Prosport.lt susirinkę dviračių ir mados entuziastai ir žinomi žmonės pirmieji išbandė 2017 metų žymiausių pasaulio gamintojų naujienas – pasaulio topuose reitinguojamus dviračių modelius, be kurių savo kasdienybę jau sunkiai įsivaizduoja Romos, Londono, Berlyno ar Briuselio gyventojai.

Žinoma mados tendencijų prognozuotoja Marija Palaikytė pripažįsta, kad dviratis tapo vienu svarbiausių šiuolaikinio miesto gyventojo aksesuarų.

“Dinamiškoje miestų kultūroje požiūris į dviračius labai pasikeitęs. Dviratis jau seniai nebetik susisiekimo ar sporto priemonė, aktyvios gyvensenos ar jaunimo laisvalaikio praleidimo atributas. Dabar tai laisvės plačiąja prasme išraiška – individualaus stiliaus akcentas, galintis būti ir statuso simboliu,” - tikina M. Palaikytė.

Moterims svarbi mada, o vyrams – stilius

Mados tendencijų prognozuotoja M. Palaikytė sako, kad savitas aprangos būdas, eksperimentai netikėtais deriniais ir dviratis kalba apie žmogų, jo vidinę laisvę ir nevaržomą polėkį.

Pasak jos, moterys gali ir nori būti madingos, o štai vyrai verčiau būna stilingi. Stilius nepavaldus kas sezoną besikeičiančioms madoms, tačiau nėra joms abejingas. Moderniam miesto žmogui svarbi vidinė ir išorinė harmonija, įvaizdis, šalia kurio ir dviratis tampa neatsiejama stiliaus detale, o neretai pagrindiniu jo akcentu.

Spalva atspindi istoriją

Dviračių ekspertas Edvinas Paulauskas, pristatydamas Taivane vykusios pasaulio dviračių parodos „Taipei International Cycle Show 2017” naujienas, pabrėžė, kad pasauliniai dviračių mados diktatoriai vis garsiau kalba ne tik apie technologines naujoves, sudėtingus sprendimus, bet ir apie dizainą, spalvą, akcentuoja dviratį kaip individo socialinės raiškos priemonę.

Taivane išryškėjo pagrindinė 2017 m tendencija: stengiantis išvengti vizualinio triukšmo, vyrauja ramios, nuosaikios spalvos, disonuojančios su vis ryškesne dviratininkų apranga. Pasaulio dviračių gamintojai akcentuoja harmoniją ir tvarumą. Toliau karaliauja turkio spalva, ypač būdinga italų dviračių gamintojams. Kažkada nužengusi nuo rūbų ar aksesuarų ant dviračių, turkio arba unikalioji Celeste (ital. čeleste) spalva yra naujai prabilusi klasika, atpažįstama iš Romos ar Milano gatvių, mūsų miestus pripildo romantikos dvasia.

Praktiškiems keliauninkams

Praktiškieji sulankstomi dviračiai ne naujiena, tačiau naujos kartos miesto mažyliai stebina techninėmis charakteristikomis: itin tvirti, lengvai sulankstomi, puikiai pritaikomi prie dviratininko ūgio ir mažai sveria – 10-12 kg – tinka ne tik vežti automobiliu, troleibusu, bet ir skristi lėktuvu. Modernaus miestiečio rūpestis mažiau teršti gamtą automobiliu yra vienas iš įkvėpimo šaltinių sulankstomų dviračių gamintojams.

Elektriniai dviračiai – sutverti miestui

Europos didmiesčių gyventojai jau pripažįsta, kad galimybė derinti dviračio malonumą ir elektrinio variklio patogumą yra miestų ateitis. Italijos gamintojai čia vėl nepralenkiami, nes šimtai tūkstančių italų nebeįsivaizduoja kasdienės kelionės į darbą be elektrinio dviračio.

Ypač žaviai atrodo jaunos italės, derinančios romantiškus ar klasikinio stiliaus rūbus su būtinu dviratininko šalmu, be didelių fizinių pastangų įveikiančios įkalnes. Gamintojai prognozuoja elektrinių dviračių šuolį dėl infrastruktūros plėtros, prieinamos kainos, galimybių lengvai ir greitai įveikti transporto grūstis.

Profesionalų sportas – tradiciniam dviračiui

Į miestų gatves atrieda dviračiai, kurių gamyboje naudojami profesionalių sportinių dviračių technologiniai sprendimai. Devintajame dešimtmetyje į dviračių rinką įsiveržę kanadiečiai ir toliau dirba miesto dviračiui pritaikydami profesionalių dviračių elementus.

Pavyzdžiui, rėmo gamybai naudoti plieno ir aliuminio lydinių technologijas arba anglies pluoštą. Vis labiau miesto dviračių kūrime susilieja inžinierių, konstruktorių ir profesionalių dviratininkų pastangos – nyksta riba tarp sportui ir miestui skirto dviračio.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)