Tokias naujoves žadėjo kon­cer­nas „Hi­ta­chi“ ir Neringos sa­vi­val­dy­bė, tačiau praėjo metai ir kalbos liko kalbomis. Kas trukdo elektromobiliams ateiti į Lietuvą? Dauguma kaltina valdžios pasyvumą, neva be valstybės paramos įsigyjant elektra varomus automobilius sunku tokioms iniciatyvos pajudėti iš vietos.

Pa­vyz­džiui, Es­ti­jo­je elek­tro­mo­bi­li­za­ci­jos pro­ce­sas pa­ju­dė­jo tik dėl to, kad te­nykš­tė val­džia ne tik rė­mė iki 62 tūkst. li­tų su­ma elek­tro­mo­bi­lius pir­ku­sius vai­ruo­to­jus ir įmo­nes, bet ir tuos as­me­nis, ku­rie ša­lia ža­lių­jų trans­por­to prie­mo­nių įsi­gi­jo įkro­vi­mo sto­te­les. Par­ama sie­kė apie 1000 eu­rų (maž­daug 3,45 tūkst. li­tų), ta­čiau lė­to įkro­vi­mo per­so­na­li­nės sto­te­lės tiek ir kai­nuo­ja.

Elek­tra val­do­mų trans­por­to prie­mo­nių sis­te­mų kū­ri­mo bei ga­my­bos bend­ro­vės „E­lek­tro­mo­tus“ at­sto­vas Šarūnas Šutavičius sako manantis, kad elektromobilizaciją Lietuvoje reikėtų pradėti ne nuo kompensacijų, o nuo įkrovimo stotelių. Ir tam visai nereikia galingų įkrovimo stotelių, pradžiai pakaktų ir pa­pras­tų, tokių, ku­rio­se ir elek­tri­nį pa­spir­tu­ką bū­tų ga­li­my­bė įkrau­ti. Ta­da tos sto­te­lės greičiau ir at­si­pirktų.