„Pratimai skirti liemens stiprinimui kiekvienam iš mūsų, ne tik profesionaliems sportininkams, turi būti privaloma kasdienės rutinos dalis“, - sako sporto ir laisvalaikio klubo šeimai „Goodlife“ treneris Žygimantas Malinauskas.

Projekte „LKL FIT“ jis kartu su Lietuvos krepšininkais demonstravo, kokie pratimai padeda siekiant šio tikslo, bet juos pritaikyti sau gali kiekvienas.

„Kaip laivas turi stiebą, kuris išlaiko burę, taip ir mes savo liemens ir nugaros raumenimis išlaikome visą stuburą. Būtent tuo galima paaiškinti, kodėl nutukusiems žmonėms, kurių pilvo raumenys išglebę, gali atsirasti diskų ar slankstelių negalavimai ar kiti patologiniai pažeidimai.

Dėl nepakankamo judėjimo raumenys nyksta, jie nebepajėgia sutvirtinti stuburo. Turėdami didelį antsvorį žmonės linksta į priekį ir jų liemuo visai nebedirba, visa apkrova tenka nugarai, tuomet prasideda išvaržos ir kitos problemos“, - aiškina treneris.

Treneris pastebi, kad negana nuolatinio sėdėjimo darbe ir automobiliuose, kenkiančio pilvo raumenims, žmonės dažnai nepakankamai dėmesio jiems skiria ir sporto salėje. „Kai kurie žmonės, aštuonias valandas sėdėję darbe, ateina sportuoti ir vėl valandai sėda į treniruoklį, pastumdo kojas ar atlieka kokius kitus pratimus.

Taip, tam tikros raumenų grupės tuomet yra apkraunamos, bet tu sėdi ir tavo stuburas vėl nedirba. Reikia nuolat galvoti apie tai, kaip išlaikyti jį taisyklingoje padėtyje, kad nugaros raumenys irgi įsijungtų ir nuolat dirbtų. Jei to nebus, nieko keisto, kad po treniruotės skaudės nugarą“, - pasakoja Ž. Malinauskas.

Visi pratimai, skirti pilvo ir nugaros raumenims stiprinti, turi būti parenkami pagal kiekvieno žmogaus laikysenos tipą. Tad jei savo ruožtu nusprendėte, pavyzdžiui, kasdien padaryti po tam tikrą kiekį atsilenkimų, pasikonsultuokite su treneriu, ar jums tai tikrai tinka.

„Atsilenkimai gali būti net žalingi. Įsivaizduokite, jei stambus žmogus turi apvalią nugarą ir didelį pilvą. Darydamas atsilenkimus, arba, kaip mes vadiname, susirietimus, tu save darai dar labiau apvalesnį. Tokiu atveju reikia galvoti, kaip kitaip žmogų atitempinėti. Vėliau, kai išmokstama stabiliau dirbti, galima ir prie jų pereiti“, - sako treneris, pridėdamas, kad pratimai turi būti parinkti taip, kad vienas kitam netrukdytų ir nepažeistų žmogaus organizmo.

„Darant bet kokius pratimus liemuo su nugara praktiškai visada dalyvauja, taip pat labai svarbu teisingas dubens pasukimas. Jei šie dalykai sudėlioti tinkamai – tada galima tikėtis darbo rezultatų“, - aiškina treneris.