Pagaliau pagalvota ir apie elektromobilius
Valstybės įmonė „Automagistralė“, prižiūrinti aukščiausios kategorijos kelius Vilnius – Kaunas – Klaipėda ir Vilnius – Panevėžys, GRYNAS.lt atskleidė, kad netrukus strateginę reikšmę turinčiuose keliuose turėtų padaugėti elektra varomų automobilių. Viskas dėl to, kad jau šį rudenį magistraliniame kelyje turėtų atsirasti jiems pritaikyta infrastruktūra.
Pasak VĮ „Automagistralė“ direktoriaus pavaduotojo Mindaugo Rinkevičiaus, šiais metais bus pradėtos eksploatuoti dvi elektros pakrovimo stotelės. Viena bus Vievyje, o kita – visai šalia jo.
Visgi, jo teigimu, kelyje Vilnius – Klaipėda turėtų atsirasti daugiau elektromobilių įkrovimo stočių. Tačiau jis pažymėjo, kad kol kas Susisiekimo ministerija nėra patvirtinusi Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtros koncepcijos. Be to, pašnekovo teigimu, tokią infrastruktūrą numatoma įrengti ir kelyje „Via Baltica“.
„Abiejų stotelių visų darbų įrengimo kaina sieks apie 560 tūkst. Lt įskaitant PVM. Finansavimo šaltinis – Kelių priežiūros ir plėtros programa“, - GRYNAS.lt informavo E. Tamariūnas.
Kelio apšvietimui – elektra, pagaminta iš saulės ir vėjo
Visgi VĮ „Automagistralė“ turi ir daugiau užmojų. R. Rinkevičius sakė, kad kelią Vilnius – Kaunas planuojama apšviesti naudojant atsinaujinančią energiją. Jis teigė, kad šie darbai jau turėjo būti baigti 2015 m., bet dėl ekonominio sunkmečio planus teko atidėti.
Jo teigimu, tam geriausiai tinka elektros energija, gaminama iš saulės ir vėjo. Visgi kol kas šio kelio apšvietimui tokia energijos rūšis nenaudojama: „Aš būčiau linkęs abu šaltinius naudoti. Pasaulyje teko matyti, ne tik saulės, bet ir vėjo jėgaines. Jos yra naudingos. Verslininkai paskaičiavo, kad investicijos bet kokiu atveju atsipirks. Tačiau iki šiol naudojama įprastiniu būdu pagaminta elektra – virš šviestuvo specialaus kolektoriaus nėra.“
Kaip GRYNAS.lt informavo LAKD atstovas E. Tamariūnas, apšvietimo sistemos bus įrengiamos ir šiemet, tačiau jų žalioji energija dar „nemaitins“.
„Šiais metais numatyta įrengti apšvietimą valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje A1 Vilnius – Kaunas – Klaipėda 12, 10 – 13,30 km naudojant šviestuvus su diodiniu šviesos šaltiniu (LED) ir 58,48 km (ties Bačkonimis) 152 metrų kelio ruože naudojant šviestuvus su natrio lempomis“, - teigė E. Tamariūnas.