Paklausta apie tai, kam skirs „Žemės valandą“ – pokalbiams su artimaisiais ar apmąstymams, atlikėja šmaikštavo: „Į apmąstymus pasinėrę lietuviai rizikuoja susirgti depresija. Todėl šitą laiką skirsiu žaidimams tamsoje, su žvakėmis ar be jų“, – sakė atlikėja.

Įvairios aplinkosauginės iniciatyvos Jurgai nėra naujiena. Prieš keletą metų ji organizavo projektą „Miestas gamtoje“, kuriame ragino miestiečius pasijausti gamtos dalimi, dalyvavo „Žaliosiose europiečių atostogose“ ir kitose panašiose iniciatyvose.

Vienas jos albumų – „+37° (Goal of Science)” – yra ekologiškos spaudos pavyzdys.

Jurga Šeduikytė

„Faktas, kad jo pakuotė buvo pagaminta iš perdirbto popieriaus, greitai tapo žinomas ir graužikų tarpe (!) – šią žiemą į mūsų mašiną įsisukusi pelė sudorojo būtent šį albumą. Bet nepykstu“, – pasakoja atlikėja.

Vertins žaliojo dizaino konkurso dalyvius

Paklausta, ar rūšiuoja atliekas, J. Šeduikytė atsako: „Stengiamės. Tik Vidas, mano vyras, vis supainioja plastmasę su popieriumi, tad tenka perrūšiuoti. Rūšiuodama jaučiuosi kur kas geriau ir saugiau, vadinasi, tai jau yra tapę įpročiu.“

Pavyzdžiui, jeigu kas nors, panaudojęs medienos atliekas, įrengtų sūpynes visame Vilniaus mieste. Kas galėtų būti geriau?
Jurga Šeduikytė

J. Šeduikytė pasakoja, kad pastaruoju metu laiko „žaliosioms“ iniciatyvoms atrasti nėra lengva. „Dabar visą savo laiką skiriu koncertams, naujo albumo dainų kūrybai bei šeimai. Tačiau sulaukusi pasiūlymo prisidėti, paprastai sutinku – mane žavi iniciatyvūs žmonės. Pati taip pat stengiuosi neaptingti ir neapstingti – pavyzdžiui, šiuo metu dalyvauju akcijoje, kurios metu žmonės išnuomoja nenaudojamus daiktus“, – pasakoja Jurga.

Kita iniciatyva, kurią palaiko J. Šeduikytė – kampanija „Būkime sąmojingesni“, kuri atkreipia dėmesį į planetos išteklių baigtinumą ir akcentuoja atliekų problemą. Pagrindinė kampanijos iniciatyva – žaliojo dizaino konkursas, kurio dalyvius vertins ir pati J. Šeduikytė. Trijų geriausių darbų autoriai pasidalins bendrovės „Tetra Pak“ įsteigtus 1 000 eurų vertės prizus. Be to, jų darbai bus eksponuojami Briuselyje „Žaliosios savaitės“ metu.

Jurga Šeduikytė
Foto: A.Solomino nuotr.

Ar ekologinio švietimo gali būti per daug? Vienu metu žmonės jau buvo pradėję piktintis, kad ekologija tampa tiesiog dar viena mada. „Manau, kad ekologinis švietimas – labai plati sąvoka, apimanti ne tik energijos, išteklių taupymą, rūšiavimą, perdirbimą, bet ir, pavyzdžiui, buvimą gamtoje. Visuomet pasisakau už kūrybiškumą, todėl labiausiai džiugina, kai šviečiama sukuriant kažką naujo. Pavyzdžiui, jeigu kas nors, panaudojęs medienos atliekas, įrengtų sūpynes visame Vilniaus mieste. Kas galėtų būti geriau?“ – klausia J. Šeduikytė.

Įdomūs faktai apie „Žemės valandą“

- „Žemės valanda“ pirmą kartą įvyko 2007 m. Sidnėjuje – tuomet šviesas išjungė 2,2 milijonai žmonių. Tą valandą elektros buvo suvartota 10,2 proc. mažiau.

- Prasidėjusi nuo vieno miesto, 2010 m. akcija išplito 128 pasaulio šalyse.

-Žymūs objektai, dalyvavę šioje akcijoje: Sidnėjaus Operos teatras, Didžiosios piramidės Egipte, Empire State Building dangoraižis Niujorke, Eifelio bokštas.

-Pagrindinis „Žemės valandos“ koordinatorius – Pasaulio gamtos fondas (WWF). Globali „Žemės valandos“ komanda dirba Singapūre.

-Lietuviai kviečiami „Žemės valandą“ paminėti uždegant žvakutes centrinėse miestų aikštėse. Daugiau informacijos apie renginius galite rasti ČIA.

Apie kampaniją „Būkime sąmoningesni“

„Būkime sąmoningesni“ („Generation Awake“) kampanija siekiama didinti supratimą apie efektyvų išteklių naudojimą. Ja atkreipiamas dėmesys, ką galima padaryti kasdieniame gyvenime, kad sumažintume atliekų kiekį ir protingiau naudotume gamtos išteklius, tokius kaip vanduo, energija, mediena ir metalai.

Kampaniją 2011 m. pradėjo Europos Komisijos aplinkos generalinis direktoratas.
Kampanijos „Būkime sąmoningesni“ informacinis partneris Lietuvoje – GRYNAS.lt. Žinią apie kampaniją skleisti taip pat padeda Jurga Šeduikytė, Beata Nicholson, „LT Identity“ komanda, Lietuvos dizaino forumas, „Galvok žaliai“, „Absurdo idėjos“, Rita Balta („Bal Designs“), Donatas Žukauskas, Žilvinas Stankevičius, „Mano drabužiai“, „Pasikuiskim“, „Blusturgis“, Austėjos blogas, Stilingos musės blogas, Dirbumama.lt, Menospalvos.lt.

Daugiau informacijos apie šią kampaniją galite rasti ČIA, o apie žaliojo dizaino konkursą - ČIA.