Kiekvienas lietuvis per metus išmeta beveik 400 kg kietųjų atliekų. Didžioji šių atliekų dalis vis dar keliauja į sąvartynus, o jie išskiria metaną – šiltnamio efektą sukeliančias dujas, kurių poveikis yra 20 kartų stipresnis nei CO2. Jei atliekos būtų geriau tvarkomos, naudos būtų tiek klimatui, tiek ekonomikai.

Komisijos narė Connie Hedegaard ir muzikantas Jurgis Didžiulis pradės diskusiją su Lietuvos piliečiais, Lietuvos aplinkos ministru Valentinu Mazuroniu, vietos valdžios, verslo, finansų ir aplinkosaugos organizacijų atstovais apie tai, kokių veiksmų reikėtų imtis, kad Lietuvoje būtų sumažinta išmetamų dujų, būtų skatinamas ekologiškai tvarus augimas ir kuriamos ekologiškos darbo vietos.

Inovacijos ir įpročių pokyčiai leis Europos Sąjungai pasiekti nustatytą tikslą – iki 2050 m. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį 80–95 proc. Remiantis Komisijos atliktais moksliniais tyrimais, iki 2020 m. ES galėtų papildomai 8–9 proc. sumažinti išmetalų kiekį.

C. Hedegaard sakė: „Visų – tiek vyriausybių, pramonės įmonių, miestų, tiek atskirų piliečių – indėlis kovojant su klimato kaita gali būti svarbus. Ar jūs žinote, ką galite padaryti? Pirkite vietos produktus arba energijai neimlius produktus, sėskite ant dviračio arba neeikvokite energijos be reikalo – toks tvarus požiūris leis sutaupyti pinigų, laiko ir į aplinką bus išmetama mažiau teršalų. Kodėl nedarome to, kas akivaizdžiai teikia naudos? Nekantrauju su jumis apie tai padiskutuoti.“

Renginio metu bus pristatyti keli novatoriški Lietuvos ir kitų šalių įmonių klimatui nekenkiantys sprendimai, pvz., bendrovės „Nokia“ mobiliųjų telefonų perdirbimo programa, bendrovės „Unilever“ pastangos sumažinti pakuočių kiekį ir bendrovės „Fortum“ įdiegta elektros gamybos iš atliekų technologija.

„Tai tik kelios Europoje sukurtos novatoriškos technologijos, padedančios mažinti CO2 taršą, taupyti energiją ir sumažinti Lietuvos priklausomybę nuo iš užsienio importuojamų naftos, dujų ir anglių. Šiandien Lietuvoje pristatau kampaniją „Pasaulis ir klimatas, kokių norėtumėte“, kuri grindžiama šiais sumaniais sprendimais“, – sakė C. Hedegaard. „Novatoriškos klimatui nekenkiančios technologijos leidžia sutaupyti pinigų, pagerinti gyvenimo kokybę, įdarbinti daugiau aukštos kvalifikacijos specialistų, skatina ekonomikos augimą.“

Pagrindiniai faktai

Apie renginį

Be Komisijos narės C. Hedegaard ir ministro V. Mazuronio, renginyje pasisakys Regionų komiteto, „Nokia“, „Unilever“, „Fortum“ ir Lietuvos pramonininkų konfederacijos atstovai.

Renginį moderuos Jurgis Didžiulis, Karolis Sargūnas (VšĮ „Mes Darom“) ir Sandrine Dixson-Declève (Velso princo ES įmonių vadovų klimato kaitos grupė).

Renginys vyks Vilniuje ISM Vadybos ir ekonomikos universitete nuo 11.00 iki 13.00 val. Išsami renginio programa pateikiama www.world-you-like.eu/lithuania.

Šis renginys priklauso Rytų ir Pietų Europoje organizuojamų renginių ciklui, kuriais Europos piliečius siekiama įtraukti į diskusijas apie klimato kaitą ir paskatinti patiems imtis veiksmų klimato kaitai stabdyti.

