Artėjantis Europos krepšinio čempionatas žada sutraukti tūkstantines žiūrovų minias. Rugsėjo pradžioje startuosianti krepšinio šventė kaip tik sutampa su laiku, kai į didžiųjų Lietuvos miestų gyvenimą grįžta transporto spūstys.

Ar neteks ne tik lietuviams, bet ir užsienio svečiams praleisti ne vieną valandą automobilių grūstyse? Didžiųjų miestų savivaldybių atstovai ramina, kad per krepšinio čempionatą pagrindiniam atmosferos taršos šaltiniui - transportui - bus skiriamas ypatingas dėmesys. 

Vilniaus eismo pasikeitimai

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus l. e. p. vedėjo pavaduotojas – Eismo valdymo poskyrio vedėjas Eduardas Garbovskis GRYNAS.lt patvirtino, kad apie tokį atvejį buvo svarstoma, tačiau mano, kad tai nesukels rūpesčių.

„Rugsėjo mėnesį bus dažniau valomos gatvės, siekiant išvengti spūsčių bus imtasi papildomų priemonių: nuo rugsėjo 1-osios iki spalio bus ribojamas važiavimo Vilniaus miesto gatvėmis stambiagabaritėmis ir sunkiasvore transporto priemone (ar jų junginiu) leidimų išdavimas. Krovinius bus galima vežti tik nakties metu ir tuo laiku, kai nevyks krepšinio rungtynės. Taip pat nuo rugsėjo 1 dienos bus sustiprintas šviesoforų, kelio ženklų priežiūros ir kitų avarinių tarnybų darbas“, – apie pasikeitimus kalbėjo E. Garbovskis.

Keisis eismo judėjimas

Rugsėjo 7–13 dienomis krepšinio čempionato metu bus prailgintas automatizuotos šviesoforinio reguliavimo valdymo sistemos centro darbas nuo 6 val. 30 min. iki 24 val. darbo ir poilsio dienomis. Taip pat bus sustiprintas policijos ir Viešosios tvarkos skyriaus darbas.

E. Garbovskio teigimu, nuo rugsėjo 1 d. keisis eismo organizavimas Verkių gatvėje tarp Trinapolio bažnyčios ir Verkių malūno. Šioje vietoje bus panaikintas vasaros metu įrengtas laikinas dviračių takas bei vienpusis automobilių eismas.
E. Grabovskis
Rugsėjo mėnesį bus dažniau valomos gatvės, siekiant išvengti spūsčių bus imtasi papildomų priemonių: krovinius bus galima vežti tik nakties metu ir tuo laiku, kai nevyks krepšinio rungtynės. Taip pat nuo rugsėjo 1 dienos bus sustiprintas šviesoforų, kelio ženklų priežiūros ir kitų avarinių tarnybų darbas.

Rugsėjo 7–13 dienomis laikinai bus įvestas vienpusis eismas J. Kazlausko gatvėje (eismas vyks nuo Geležinio Vilko gatvės Kalvarijų gatvės link) ir Žvalgų gatvės dalyje tarp Trinapolio ir Verkių gatvių. Minėtose gatvėse bus numatytos automobilių stovėjimo vietos.

Taip pat bus stiprintas transporto priemonių priverstinio nuvežimo darbas.

Keisis viešojo transporto darbas

Paklausus, ar bus kažkokių pasikeitimų viešojo transporto tvarkaraščiuose, pašnekovas patikino, kad nuo rugsėjo 1 d. bus pertvarkomas viešojo maršrutinio transporto darbas. Mieste taip pat kursuos daugiau (80–90) ekologiškų, dujomis varomų autobusų.

Bus sustiprintas eismo situacijos stebėjimas ir taikomos eismo srautų pokyčių prevencinės priemonės (informacijos pateikimas vairuotojams per informavimo švieslentes, eismo situacijos stebėjimas per vaizdo kameras ir operatyvus tarnybų pasitelkimas pasikeitus eismo situacijai).

