Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (OECD) apskaičiavo, kad oro tarša OECD šalims per metus kainuoja 1,7 trln. JAV dolerių dėl sveikatos priežiūros išlaidų ir priešlaikinių mirčių. Kelių transportą galima kaltinti dėl pusės šios žalos.

Ekologinių problemų kainos įvertinimas yra geras būdas susilaukti vyriausybės veiksmų, sako Darby Jackas iš Kolumbijos universiteto Niujorke.

„Tai kalba, kuria jie šneka, - sako jis. - Kai kalbama teisingai – galima padaryti norimą poveikį.“

Kenksmingiausiomis išmetamosiomis dujomis orą teršia dyzeliniai varikliai, todėl OECD skatina vyriausybes jokiu būdu neskatinti pirkti tokio tipo automobilių. Organizacija taip pat siūlo plėsti dviračių dalinimosi ir elektromobilių programas bei taikyti didesnius mokesčius už kelių naudojimą.

Kinijoje oro tarša atsieina 1,4 trln. JAV dolerių, o Indijoje - 0,5 trln. Abiejose šalyse pastebėtas greitesnis smogo aukų skaičiaus augimas nei vidutiniškai pasaulyje.

Daugybė šalių mėgina sumažinti smogą, pavyzdžiui, kurdamos ekonomiškesnius automobilius, tačiau pasiekimai lieka užgožti didėjančio automobilių poreikio sparčiai besiplečiančiuose Kinijos ir Indijos miestuose.