Apie kampaniją „Pasaulis, kokio norėtumėte“

Šis renginys yra Komisijos inicijuotos visos Europos visuomenės informavimo kampanijos „Pasaulis ir klimatas, kokių norėtumėte“ dalis. Juo raginama su pilietinės visuomenės ir privačių bendrovių pagalba ieškoti kūrybingų, taupių ir konkurencingų sprendimų, leidžiančių gyventi tausojant klimatą.

Inovacijos ir įpročių pokyčiai leis Europos Sąjungai pasiekti nustatytą tikslą – iki 2050 m. sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį 80–95 proc. Remiantis Komisijos atliktais moksliniais tyrimais, iki 2020 m. ES galėtų papildomai 8–9 proc. sumažinti išmetalų kiekį. Tai yra 10 kartų daugiau nei visos Lietuvos metinis išmetamų teršalų kiekis. Tam Europos bendrovės turėtų pakoreguoti savo įpročius tokiose srityse kaip transportas ir šildymas ir pradėti taupyti energiją.

Piliečiai, įmonės ir organizacijos iki birželio 14 d. kampanijos interneto svetainėje gali paskelbti apie savo mažataršį projektą ir taip sudalyvauti konkurse „Pasaulis, kokio norėtumėte“.

Nuo kampanijos pradžios 2012 m. spalio mėn. socialinėje žiniasklaidoje ja susidomėjo daugiau kaip 22 000 žmonių ir prie jos prisijungė daugiau kaip 160 oficialių partnerių: valdžios institucijos, nevyriausybinės organizacijos, akademinė bendruomenė bei verslo įmonės. Kampaniją remia daug garsių žmonių, pvz., JT generalinis sekretorius Ban Ki-moonas, aktoriai Colinas Firthas ir Sergio Peris-Mencheta, buvusi Bulgarijos tenisininkė Magdalena Maleeva ir Portugalijos dviratininkas Cândido Barbosa.

Oficialūs kampanijos partneriai Lietuvoje: Baltijos aplinkos forumas, Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija, Lietuvos elektromobilių asociacija, Aplinkosaugos valdymo ir technologijų centras ir Lietuvos vėjo elektrinių asociacija.

Kampanijoje panaudotos sėkmės istorijos apie mažą taršą

Kampanijos tikslas – populiarinti visoje ES sėkmingai įgyvendinamus novatoriškus klimatui nekenkiančius sprendimus.

Vienas iš tokių sėkmingai įgyvendintų sumanymų Lietuvoje – Pilaitės bendruomenės sodas, kuriame sodo neturintys vilniečiai turi galimybę tausodami aplinką užsiauginti vaisių ir daržovių.

Piliečiai, įmonės ir organizacijos iki birželio 14 d. kampanijos interneto svetainėje gali paskelbti apie savo mažataršį projektą ir taip sudalyvauti konkurse „Pasaulis, kokio norėtumėte“. Visą vasarą svetainės lankytojai galės balsuoti už labiausiai patinkančius projektus ir sudaryti trumpą kūrybingiausių, konkurencingiausių ir didžiausią poveikį turinčių projektų sąrašą. Vėliau Connie Hedegaard ir Arnoldo Schwarzeneggerio vadovaujama komisija atrinks tris laimėtojus. Jie galės pristatyti savo projektus 2013 m. spalio mėn. Kopenhagoje vyksiančioje „Sustania“ apdovanojimų ceremonijoje. Laimėtojo iš Lietuvos projektui skirtas plakatas bus naudojamas 2013 m. rudenį Vilniuje per nacionalinę plakatų kampaniją.

Daugiau informacijos pateikta kampanijos „Pasaulis, kokio norėtumėte“ svetainėje ir socialiniuose tinkluose:

http://www.twitter.com/EUClimateAction (#worldulike)