Avinžirniai - ginklas prieš diabetą

Visų pirma, avinžirniai gali sumažinti diabeto riziką. Taip yra dėl to, jog avinžirniuose gausu geležies, o būtent geležis padeda kovoti su diabetu. Yra nustatyta, jog suaugęs vyras per dieną turi suvartoti 30-38 gramus geležies, o suaugusi moteris - 21-25.

Tyrimai rodo, jog tie žmonės, kurie suvartoja pakankamai geležies, sumažina gliukozės kiekį kraujyje ir taip sumažina tikimybę susirgti diabetu. Vienas puodelis avinžirnių turi trylika gramų geležies, todėl vien to užtenka, kad suvartotumėte pusę dienos geležies normos.

Paprastas būdas apsaugoti širdį

Kalis, geležis, vitaminas B ir vitaminas C - visų šių gėrybių galima rasti paprasčiausiuose avinžirniuose. Šių maisto medžiagų ir vitaminų kombinacija padeda apsisaugoti nuo širdies ligų, sumažina infarkto riziką. Taip pat avinžirniuose esanti geležis padeda sumažinti cholesterolio kiekį kraujyje, o už tai jūsų širdis neabejotinai jums padėkos.

Naudingi kūno linijoms

Avinžirniai gali būti labai sotus ir sveikas maistas, jei tik pagamintas tinkamai. Juos galima naudoti ne tik kaip garnyrą, bet ir kaip pagrindinio patiekalo sudedamąją dalį - avinžirniai puikiai pakeis ryžius, kruopas, makaronus, bus puikus priedas į sriubą, salotas.

Jie sotūs, todėl gali būti naudojami ir kaip užkandis, ir kaip būdas pradėti dieną. Puodelyje pagamintų avinžirnių yra 269 kalorijos, tačiau tai - itin soti ir ilgam skrandį užpildanti porcija.

Kaip avinžirnius prisijaukinti virtuvėje?

Pamėgti avinžirnius nesunku, nes jų kaina nesikandžioja, o skrandis tik dėkoja, nes jų užvalgius alkio jausmas neatsiranda po pusvalandžio ar valandos. Na, o ir patys avinžirniai - puikūs prisitaikėliai, nes juos galima naudoti įvairiai. Tai - itin universalus maistas, jį galima sutrinti ir gaminti užtepėles, kurias galima tepti ant duonos ar trapučio, galima patiekti ir kaip vakarienę, suderinus su šviežiomis daržovėmis ar mėsa. Tokia užtepėle galima pakeisti ir pamėgtus, tačiau tuščiai kaloringus padažus. Ja galima ištepti tortilijas, naudoti vietoje sviesto ar majonezo ant sumuštinių.

Avinžirniai gali paskaninti jūsų salotas, iš jų galima gaminti ne tik kepsnius, bet ir vegetariškus ar netgi veganiškus mėsainius - sutrynus, sumaišius su prieskoniais ir kitomis daržovėmis, šiuos paplotėlius lengva patiekti kaip skanius mėsos pakaitalus. Jais galima pagerinti ir tą maistą, kuris iš pirmo žvilgsnio neatrodo labai sveikas, nes avinžirniai - vitaminų ir maisto medžiagų šaltinis. Vis dėlto, avinžirnius verta vartoti saikingai ir vengti tiems, kuriuos gąsdina pilvo pūtimas - kaip ir visi žirniai ir pupos, avinžirniai gali jį sukelti.

Straipsnis paruoštas remiantis http://www.medicalnewstoday.com duomenimis.