Kiekvieną antradienį, po 16 val. žinių, „Žinių radijuje“ skamba laida apie sportą ir sveiką gyvenseną „Sportuok su Vlada“, rašoma pranešime spaudai.

Paskutinėje laidoje sveikatingumo motyvatorė Vlada Musvydaitė laidų ciklą tęsė kalbindama kalanetikos trenerę, judesio studijos „Enso“ įkūrėją, vienintelės knygos apie kalanetiką autorę Eglę Afanasjevą apie tai, kaip sportas gali padėti meilei. Pašnekovė akcentavo dubens dugną, kuris dažnai pamirštamas, tačiau turintis daug įtakos lytiniame gyvenime.

Dubens dugnas yra plaštakos dydžio ir tokio pat storio raumenų raizginys, kuris jungia gaktikaulį ir uodegikaulį bei vieną sėdynkaulį su kitu. Dubens dugnas turi didelę reikšmę taisyklingai griaučių bei nugaros padėčiai, aktyvus ir išlavintas dubens dugnas padeda išvengti šlapimo nelaikymo ar vidaus organų nusileidimo, taip pat padeda pagerinti lytinio gyvenimo kokybę. Tinkamai išlavinus dubens dugną, pilvas tampa plokštesniu, liemuo – tiesesniu, užpakaliukas apvalesnius, sustangrėja šlaunys ir jų oda.

„Dažnai žmonės ateina sportuoti, kai jie jau yra nusilpę, neturintys energijos, neištvermingi. Daugelis gyvename nuolatiniame strese, nepakankamai pailsime, nuolat galvojame apie darbą. Sportas gali būti tas dalykas, kuris balansuoja darbą ir poilsį, – kaip sportas gali padėti meilei, pasakoti pradėjo kalanetikos trenerė E. Afanasjeva. – Sportas gali būti tam tikrai poilsio rūšis, sportuodami mes stipriname kūną, geriname nuotaiką, o visa tai mūsų gyvenime atsiliepia visapusiškai.“

Trenerė pasakojo, kad norint pagerinti bendrą savijautą ir suteikti kitokių spalvų meilėje, tinka bet kokie bendrieji pratimai. Taip pat reikėtų skirti dėmesį dubeniui ir dubens paslankumo gerinimui. „Labai dažnai žmonės, o ypatingai vyrai, nesupranta, kad dubuo yra labai svarbi ir jų kūno dalis, todėl mes neturėtume pamiršti paprasčiausių dubens pratimų – pasukimų, parietimų, – akcentavo „Enso“ judesio studijos įkūrėja. – Klubo kauluose yra giliųjų raumenų, o dubens dugnas tai ir yra – gilieji dubens raumenys, kuriuos mes turime absoliučiai visi, nes negalėtume normaliai gyventi.“

E. Afanasjeva klientams siūlo seminarus apie dubens dugną. Jų metu trenerė iš pradžių su klientais atlieka kelis testus, leidžiančius nustatyti, kokia yra žmogaus dubens dugno ir dubens būklė.

Atlikti testą galite ir jūs: pabandykite sukostelti ir atkreipkite dėmesį, ką daro jūsų dubens apačia – ji pasmunka žemyn, ar mes ją kilstelėjame į viršų.

„Kai vedu savo seminarus, tai apie 70 proc. klientų, kosteldami dubenį pastumia į apačią. Tai nėra gerai, nes iš tikrųjų kosteldami, dubenį turėtumėme kilstelėti į viršų. Dabar jūs tik lengvai kostelėjote, o kas būna, kai užsikosėjate smarkiai arba kosėjate dažnai, taip galite pabloginti dubes būklę, – įspėjo pašnekovė. – Todėl dubens pratimai mums reikalingi ir įvairiai pratimais turėtumėme jį kelti aukštyn, nes, deja, taip yra, kad laikui bėgant viskas smunka žemyn.“

Dubens dugno paslankumo vystymui tinka ir paprasti pratimai, kuriuos galite atlikti namuose: atsisėskite ant žemės ir eikite į priekį tik sėdmenimis – 2 metrus į priekį ir tiek pat atgal. Arba atsistojus pabandykite pasukti tik liemenį (dubenį). Jei jums nepavyksta atlikti vieno iš šių pratimų, tai ženklas, kad jūsų dubens dugnas silpnas, o dubuo nepaslankus. Tai gali lemti ne tik sveikatos problemas, bet taip pat gali neigiamai atsiliepti ir lytiniame gyvenime.

Daugiau apie tai klausykite radijo laidoje „Sportuok su Vlada“.