Jis sujungs žemyninėje šalies dalyje esantį Rohukulos uostą ir Hyjumos salą, praneša naujienų agentūra AFP.

„Ledo kelias atidaromas tais metais, kai žiema būna pakankamai šalta ir jūros ledas būna pakankamai storas, kad išlaikytų automobilius“, – teigė Estijos kelių administracijos atstovas Raido'as Randmaas.

Vadovaudamiesi specialiu įstatymu, Estijos pareigūnai gali leisti eismą ledo keliais, kai jūros ledo storis siekia mažiausiai 25 centimetrus, teigė R. Randmaas.

„Tačiau dažniausiai palaukiame, kol jis sustorės iki 30 centimetrų“, – aiškino jis ir pridūrė, kad eismui reikiamą storį ledo danga pasiekė jau praėjusią savaitę.

Iškilmingas uostą ir salą, kurioje gyvena 10 tūkst. žmonių, sujungsiančio ledo greitkelio atidarymas paprastai tampa didele švente.

„Ledo tiltas visada labai populiarus, o savaitgaliais ten suplūsta daugybė žmonių“, – tvirtino R. Randmaas.

Valdžios pareigūnai rūpinasi saugumu ant ledo, ten nuolat dirba patruliai.

„Viena pagrindinių taisyklių – nauja mašina ant ledo kelio gali užvažiuoti tik kas 1–2 minutes, o vairuotojai raginami labai nepriartėti prie priešais važiuojančio automobilio, nes priešingu atveju ledas gali skilti“, – pasakojo pareigūnas.

Tik nuo gamtos priklausys, kiek ilgai ilgiausias Europoje ledo kelias šiemet veiks. Pernai jo buvo galima naudotis 11 dienų.

„Mūsų didžiausias priešas – ne tik šiltas oras, bet ir didžiulis šaltis, kuris gali priversti ledą lūžti iš vidaus“, – teigė R. Randmaas.

Lyginant su įprastu keltų transportu, ledo kelias sutrumpins kelionę nuo Hyjumos, antros pagal dydį Estijos salos, iki žemyno beveik 2 val. - važiuoti teks vos pusę valandos.

Keliomis dienomis anksčiau Estijoje atidarytas 3,5 kilometro ledo kelias tarp Haapsalu miesto ir Noarootsi pusiasalio.