Kaunas atsilaikys

Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras teigė, kad kiekvieną rugsėjį transporto skaičius mieste padidėja ir kiekvieną gegužės mėnesį sumažėja. Tai kasmetinis ciklas.

Paklaustas, ar Kaunas gali susidurti su rimtomis kamščių problemomis, ypač krepšinio čempionato metu, P. Keras patikino, kad didelių problemų iškilti neturėtų.

„Manyčiau, kad didelių bėdų neturėtų kilti, nebent susidursime su vietinės reikšmės nesklandumais. Transportų spūsčių, tokių, kokios yra Europos didmiesčiuose, Lietuvoje nebūna. Prie „Žalgirio“ arenos daugiausia gali atvykti 3–4 tūkst. automobilių. Miesto transporto sraute tai yra nedidelis skaičius, kuris neturės įtakos visam miestui. Visą rugsėjį transporto sąlygos mieste bus sudėtingesnės. Tačiau kritinių situacijų mes tikrai neprognozuojame“, – kalbėjo P. Keras.

Rimta problema – stovėjimo aikštelės

Vedėjas patvirtino, kad rimtesnė problema – automobilių statymas, stovėjimo aikštelių skaičius centrinėje miesto dalyje.

„Rugsėjo mėnesį, ypač čempionato dienomis, prašome vairuotojų stengtis nevažiuoti į miesto centrą, nepalikti automobilių visai dienai Mindaugo prospekte. Tokia galimybė bus ribojama“, – pabrėžė P. Keras.

Skatins viešąjį transportą

Pašnekovas užsiminė, kad čempionato metu bus daug priemonių skatinančių važiuoti viešuoju transportu. Didelis automobilių skaičius ir dar didesnė masė žmonių rinksis ten, kur vyks sporto transliacijos: Rotušės aikštėje, Mindaugo prospekte, Nemuno saloje. Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas patarė rinktis visuomeninį transportą, užuot sėdus prie savo automobilio vairo, ir taip išvengti spūsčių ir kitų problemų.

Paklaustas, ką mano apie išsiskiriančių teršalų kiekį iš automobilių, P. Keras teigė, kad ši problema visada šalia.


„Jeigu yra transporto spūstys, tada atsiranda ir teršalų kiekio padidėjimas. Manome, kad didelių problemų bus išvengta, kadangi stengsimės užkirsti kelią didelėms transporto spūstims“, – apie užterštumą kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Klaipėda baiminasi dėl šviesoforų valdymo

Klaipėdos savivaldybės transporto poskyrio vedėjo Rimanto Mockaus teigimu, didžiausia problema gali kilti dėl šviesoforų valdymo.

„Neturime šviesoforų sistemos – „valdymo koridoriaus“. To link judame ir jau netolimoje ateityje šią priemonę galėsime naudoti ir mes. Teko matyti Vilniaus šviesoforų sistemą. Tam tikras automatinis reguliavimas, ypač per renginius labai efektyvus. Toliau viskas priklausys nuo policijos darbo, pajėgų, kaip sureguliuos srautus“, – kalbėjo R. Mockus.

Paklaustas, kokios gatvės gali sukelti rimtų problemų, R. Mockus tvirtino, kad ta tema diskutuojama tiek su policijos pareigūnais, tiek su kitų institucijų pareigūnais, tačiau konkrečių detalių atskleisti nesiryžo.

Paklaustas, ar nekils problemų dėl automobilių aikštelių trūkumo, poskyrio vadovas užsiminė, kad, kaip ir Kaune, taip ir Klaipėdoje tokių bėdų gali iškilti.

Seks Kauno pavyzdžiu

Pašnekovas patvirtino, kad krepšinio čempionato metu viešojo transporto važiavimo laikas bus pratęstas.

„Mes galvojame, kad nemaža dalis žmonių naudosis visuomeniniu transportu. Pastebime, kad žmonės per didesnius renginius stengiasi naudotis viešuoju transportu ar automobilį palikti kuo toliau centro. Kaip ir Kaune, skatinsime dažniau naudotis viešuoju transportu“, – teigė R. Mockus.