Kelionės automobiliniu nameliu (kemperiu) – vienas iš maloniausių keliavimo būdų tiems, kuriems lėtas važiavimas vaizdingais keliais teikia didelį malonumą.

Kaip namuose

Entuziastai teigia, kad keliavimas kemperiu - vienas pigiausių keliavimo būdų. Įvairiuose interneto forumuose galima rasti diskusijų, kad nakvynė kempinge Europoje kainuoja nuo 10 iki 35 eurų. Visgi yra kempingų, kur už kelioninį automobilį gali tekti sumokėti panašiai kaip už gerą viešbutį. Todėl apie kempingų kainas pasitikrinkite internete.

Keliautojai kemperiais tikina, kad keliauti galima tiek vasarą, tiek žiemą, o kelionėje kemperis tampa antraisiais namais. Prasidėjus vasarai ir Lietuvos keliuose galima sutikti ne vieną namuką ant ratų, pažymėtą užsienio valstybiniais numeriais. Pasak turizmo vadybininkų, kemperiais mielai keliauja vokiečiai, austrai, olandai.

Kokie privalumai? Nereikia sukti galvos, ieškant nakvynės, esate savo laiko ir maršruto šeimininkai, turite galimybę daugiau pamatyti ir patirti. Nereikia gaišti laiko ieškant maitinimo įstaigos – visas maisto atsargas galima vežtis su savimi. Namukuose ant ratų yra kondicionieriai, tualetas, dušas, viryklė, šaldytuvas. Keliaujant šaltesniu oru, kemperį galima šildyti.

Gal nuomotis?

„Kemperio nuoma - nuo 270 litų už parą“, – keliautoja prisistačiusiai žurnalistei pasakojo Vilniuje veikiančios bendrovės, nuomojančios ir parduodančios kemperius, atstovas. 2008 metų laidos įmonės turimi kemperiai, pašnekovo teigimu, pravažiavę apie 70 tūkst. km.

Pasak įmonės atstovo, į nuomos kainą įeina mokestis už kelioninį automobilį, pilnas Kasko draudimas, civilinės atsakomybės draudimas. Kiek nuomininkas nuvažiuos kilometrų - nesvarbu.
2008 metų laidos kemperio, pravažiavusio apie 70 tūkst. km nuoma - nuo 270 litų už parą.

Ši įmonė iš nuomininko prašo 2 tūkst. litų dydžio užstato, kuris, pasibaigus nuomai, bus grąžintas, jeigu automobiliui nebus padaryta žala, automobilio salonas bus švarus, išpiltas vanduo iš rezervuarų bei išpilta tualeto kasetė.

Kitoje Lietuvoje veikiančioje įmonėje kemperių nuomos kainos šiek tiek mažesnės – nuo 150 iki 290 litų už parą.

Paprastai įmonės, besiverčiančios kemperių nuoma, kainas nustato pagal sezoną. Birželio pabaigoje, liepą ir pusę rugpjūčio išsinuomoti kemperį brangiau, nei gegužės ar rugsėjo mėnesiais.

Dažniausiai namukai ant ratų yra varomi dyzeliniu kuru, o vos kelių metų senumo automobilis sunaudos apie 10 litrų dyzelino 100 km. Tuo tarpu į senesnių kemperių bakus gali tekti supilti 12-16 litrų degalų.

Laisvė ir komfortas

Su išnuomotu namuku ant ratų pusę Europos per dvi savaites apvažiavę kauniečiai Eglė ir Mantas po kelionės GRYNAS.lt tvirtino, kad kitokio keliavimo būdo jie neįsivaizduoja.

„Visiška laisvė, visiškas komfortas. Nori važiuoji, nori miegi, nereikia prašyti vairuotojo, kad sustotų gamtinių reikalų ir t.t.“, - greitakalbe visus kelionės kemperiu teikiamus privalumus vardijo Eglė.

Prieš tai pora kelerius metus vasaromis rinkosi kelionių organizatorių autobusais rengiamas išvykas. „Po kelių kelionių pradėjome jaustis nepatogiai. Dėl daugelio dalykų – kažkas autobuse vartoja alkoholį, kažkas tuo metu miega, į tualetą stojama tik vairuotojo nustatytu grafiku“, - nepatogumus prisimena kauniečiai.

Šią vasarą jie po Europą keliavo kemperiu, aplankė penkias šalis. Tiesa, keliavo ne vieni, o su trimis vaikais.

