Neringos dosjė:

Ūgis – 178 cm;
Svoris – 96,1 kg;
Fizinis aktyvumas – 2 kartus aerobikos treniruotės, 2-3 pasivaikščiojimai su šiaurietiškomis lazdomis;
Diagnozė – nutukimas;
Tikslas – netekti 10 kg riebalinio audinio, bendro svorio – 20 kg.

Tomo dosjė:
Ūgis – 177 cm;
Svoris – 89,5 kg;
Fizinis aktyvumas – sezono metu per mėnesį dviračiu nuvažiuoja 1 000 km;
Diagnozė – antsvoris;
Tikslas – netekti 5 kg riebalinio audinio, bendro svorio – 10 kg.

21 pokyčių diena
Foto: Organizacijos nuotr.

Ankstesnis lieknėjimas - žalingas

Rūdiškėse gyvenanti, Trakuose buhaltere dirbanti Neringa prieš dešimtmetį buvo pasiekusi net 102 kg svorį, tuomet per 8 mėnesius jai pavyko atsikratyti 22 kg.

Neringa – fiziškai aktyvi. Tačiau dietologijos klinikoje „Dietos sistema“ atlikta kūno sudėties analizė jaunai moteriai nepalanki: anot gydytojos dietologės doc. Editos Gavelienės, nors Neringos KMI rodo nutukimo pradžią, riebalinio audinio kiekis lemia reikšmingo laipsnio nutukimo diagnozę.

21 pokyčių diena
Foto: Organizacijos nuotr.

Anot gydytojos, kūno sudėties analizė rodo, kad buvę Neringos lieknėjimai padarė meškos paslaugą. „Netekdama svorio visuomet prarandate ir riebalinį, ir raumeninį audinį, bet jeigu negalite tęsti lieknėjimo programos ar sveikos gyvensenos, svoris pradeda atauginėti, ir tai vyksta riebalinio audinio sąskaita, - aiškino doc. E. Gavelienė. - Matau, kad buvę lieknėjimai Neringos kūne padidino vidinių riebalų kiekį“. To pasekmė – 52 metų metabolinis amžius, nustatomas pagal nereikalingų audinių kiekį.

Gydytojos verdiktas Neringai - netekti mažiausiai 10 kilogramų riebalinio audinio, tam reikia numesti dvigubai daugiau bendro svorio. 20 kg mažesnis svoris turėtų būti moters tikslas, kurį vėliau reikėtų išlaikyti.

Pasiekus rekomenduojamą svorį, pasak doc. E. Gavelienės, Neringos kasdienybėje neturės būti vietos kančiai ar draudimams. „Galėsite švęsti šventes, galbūt labiau atsipalaiduoti per atostogas, bet joms pasibaigus, reikės grįžti prie įprasto režimo ir porcijų dydžių, - kalbėjo ji. - Nereikia užmiršti, kad maistas – tai ne vien kalorijos ir maistinės medžiagos, bet ir emocija. Supraskite nutukimą gydymą ne kaip varžymą, o kaip faktą, kad laikytis tam tikro režimo, tam tikro maisto kiekio reikia mano kūnui. Negalite į galvą dėtis minčių, kad man niekada kažko bus negalima“.

Numesti lengva, sunku numesti teisingai

Vilnietis Tomas 15 metų dirbo virtuvės šefu, o prieš penkerius metus pradėjo domėtis dviračiais, atidarė dviračių parduotuvę. Ir dabar jis kartais sudarinėja valgiaraščius restoranams, mėgsta gaminti šeimai ir draugams. Tad ant Tomo kasdienio stalo – dažniausiai kokybiškas, ypač estetiškai patiekiamas maistas. Vyras mėgsta dažnai užkandžiauti, negali gyventi be saldumynų.

21 pokyčių diena
Foto: Organizacijos nuotr.

Aiškintis, kodėl nors KMI rodytų antsvorį, tačiau riebalinio audinio procentas įmeta jį į nutukimo pradžią, o metabolinis jo amžius – net 51 metai, Tomas taip pat vyksta pas gydytoją dietologę doc. E. Gavelienę. Gydytoja komentuoja, kad fiziologinę kūno sudėtį Tomas iškreipė tuo etapu, kai paauglystėje raumenų masę užsiiminėdamas kultūrizmu ir papildomų produktų pagalba. Doc. E. Gavelienės nuomone, priešingu atveju Tomo kūne dabar būtų mažesnis riebalinio audinio procentas.

Kūno masės analizė parodė, kad Tomui reikėtų netekti maždaug 5 kg riebalinio audinio arba maždaug 10 kg bendro svorio. Doc. E. Gavelienė pastebi, kad Tomo akiratyje – ne tik svorio mažinimas, bet ir mintys apie intensyvias treniruotes ir dalyvavimą varžybose. „Šiame etape treniruočių nutraukti nereikia, valandą ramiu pulsu minti dviratį galima, tačiau turėtų stebėti savo savijautą“, - rekomenduoja ji.

21 pokyčių diena
Foto: Organizacijos nuotr.

Vyrui atrodo labai lengva atsikratyti kelių kilogramų – pakanka susiimti, pasilaikyti grikių dietos ir poros kilogramų kaip nebūta. „Numesti lengva, sunku numesti teisingai, - atremia gydytoja dietologė. - Jeigu metodas nesubalansuotas, jūs numetate raumenyną, o riebalinį audinį paliekate“. Todėl, anot jos, svorį mesti tinka „Nutriless“ produktai, kurių sudėtyje subalansuotos maistinės medžiagos leidžia tikėtis, kad kris ir riebalinis audinys. „Jeigu tik kūnas pajaučia kokių nors maistinių medžiagų deficitą, riebalai kaip geriausias energijos substratas kūno iš karto saugomi“, - perspėja doc. E. Gavelienė.

Tomo kraujo tyrimai rodo padidėjusį cholesterolio kiekį. Viena iš priežasčių, anot gydytojos dietologės, gali būti vyro labai mėgstamos jūros gėrybės. „Jose yra daug cholesterolio, kuris žmogaus organizme augina blogąjį cholesterolį“, - pabrėžia E. Gavelienė.