Trumpai pristatydama savo galutinės ataskaitos, pasirodysiančios kitą savaitę, išvadas, komisija teigė, kad sprogimą naftos platformoje Meksikos įlankoje lėmė sisteminės klaidos BP, „Transocean“ ir „Halliburton“ kompanijose bei perspėjo, jog tokios katastrofos gali pasikartoti dėl pramonininkų aplaidumo.

BP kompanijai sprogusiame gręžinyje buvo išgaunama nafta, tai atliko „Transocean“, o „Halliburton“ atliko šio gręžinio betonavimo darbus.

Teigiama, jog dauguma prastų sprendimų, priimtų „Deepwater Horizon“ platformoje iki jai sprogstant pernai balandį, buvo padaryti siekiant sutaupyti laiko ir pinigų. „Su tokiu tikslu ar be jo, dauguma BP, „Transocean“ ir „Halliburton“ sprendimų akivaizdžiai sutaupė šioms kompanijoms daug pinigų ir laiko, bet kartu didino telkinio sprogimo riziką“, – rašoma raporte.

Atskira diagrama komisija surikiavo devynis sprendimus, padidinusius riziką - septyni iš jų sutaupė laiko. BP dalyvavo priimant visus devynis sprendimus.

Visą ataskaitą septynių narių komisija publikuos sausio 11 dieną.

Per nelaimę Meksikos įlankoje žuvo 11 vyrų, o į pačią įlanką per ekologinę katastrofą išsiliejo 4,9 mln. barelių naftos. Komisijos išvados gali turėti kritinę reikšmę nagrinėjant JAV Teisingumo departamento ieškinį prieš koncerną BP, „Transocean“ ir kitas įmones. Negana to, ieškinius šioms bendrovėms yra padavę šimtai pakrančių gyventojų, dėl katastrofos netekusių pragyvenimo šaltinių.

Ataskaitoje perspėjama, kad BP, kurios apyvarta 2009 metais siekė 246 mlrd. JAV dolerių, ir kitoms įmonėms gali tekti sumokėti dar milijardus dolerių kompensacijų žmonėms, dėl naftos išsiliejimo netekusiems pajamų, ir kompensacijų dėl žalos gamtiniams ištekliams.

Sprogimą sukėlė staigus dujų išsiveržimas per naftos pumpavimo vamzdį į pačią „Deepwater Horizon“ platformą. Jis buvo nepastebėtas kritinėmis akimirkomis. Ataskaitoje išvardytos klaidos, dėl kurių sprogimas tapo „neišvengiamas“.

Komisija atkreipė dėmesį į prastus betonavimo darbus, kuriuos telkinio dugne atliko „Halliburton“. Tačiau ši bendrovė apkaltino BP dėl nesugebėjimo tinkamai prižiūrėti darbų ir netinkamo slėgio testo, rodžiusio, jog telkinys nėra patikimai sandarus.

BP viešame pareiškime nurodė bendradarbiaujanti su JAV Vyriausybe tam, kad užtikrintų, jog patirtis Meksikos įlankoje leistų pagerinti darbų kokybę.

Tuo metu „Transocean“ mėgino suversti kaltę BP ir vyriausybei. „Paskutinėmis valandomis atliekamos procedūros buvo sugalvotos ir vykdytos BP inžinierių bei iš anksto patvirtintos federalinių reguliatorių“ – taip rašoma kompanijos pareiškime.