„Patogu, kaip namuose“, - reziumavo keliauninkai. Pinigai? Išlaidos nebuvo didelės. „Kemperį mums išnuomojo pažįstami žmonės, tai kainavo pigiau. Maistą pasiėmėme iš namų, restoranuose nevalgėme. Dar išlaidos stotelėms užsienio kempinguose. Kaip sakoma, sutilpome į 4 tūkst. litų“, - skaičiavo Mantas.

Gal geriau pirkti?

Yra žmonių, kurie negali nuomotis svetimo daikto. Gal tikrai geriau namelį ant ratų įsigyti?

Vilnietis Remigijus, ne pirmus keliaujantis su namuku ant ratų, perspėja - prieš perkart kemperį pasidomėti ne tik jo kaina, bet ir variklio darbiniu tūriu, kurio labai prireiks įveikiant įkalnes, tarkim Alpėse ir kituose Europos kalnuose.
20 metų turistinio namelio kaina gali siekti 10 tūkst. litų, tačiau jeigu sugalvosite pirkti 10-ies metų senumo kemperį, jau teks sumokėti ir 60-80 tūkst. litų.

„20 metų turistinio namelio kaina gali siekti 10 tūkst. litų, tačiau jeigu sugalvosite pirkti 10-ies metų senumo kemperį, jau teks sumokėti ir 60-80 tūkst. litų“, - skaičiuoja Remigijus.

Tad jeigu negalite sau leisti pirkinio už tokią sumą, galite pagalvoti apie prikabinamą namelį ant ratų. „10-ies metų senumo namelio kaina siekia 12-15 tūkst. litų. 20-ies senumo namelį, kuris, beje, gali būti gana tvarkingas, galite rasti ir už 3 tūkst. litų“, - pasakoja vilnietis.

Minusai

Šią savaitę Austrijoje apsilankęs Remigijus prisimena, kaip kelionės metu sutiktas lenkas neįveikė stačios įkalnės, nes, kaip vėliau paaiškėjo, automobilis buvo per silpnas tempti prikabinamą namelį.

„Jis vargo, „degino“ sankabą, tačiau įveikti gana stataus kelio ruožo jam nepavyko“, - pasakoja vilnietis.

Jis pataria nepamiršti šių dalykų prieš planuojant kelionę. Dar svarbu pasitikrinti, ar kemperyje veikia kalnų stabdis.

Europos šalyse sutiktas kelių policininkas gali patikrinti, kaip veikia jūsų namelio ant ratų dujos bei elektra. „Kai kuriose šalyse prikabinamus namelius netgi pasveria. Jeigu jis viršija dokumentuose nurodytą svorį, galite gauti gana didelę baudą“, - perspėja Remigijus.

Nepamirškite, kad tempdami namelį jūs turite turėti ir atitinkamą vairuotojo pažymėjimo kategoriją.
Priklausomai nuo namelio ilgio, svorio ir transporto priemonės ašių gali nepakakti B kategorijos.

„Šiuos dalykus išsiaiškinkite prieš pirkdami prikabinamą namelį“, - pataria keliautojas.
Kelionės metu galite gauti baudą net ir už tai, jei bent vienas jūsų keleivis jums vairuojant miegos lovoje.
Italijoje siauruose miestų senamiesčiuose su kemperiu galite įstrigti, neturėdami galimybės apsisukti, o veidrodėliais surinksite viso kvartalo gyventojų išdžiaustytus skalbinius.

Keltas lengvajam automobiliui gali kainuoti nuo 30 iki 50 eurų, tuo tarpu už kelioninį automobilį teks mokėti mažiausiai dvigubai daugiau. Jeigu jūsų kemperis yra paaukštintas, kai kuriuose uostuose mokestis gali būti net tris kartus didesnis nei už lengvąjį automobilį.

„Yra ir daugiau smulkmenų, kurių nepakeliavę nesužinosite. Tarkim, Italijoje siauruose miestų senamiesčiuose su kemperiu galite įstrigti, neturėdami galimybės apsisukti, o veidrodėliais surinksite viso kvartalo gyventojų išdžiaustytus skalbinius“, - juokiasi vilnietis.

Kelionės po Europą. 

Europos kempingai: www.europe-camping-guide.com

Prancūzijos Provansas: http://www.europe-camping-guide.com/en/list/france/provence_alpes_cote/

Ispanijos kempingai: www.campingsonline.com