Nors Klaipėdos uostas yra vienas iš lyderių pagal krovos apimtis Baltijos šalyse, norint išlaikyti pozicijas ir didinti konkurencingumą, kasmet uosto plėtrai ir modernizavimui skiriamos daugiamilijoninės investicijos. Didelę jų dalį sudaro Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos. Uosto direkcijos atstovų teigimu, daugelį labai svarbių uostui projektų būtų sunku įgyvendinti be Europos Sąjungos paramos.

„2007–2013 metų Europos Sąjungos finansavimo laikotarpiu didžiausias uoste įgyvendintas projektas – laivybos kanalo gilinimas ir platinimas. Neseniai užbaigus visus darbus kanalas pagilintas iki 14,5 metro ir išplatintas iki 150 metrų. Šitas projektas iš tiesų leido pakilti uostui į naują lygmenį. Dabar atsiveria naujos galimybės įgyvendinti konteinerių paskirstymo centro projektą“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Ekonomikos ir finansų direktorius – vyriausias finansininkas Martynas Armonaitis. Laivybos kanalo gilinimo darbų vertė 127 mln. litų, iš jų 83 mln. litų – Europos Sąjungos sanglaudos fondo dalis.

M. Armonaičio teigimu, ne mažiau svarbus ir reikalingas uostui bebaigiamas statyti keleivinių ir krovininių keltų terminalas. Įgyvendinant beveik 62 mln. litų vertės projektą, įrengta daugiau kaip 500 metrų ilgio krantinių, beveik 300 metrų – pirso, prie jo sumontuotos 2 hidraulinės rampos. Visa tai leis vienu metu aptarnauti 3 laivus. „Terminalas atitinka visus šiuolaikinius reikalavimus, yra patogus keleiviams ir laivams, įrengtas patogioje vietoje – pačiame uosto viduryje, prie Klaipėdos–Vilniaus magistralės. Naujasis terminalas sudarys prielaidas atsirasti naujoms jungtims tarp Klaipėdos ir kitų Baltijos uostų, gal būt su Švedija ar Danija“, - tvirtina M. Armonaitis.

2007–2013 m. pagal Susisiekimo ministerijos administruojamą Ekonomikos augimo veiksmų programos Transeuropinių transporto tinklų plėtros prioriteto priemonę „Krovinių ir keleivių aptarnavimo infrastruktūros plėtra Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste“ uosto plėtrai skirta daugiau kaip 370 mln. litų ES paramos.

Pagrindiniai faktai apie Klaipėdos jūrų uostą:
Klaipėdos jūrų uostas per metus gali perkrauti iki 60 mln. tonų įvairių krovinių.
Uosto dėka sukuriama daugiau kaip 23 tūkst. darbo vietų.
Per metus čia atplaukia per 7 tūkst. laivų iš 60 pasaulio valstybių.
Uoste dirba 17 stambių krovos, laivų remonto ir statybos kompanijų.
Dažniausi uosto kroviniai – naftos produktai, grūdai, trąšos, metalo gaminiai, mediena, konteinerių ir Ro-Ro kroviniai.

Užs. Nr. SM-12-03