Vis daugiau europiečių renkasi ekologiškas transporto priemones. Ši tendencija ypač ryški šiuo metu. Norvegijoje šį rugsėjį smarkiai šoktelėjo elektromobilių pardavimas, o italai pernai įsigijo daugiau dviračių, negu motorinių transporto priemonių.

Atleidžia nuo mokesčių

Norvegijoje vis sparčiau populiarėja elektromobiliai. Tai parodė rugsėjo pardavimų statistika.
Per mėnesį Norvegijoje buvo įregistruoti 583 elektriniai automobiliai. Kaimyninėje Švedijoje tiek mašinų nepavyksta parduoti per visus metus.

Elektrinių automobilių pardavimas per mėnesį Norvegijoje išaugo net 5,2 procento. Norvegijos Vyriausybė remia elektromobilių įsigijimą įvairiomis subsidijomis ir taip didina jų pardavimą. Tiems, kas Norvegijoje vairuoja elektromobilius, nereikia mokėti kelių, taip pat automobilių stovos mokesčių. Be to, elektromobilių vairuotojams leidžiama važiuoti visuomeninio transporto juosta.

Populiariausi Norvegijoje yra „Nissan Leaf“ ir „Mitsubishi“, „Citroën“ bei „Peugeot“ elektromobiliai.

Reikia pažymėti, kad Norvegija visada pirmavo pagal elektrinių automobilių vartojimą. Paskaičiuota, kad apie 2,6 procento visų Norvegijos automobilių yra varomi elektra.

Lengvata – ne hibridams

Tuo tarpu Lietuvoje elektromobiliai perkami vangiai.

Kaip rašė GRYNAS.lt, Lietuvoje vis dar trūksta tokių automobilių įkrovimo stotelių, todėl žmonės neskuba pirkti ir elektromobilių.

Tiesa, ir mūsų šalyje skatinama persėsti prie ekologiškesnių elektra kraunamų automobilių vairo. Pavyzdžiui, Klaipėdos valdžia pernai nusprendė elektromobilių vairuotojus atleisti nuo rinkliavų už automobilių stovėjimą, ten, kur jis yra mokamas. Šis sprendimas yra neterminuotas.

Kaip portalui Grynas.lt sakė Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda, elektromobilių vairuotojams būtina už stiklo palikti dokumentą, įrodantį, kad jų transporto priemonė – tikrai elektromobilis. Hibridiniams automobiliams lengvatos netaikomos.

Pasiskolino elektromobilį

Be to, Klaipėdos politikai svarsto galimybę senuosius savivaldybės tarnybinius automobilius pakeisti ekologiškais elektromobiliais.

Todėl pernai iš vienos sostinės kompanijos mėnesiui buvo pasiskolintas itališkas elektromobilis „Tazzari“, kad savivaldybės darbuotojai galėtų išbandyti, ar jis patogus važiuoti.

Pastebėta, kad minant pedalus dažnai galima į vietą nuvykti net greičiau, nei pasirinkus taksi ar motorolerį.

L. Dūda prisiminė, kad automobilį vairuoti buvo visiškai nesudėtinga. Vairavimas priminė automobilio su automatine pavarų dėže valdymą.

Tačiau ne visi savivaldybės tarnautojai ryžosi sėstis už elektromobilio vairo, bijodami jį sugadinti.
Ar ateityje Klaipėdos savivaldybės darbuotojai važinės elektromobiliais, nulems miesto politikai. Kol kas automobilių ūkis jais atnaujintas nebuvo. Išperkamosios nuomos būdu šiemet buvo nupirkti tik du „Honda Accord“ automobiliai.

Išbandyti elektromobilių privalumus šiemet buvo pasiūlyta ir Kauno savivaldybės darbuotojams.

Chaosas neatbaidė

Pereiti prie ekologiškesnių transporto priemonių linkstama ir kitose Europos šalyse.

