Mažos emisijos automobiliai prisidės prie ES ekonomikos plėtros

Taip pat naujieji reikalavimai yra lankstesni ir suteikia daugiau veikimo laisvės Vokietijos prabangių automobilių gamintojams „Daimler“ ir BMW, kurių CO2 emisijos yra gerokai didesnės nei, pavyzdžiui, mažesnius ir lengvesnius automobilius gaminančio italų FIAT. 

„Mes dirbome kartu su Europos Parlamentu norėdami suteikti šį ribotą papildomą lankstumą. Šįvakar (šiuo klausimu) pavyko pasiekti labai trapią pusiausvyrą,“ – po ES įstatymų leidėjų susitikimo šiuo klausimu sakė Lietuvos nuolatinio atstovo ES pavaduotojas Arūnas Vilčiūnas. 

Pasiektą susitarimą praėjusį penktadienį, lapkričio 29 d., ES pirmininkaujanti Lietuva pristatė ES pareigūnams, kurie vienbalsiai patvirtino galutinį kompromisinį tekstą. Po susitarimu dar turės pasirašyti ES šalių narių vyriausybės ir Europos Parlamentas. 

„Užtikrindami alternatyvių degalų infrastruktūros sukūrimą ir mažomis emisijomis pasižyminčių transporto priemonių gamybą Europos Sąjungoje, galėtume prisidėti prie rinkos veiksnių augimo ir ekonomikos plėtros Europoje,“ – sakė Aplinkos ministras Valentinas Mazuronis.


Vokietijos agresyvus lobizmas davė naudos

Angela Merkel
Vokietijos kanclerė Angela Merkel, kurios partija rinkimuose gavo paramą iš BMW, palaikė didžiuosius Vokietijos automobilių gamintojus teigdama, kad rūpinasi vokiečių darbo vietų išsaugojimu. Ji prieš spalio mėnesį vykusį aplinkos ministrų balsavimą įtikino kitas šalis nares atsisakyti dar vasaros pradžioje priimto nutarimo dėl CO2 emisijų „lubų“ įsigaliojimo 2020 m. 

Be pavėlintos reikalavimų įsigaliojimo datos, taip pat pakeistos ir vadinamųjų „superkreditų“ taisyklės. Gamintojai, gaminantys mažiau taršias transporto priemones, pavyzdžiui, elektromobilius, galės už jas gauti papildomus taršos kreditus ir panaudoti juos gamindami daugiau CO2 į atmosferą išmetančius automobilius. Tokia nuolaida galios dvejus metus, nuo 2020 iki 2022 m.

ES Klimato komisarė Connie Hedegaard savo pritarimą dėl priimto sprendimo išreiškė Twitterio paskyroje. „Reikalavimai išliko pakankamai griežti, - rašė ji. – Geriau vėliau (priimtas susitarimas, - red. past.), negu niekada.“ 

Aplinkosaugos aktyvistai, smarkiai kritikavę Vokietijos poziciją, nebuvo labai patenkinti nauju pasiūlymu, bet taip pat džiaugėsi, kad pajudėta į priekį.
Citata
Užtikrindami alternatyvių degalų infrastruktūros sukūrimą ir mažomis emisijomis pasižyminčių transporto priemonių gamybą Europos Sąjungoje, galėtume prisidėti prie rinkos veiksnių augimo ir ekonomikos plėtros Europoje.

„Gėdinga, jog Vokietijos spaudimas susilpnino 95 g/km siekį,“ – sakė „Transport & Environment” grupės atstovas Gregas Archeris. 

„Tačiau ir šis pakeistas susitarimas įtvirtins reikalavimus ir užtikrins, jog automobilių išmetami CO2 kiekiai ir toliau mažės, o degalų panaudojimo efektyvumas tebeaugs.“
Connie Hedegaard

Šiuo metu siekiama iki 2015 m. sumažinti ES automobilių vidutiniškai išmetamo CO2 kiekį iki 130 g/km. Dauguma gamintojų jau dabar atitinka šį reikalavimą. 

Parengta pagal theguardian.com ir eu2013.lt informaciją