„Hyper Rimi", esančiame Vilniaus Savanorių pr., mačiau siaubingą akvariumą su sudaužytais ir gyvais pūvančiais karpiais. Ne tik visos žuvys sužeistos, bet iš žaizdų net auga kažkokie šlykštūs pelėsiai... Taip elgtis su gyvūnais, matant pirkėjams su vaikais, negalima. Pasakiau pardavėjai, kad praneštų savo vadovybei. Tuo metu priėjo kitas pirkėjas ir pasakė, kad jau anksčiau apie tai yra kalbėjęs su parduotuvės darbuotojais, tačiau niekas nepasikeitė. Matyt, tokia situacija yra ne vieną dieną ir ne vieną kartą“, - mąstė skaitytojas.

Anot vyro, ta žuvis galbūt ateityje atsidurs ant mūsų stalo: „Tokių žuvų niekas nenorės pirkti. Beje, žuvis iš akvariumo - ir gyvas, ir užmigusias - kuo tvarkingiausiai nuskuta, išdarinėja ir pardavinėja tingesnėms šeimininkėms atšaldytas arba jau ir su prieskoniais. Arba gali ramiausiai iškepti ir uždirbti dar daugiau, parduodami jau paruoštą gurmanišką patiekalą“, - svarstė Saulius.

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė teigė, kad karpiai neturi prekinės išvaizdos dėl gamtinių sąlygų.

„Labai atsiprašome pirkėjo, kad karpiai mūsų akvariume sukėlė neigiamų jausmų. Šiuo metu, kuomet tvenkiniai yra pasidengę ledu, karpiai dažniau į ledą susižaloja, tad jų prekinė išvaizda nėra tokia gera, kaip, pvz., rudenį. Mūsų vidinėse taisyklėse yra numatyta, kad parduotuvė turi priimti gyvus sveikus karpius. Pirkėjo pastebėtos žuvys yra tinkamos maistui, tačiau jų prekinė išvaizda nėra patraukli“, - kalbėjo G. Bielskytė.

Anot specialistės, yra atliekami parduotuvių akvariumų patikrinimai, kad būtų išvengta tokių atvejų: „Parduotuvės vadybininkas padarė klaidą, priimdamas tokios prekinės išvaizdos karpius. Šiuo metu papildomai tikriname visas mūsų parduotuves, turinčias akvariumus, dėl karpių prekinės išvaizdos, juos rūšiuojame ir parduosime tik tuos, kurių prekinė išvaizda yra patraukli.“

Pradėtas tyrimas

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos gyvūnų sveikatingumo ir gerovės skyriaus vyriausias veterinarijos gydytojas Giedrius Blekaitis teigė, kad situacija bus tiriama.

"Išnagrinėjus pateiktą fotografiją vienareikšmiai pakomentuoti situaciją sudėtinga, tačiau ji užregistruota kaip skundas ir inicijuotas tyrimas, kurio metu bus aiškinamasi pranešime nurodyti faktai ir aplinkybės, susijusios su gyvų žuvų laikymu ir priežiūra. Pernai metais sulaukta 5 panašaus turinio skundų", - teigė G. Blekaitis.

Pagal galiojančios teisės aktus yra numatyta, kad prekiautojai akvakultūros gyvūnais, tiekiantys parduotuvėms ir kt. mažmeninės prekybos vietoms gyvas maistines žuvis, turi užtikrinti tinkamas jų vežimo iki prekybos vietos sąlygas,  žuvys turi būti pristatomos sveikos, nesužalotos (nesužeistos). Jei parduotuvėje yra sudarytos sąlygos  žuvis apsvaiginti, paskersti ir išskrosti, tokios parduotuvės, pagal atskirą susitarimą su prekiautoju akvakultūros gyvūnais gali priimti sužeistas maistines žuvis, tačiau jas po priėmimo nedelsiant turi apsvaiginti, paskersti, išskrosti ir tik tuomet siūlyti parduoti.

Reikalavimuose taip pat nustatyta kokiomis sąlygomis turi būti laikomos maistinės žuvys: atsižvelgiant į maistinių žuvų rūšį yra nustatytas maistinių žuvų tankis vandens talpyklose, minimalių fiziologinių poreikių tenkinimui nustatytas privalomas ištirpusio deguonies kiekis vandenyje, žuvys neturi būti žalojamos, traumuojamos, vienoje talpykloje draudžiama laikyti plėšriąsias maistines žuvis (amūrus, eršketus, lydekas) su kitais vandens gyvūnais) ir kt.

"Šiuo atveju aktualiausias reikalavimas, nustatantis, kad talpyklose (akvariumuose) leidžiama laikyti tik gyvas,  nesužeistas žuvis. Sužeistos, sumažėjusio aktyvumo (vangiai plaukioja ir nereaguoja į išorinius dirgiklius) žuvys turi būti nedelsiant išimamos iš talpyklų, apsvaiginamos, paskerdžiamos ir išskrodžiamos", - tvirtino G. Blekaitis.

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba dėkoja visiems gyvūnų gerovei ir jų sveikatingumui neabejingiems asmenims ir primena, kad apie pastebėtus, įtariamus pažeidimus galima pranešti VMVT nemokama telefono linija 8 800 40403.