Štai italai, nepaisant to, kad jų šalyje gaminami „Fiat“, „Ferrari“ ir „Lamborghini“ automobiliai, vis dažniau kaip transporto priemonę pasirenka dviračius.

Paskaičiuota, kad pernai italai dažniau važinėjo dviračiais, nei automobiliais. Nieko panašaus nėra buvę nuo Antrojo pasaulinio karo laikų.

Žinoma, pasivažinėjimas dviračiu Italijos gatvėse gali kainuoti nemažai nervų. Čia tvyrantis chaosas, automobilių grūstys, pagaliau, nepatogūs grindinio akmenys pasivažinėjimo dviračiu anaiptol nedaro maloniu.

Tačiau beprotiški vairuotojai, lakstantys motoroleriai ir milžiniškos kelių duobės nestabdo italų noro persėsti ant dviračių.

Dviračių pirko daugiausiai

Paskaičiuota, kad pirmąkart nuo Antrojo pasaulinio karo metų Italijoje buvo parduota daugiau dviračių, nei automobilių. Tokius duomenis paskelbė Italijos gamintojų asociacija „Confindustria“.
Pernai italai nupirko 1 milijoną 750 tūkstančių dviračių, tai yra, dvejais tūkstančiais daugiau, negu motorinių transporto priemonių.

Dar apie 200 tūkstančių italų prisiminė sandėliukuose ar garažuose rūdijusius savo senus dviračius ir ėmė juos masiškai restauruoti, kad būtų tinkami naudoti.

Tiesa, italų sprendimo persėsti nuo automobilio ar motorolerio vairo prie dviračio veikiausiai nenulėmė vien meilė gamtai. Visų pirma tapti dviratininkais juos paskatino ekonominė krizė.

Kelionė spartesnė

Iki šiol Italija buvo viena iš tų šalių, kurios gyventojams tenka daugiausiai automobilių pasaulyje. Čia dešimčiai gyventojų tenka apie šešis automobilius. Toks didžiulis automobilių kiekis buvo vienu iš šalies pokarinės industrializacijos simbolių.

Tačiau dabar, kai kuro kainos šoktelėjo iki dviejų eurų už litrą benzino ir tapo vienomis aukščiausių Europoje, automobilis dažnam italui tapo sunkiai įkandama prabanga.

Reikia pažymėti, kad Norvegija visada pirmavo pagal elektrinių automobilių vartojimą. Paskaičiuota, kad apie 2,6 procento visų Norvegijos automobilių yra varomi elektra.

Todėl šeimos ėmė atsikratyti savo antrų mašinų ir vietoje jų pirkti dviračius.

Kiekvieną savaitgalį Italijos didmiesčių pakraščiuose esančiuose prekybos centruose galima išvysti daugybę žmonių, besirenkančių ką pirkti: tvirtus kalnų dviračius, elegantiškus hibridus ar priemiesčių gyventojams skirtas sulankstomas dvirates transporto priemones.

Nepaisant pavojų keliuose, važiavimas dviračiu yra pigus ir įprastas centrinėje Romoje. Pastebėta, kad minant pedalus dažnai galima į vietą nuvykti net greičiau, nei pasirinkus taksi ar motorolerį.

Nepersės į automobilius

Italijos dviračių mylėtojų asociacijos prezidentas Antonio Della Venezia mano, kad iš naujo atradę dviračius italai pirmai progai pasitaikius nepersės į automobilius ir pastarųjų pardavimai niekada nebebus tokie aukšti, kokie buvo iki 2008 metų.

Dviračių pirkimo bumas Italijoje sietinas su gerokai smuktelėjusiu automobilių pardavimu. Pavyzdžiui, „Fiat“ koncerno atstovai prisipažino, kad šį rugsėjį naujų automobilių pardavimas smuko 25 procentais, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.

„Fiat“ vadovas Sergio Marchionne prisipažino, kad Europos automobilių pardavimai šiuo metu yra katastrofiškai maži.