Nepaisant to, egzistuoja nemažai priežasčių, kodėl vertėtų pereiti prie šio natūralaus saldiklio. Susipažinkite su medaus pliusais bei minusais ir nuspręskite patys, rašo curejoy.com.

1. Šaukštelis medaus turi 64 kcal

Nors medus yra skanus ir visiškai natūralus produktas, jis neabejotinai turi kalorijų bei cukraus – ir gana nemažai. Viename medaus šaukštelyje yra 64 kcal. Be to, šaukštelis medaus sveria 21 g ir iš jų 17,25 g sudaro cukrūs. Jo glikemijos indeksas siekia 61 ir nedaug kuo skiriasi nuo cukrozės ar grynojo cukraus, kurio glikemijos indeksas yra lygus 65,2. Didelis cukraus kiekis ir aukštas glikemijos indeksas reiškia, kad diabetu sergantys ar cukraus vartojimą kontroliuojantys žmonės neturėtų piktnaudžiauti medumi. Tačiau dėl pakankamai didelio cukraus kiekio net ir likę žmonės šį natūralų saldiklį turėtų vartoti saikingai.

2. Tačiau medus yra kur kas daugiau negu tik tuščios kalorijos

Nors medaus padauginti nereikėtų, jis yra natūrali ir daug maistinių medžiagų turinti alternatyva kitiems saldikliams. Jame yra vitaminų, mineralų ir šiek tiek baltymų, taigi maistiniu atžvilgiu tai yra vertingesnis produktas už paprastą cukrų. Į medaus maistinių medžiagų sąrašą taip pat patenka askorbo rūgštis, niacinas, riboflavinas, kalcis, geležis, varis, kalis, cinkas, manganas ir magnis.

3. Medus padeda geriau kontroliuoti svorį negu cukrus

Yra ir daugiau priežasčių, kodėl reikėtų rinktis medų, o ne cukrų, jei norite kontroliuoti savo svorį. Vienas tyrimas parodė, kad nutukusiems ar antsvorio turintiems dalyviams duodant medų, o ne cukrozę, šiek tiek sumažėjo jų kūno svoris ir kūno riebalų procentas. Tyrimai su gyvūnais taip pat patvirtina, kad medus yra susijęs su mažesniu kūno antsvoriu ir mažesniu kūno riebalų kiekiu, negu cukrus ar cukrozė.

Medus patrauklus dar ir tuo, kad jis daro teigiamą įtaką cholesteroliui, nuo kurio dažnai kenčia nutukę ar antsvorio turintys žmonės. Medų vartojusiems tyrimo dalyviams, kurių cholesterolio kiekis buvo normalus, sumažėjo bendrasis ir „blogasis“ – mažo tankio lipoproteinų (MTL) – cholesterolis ir padidėjo „gerasis“ – didelio tankio lipoproteinų (DTL) – cholesterolis. Tiems dalyviams, kurių cholesterolio rodikliai buvo padidėję, bendrasis ir MTL cholesterolis sumažėjo dar labiau.

4. Medus slopina apetitą

Tarp mitybos ekspertų buvo kilusios kalbos, kad medus gali slopinti apetitą ir taip prisidėti prie spartesnio lieknėjimo. Viena studija parodė, kad bandomiesiems gyvūnams duodant medaus, o ne cukrozės, lėčiau augo antsvoris ir kaupėsi mažiau kūno riebalų. Bandomieji gyvūnai, kuriems buvo duodama medaus, suvartodavo 13,3 proc. mažiau maisto. Taigi tyrimo autoriai padarė išvadą, kad medus slopino jų apetitą, todėl ir antsvoris būdavo mažesnis.

Kitas nedidelio masto tyrimas su moterimis nustatė, kad medus gali slopinti tokių apetitą skatinančių hormonų kaip grelinas ir žarnyno hormonas PYY (3-36) reakcijas į maistą ir taip sumažinti norą valgyti. Tačiau šioje srityje reikia atlikti daugiau tyrimų, kad paaiškėtų, ar tai galioja visiems žmonėms.

Foto: Shutterstock

5. Medus gerina virškinimą ir žarnyno sveikatą

Medus, gerindamas žarnyno sveikatą, taip pat gali suaktyvinti virškinimą. Šis produktas turi prebiotinį poveikį, t. y. skatina gerųjų bakterijų dauginimąsi virškinimo sistemoje. Prebiotiniu poveikiu itin pasižymi bifidobakterijos, kurių būna meduje. Šios gerosios bakterijos savo ruožtu ne tik pagerina bendrą imuninę apsaugą, bet ir padeda virškinimui. Tyrinėtojai taip pat nustatė, kad egzistuoja ryšys tarp nutukimo ir žarnyno sveikatos. Kai kurie tyrimai parodė, kad sveikas žarnynas ir rūpinimasis savo žarnyno mikrobioma padeda lieknėjant.

6. Medus gali padėti per ištvermės treniruotes

Jei norėdami sulieknėti pradėjote sportuoti ir pasirinkote ištvermės treniruotes, jums prireiks tokios greitos energijos šaltinio kaip gliukozė. Medus yra puiki bei natūrali alternatyva jau paruoštiems angliavandeniams ir leis palaikyti raumenų glikogeno (angliavandenių) atsargas, kurios yra savotiškas kuras jūsų treniruotėms. Medus, vartojamas prieš ir po treniruotės, taip pat padeda sumažinti nuovargį. Po sporto kartu su baltymais ir angliavandeniais vartojamas medus papildo organizmo energijos atsargas ir gali sumažinti fizinio krūvio sukeltus raumenų skausmus.

7. Medus kovoja su oksidaciniu stresu bei uždegimu, kurį kelia nutukimas

Šviežias medus turi daug tokių antioksidantų kaip flavonoidai. Iš tikrųjų tyrimai medaus poveikį prilygino nesteroidiniams priešuždegiminiamas vaistams ir kortikosteroidams – išskyrus tai, kad jis neturi šalutinio poveikio. Medus gali papildyti organizmą antioksidantais ir apsaugoti jį nuo oksidacinio streso, kurį gali kelti nereikalingas svoris.

Nutukimas ir medžiagų apykaitos sutrikimai taip pat kelia lėtinius, mažo masto uždegimus. Jei turite antsvorio, priešuždegiminės medaus savybės jums gali būti naudingos, nors tyrimais dar reikėtų patvirtinti tiesioginį medaus poveikį.