„Kartais žmonės stipriai perspaudžia: į salotas prideda ispaninio šalavijo sėklų (chia), linų sėmenų, saulėgrąžų, pripila aliejaus, prideda sūrio, avokado, lašišos ir panašiai. Pridedama labai daug riebių produktų, kurių kiekvienas atskirai tikrai gali būti vertingas, bet negerai, kai jų yra per daug ir valgoma vakare. Žmogui atrodo, kad jis suvalgė salotų, bet iš tiesų jis suvalgė labai didelę porciją maisto“, - teigia V. Kurpienė.

Pasak mitybos specialistės, tokia porcija salotų galėtų tikti paaugliui, labai intensyviai sportuojančiam ar svorio priaugti siekiančiam žmogui. Tokiu atveju didžiulis suvalgyto maisto kiekis nepakenks, tačiau žmonėms, kurie turi antsvorio, klaidinga manyti, kad jie valgo salotas, kurios tikrai „nenusės ant klubų“.

Nedera padauginti ir įvairiausių sėklų, kuriomis įprastai gardinamos salotos. „Didelis šaukštas sėklų yra tolygus šaukštui aliejaus. Vidutiniam žmogui, sakykime tokiam, kuris nesportuoja, sakau, kad porcijai salotų šaukšto aliejaus yra „per akis“. Tai jeigu pridedama dar sūrio, avokado, lašišos, sėklų ir aliejaus užpilama, tai ten tikrai ne šaukštas ir ne du aliejaus gaunasi“, - teigia V. Kurpienė.

Derėtų atkreipti dėmesį ir į tai, kaip salotas šlakstome aliejumi. Nevalia to daryti tiesiai iš butelio – pasak mitybos specialistės, net mažas šliūkštelėjimas yra daugiau negu vienas šaukštas rekomenduojamosaliejaus kiekio porcijoje salotų.

Foto: Organizatorių archyvas

Pasak pašnekovės, dar viena klaida, kurią daro salotų mėgėjai, tai nuolatinis tų pačių daržovių vartojimas. „Žmonės išsirenka 3-4 daržoves ir jas visą laiką valgo. Tai yra klaidinga, nes kiekvieną spalvą daržovei suteikia skirtingas antioksidantas. Kitaip tariant, kiekviena daržovės spalva turi skirtingą poveikį sveikatai. Dėl to sakoma „suvalgyk vaivorykštę“.

Pavyzdžiui, paprika, kuri, tarkime, yra geltonos, žalios ar raudonos spalvos – turės skirtingą skonį ir skirtingas naudingas medžiagas. Net lietuvių tokia mėgiama bulvė prapjovus būna balta arba gelsva. Gelsva turi daugiau beta karotino, kurio yra ir morkose.“

Ar kasdien reikia „suvalgyti vaivorykštę“? Pasak V. Kurpienės, idealiu atveju – taip, tačiau realybėje tai dažnai sunku įgyvendinti. „Pati stengiuosi, kad per savaitę mano šaldytuve būtų įvairių spalvų daržovių ir kiekvieną dieną taip stipriai neseku, bet kad reikia atkreipti dėmesį į įvairovę, tai tikrai taip.“