Daugiau kaip trejus metus neveikiantis Kariotiškių sąvartynas kelia naujus galvos skausmus. Tik prieš keletą mėnesių užbaigti darbai jau neatlaikė laiko išbandymų.

Didžiuliai į sąvartyną per keletą dešimtmečių suvežto nuotekų dumblo plotai buvo uždengti specialiomis konstrukcijomis, tačiau jos jau po poros mėnesių subyrėjo, o keli hektarai dumblo atsivėrė tarsi pelkė. Tai DELFI patvirtino Vilniaus regiono aplinkos apsaugos departamento direktorius Rolandas Masilevičius.

„Buvo numatyta uždengti dumblo aikštelę, apie 5 hektarus. Tai buvo netipinis projektas. Buvo pasirinktas vokiečių firmos sprendimas: visą tą dumblo aikštelę uždengti armuotu plastikiniu tinklu, tada ant viršaus tiesti specialų sintetinį audinį ir visa tai uždengti grunto sluoksniu, įrengti dujų surinkimą ir galiausiai apsodinti medeliais, kad jie tą filtratą po truputį „valgytų“.

Karjeras buvo uždengtas plėvele, buvo suvežtas gruntas. Bet pavasarį ta visa plėvelė pratrūko ir nuskendo į dumblo karjerą. Šiai dienai situacija tokia, kokia buvo prieš tai – dumblo karjeras atviras ir reikia ieškoti sprendimų, kaip jį uždengti“, - aiškino R. Masilevičius.

Aiškinasi žalą aplinkai

Pasak jo, šiuo metu aiškinamasi, ar dėl šios avarijos buvo padaryta žala aplinkai. „Realiai dumblas iš aikštelės niekur nepapuolė. Dalis paviršinio lietaus vandens nuvedama į specialiai suformuotą ir izoliuotą baseiną, iš kur vežama į Vilniaus nuotekų valymo įrenginius. Didesnis pavojus – po sąvartyno sankasos uždarymo laikas nuo laiko į šalia esančius daubas prasiveržia filtratas. Pernai už tą veiklą buvo skirta ir administracinė bauda, - tęsė R. Masilevičius. – Šiandien buvo pasiųsti inspektoriai pasižiūrėti, kas ten yra. Daubose aplinkui sankasą vėl yra neaiškios kilmės užteršto vandens. Yra paimti mėginiai, jeigu juose bus nustatyta tarša, bus vėl taikomos administracinės baudos, skaičiuojama gamtai padaryta žala.“

Pašnekovas pridūrė, kad darbai Kariotiškėse buvo apdrausti – esą draudimo kompanija šiuo metu nagrinėja, ar skradžiai dumblą prasmegusios vokiškos konstrukcijos gali būti traktuojamos kaip draudiminis įvykis.

„Jeigu tai ne draudiminis įvykis, nuostolius turėtų padengti įmonė statytoja“, - svarstė R. Masilevičius.

Jis pridūrė, kad nauja danga dumblo karjerui jau užsakyta. Ji į Kariotiškes turėtų atkeliauti maždaug gegužės pabaigoje.

Nauja Kariotiškių dumblo danga skradžiai prasmego maždaug prieš mėnesį. Jos klojimo darbai pabaigti mažiau nei prieš pusmetį.

Subyrėjo per porą mėnesių

Sostinės savivaldybėje sudaryta speciali komisija, tirianti avarijos Kariotiškėse aplinkybes ir padarinius. Jai vadovauja vicemeras Jonas Pinskus.

„Suvežtas nuotekų dumblas turėjo būti uždengtas. Gruodį objektas buvo priduotas – viskas padaryta. O dabar atvažiuojame, o ten viskas nuskendę“, - DELFI sakė J. Pinskus.

Pasak jo, stebina tai, kad uždaromą sąvartyną prižiūrintis Vilniaus apskrities atliekų tvarkymo centras neįžvelgė jokio pavojaus ir oficialiais dokumentais patvirtino, kad darbai atlikti kokybiškai.

Į pirmąjį posėdį J. Pinskaus vadovaujama komisija rinksis ketvirtadienį. Visi Kariotiškių sąvartyno uždarymo darbai kainavo apie 29 mln. litų, kiek galėtų kainuoti prakiurusių konstrukcijų lopymas, anot vicemero, anksti pasakyti. Sąvartyno uždarymo darbus vykdo konkursą laimėjusi bendrovė „Kamesta“.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją