaka dyzelino kokybei yra tik teigiama.