2,6 tūkst. kv. m. patalpų stovėjo tuščiai

Iš viso banko Vilniaus biure dirba apie 220 žmonių, tačiau atnaujintame, kiek daugiau nei 1,2 tūkst. kv. m ploto pastate sukurtos 134 darbo vietos. Skaičiuojama, kad vienam darbuotojui tenka 4,87 kv. m.

„Pandemija visus privertė mobilizuotis ir persikelti dirbti iš biurų į namus. Pandemijai pasibaigus, supratome, kad prisitaikėme, o darbas iš namų turi savų privalumų. Dar 2021 m. darytos apklausos rodė, kad žmonės linkę rinktis lankstų hibridinį darbo būdą, turėti pasirinkimo galimybę dalį laiko dirbti namuose, dalį – biure. Pastebėjome, kad suteikdami galimybę dirbti nuotoliniu ir hibridiniu būdu, pritraukiame daugiau darbuotojų iš visos Lietuvos. Taigi pradėti dirbti hibridiniu būdu buvo natūralus sprendimas, atitinkantis tiek įmonės darbuotojų lūkesčius, tiek pasikeitusią darbo rinkos situaciją,“ – pranešime žiniasklaidai teigia Turto banko generalinis direktorius Mindaugas Sinkevičius.

Šis sprendimas įmonei leido atsisakyti daugiau nei 2,6 tūkst. kv. m tuščiai stovinčių patalpų. Naujame biure neliko fiksuotų ar asmeninių darbo vietų, individualių kabinetų. Komandų vadovai nuo šiol dirba bendrose erdvėse su savo komandų nariais – taip siekiama skatinti bendradarbiavimą, stiprinti tarpusavio ryšius tarp kolegų ir skirtingų padalinių.

Biuro užimtumas – 50 proc.

Prieš vykdami į biurą darbuotojai rezervuoja darbo vietą specialioje sistemoje. Jei vis tik nutinka taip, kad darbuotojas ateina į biurą nerezervavęs vietos, jis gali užimti bet kurią laisvą.

Nors nuolatinių darbo vietų neliko, visas biuras suskirstytas į zonas, kurių kiekviena priskirta konkrečiam padaliniui. Tokia sistema leidžia padaliniams dirbti kartu, be to, padalinio viduje išlaikomas mobilumas, komandos gali lengvai keisti darbo vietas ir aplinką pagal atliekamą užduotį, tikslą ir pobūdį. Prie įėjimų į kiekvieną zoną kabo liečiamieji ekranai, kuriuose atvaizduojamas darbo vietų užimtumas.

„Ši sistema ne tik patogi planuojant darbą biure, kartu ji leis įvertinti biuro užimtumą bei padaryti tam tikras išvadas dėl darbo organizavimo ateityje,“ – teigia M. Sinkevičius.

Pradiniai duomenys rodo, kad biuro užimtumas yra apie 50 proc.. Daugiausiai – per 60 proc. – darbo vietų būna užimta pirmadieniais–trečiadieniais, mažiausiai – penktadieniais.

„Popandeminiame pasaulyje daugelis darbdavių jau susiduria su kita problema – žmonės nebenori grįžti į biurus, reikia juos motyvuoti jame dirbti. Hibridiniu būdu veikiantys, komandų darbui pritaikyti biurai yra dalis šio sprendimo. Tačiau ieškoma ir papildomų priemonių. Skatiname darbuotojus daugiau naudotis biuru, dažniau čia ateiti, kad stiprėtų ryšiai komandose ir didėtų darbo efektyvumas,“ – teigia M. Sinkevičius.

Hibridinis darbas – tik tarpinė stotelė

Nors šiandien banke dirbantys žmonės gali pasirinkti dirbti nuotoliniu, hibridiniu būdu ar biure, M. Sinkevičiaus įsitikinimu, hibridiniu būdu dirbantis biuras tėra tarpinė stotelė biurų raidoje.

„Diskutuojame ir keičiamės patirtimi su kolegomis Europoje bei JAV – visi sutinka, kad ateityje vyraus bendradarbystės erdvių principu sukurti biurai. Todėl jau dabar hibridiniam darbui pritaikyti biurų pastatai kuriami atsižvelgiant į šias tendencijas. Jie turi tenkinti komandinio darbo poreikius, tačiau būti pakankamai lankstūs ir suteikti individualaus darbo galimybę. Taip sukurtas ir banko biuras. Matome, kad daugiausiai į biurą ateinama tomis dienomis, kai vyksta įvairūs susirinkimai, susitikimai, darbas komandose,“ – pasakoja M. Sinkevičius.

Ieškantys ramesnės vietos, biure gali rinktis pokalbių kabinas ar individualių pokalbių kambarius, kūrybiniam darbui bei poilsiui skirta virtuvėlė. Prireikus tėvai taip pat gali ateiti į darbą su savo vaikais – jiems įrengtas vaikų ir tėvų kambarys su daro vietomis ir žaidimų erdve.

Saulės energija ir žaliasis transportas

Įstaiga siekia mažinti anglies dvideginio dujų išmetimus į atmosferą, naudoti iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą energiją, taupiai naudoti energijos ir kitus išteklius, diegti aplinkai draugiškus sprendimus. Dar šįmet ant pastato stogo planuojama įrengti saulės elektrinę. Vėdinimo ir kondicionavimo, šildymo sistemos, bendrose erdvėse įrengta automatinio šviesos įjungimo ir išjungimo sistema leis tiek taupyti energiją, tiek ir patiems ja iš dalies apsirūpinti.

Darbuotojai skatinami naudotis elektromobiliais. Įrengtos dvi elektromobilių įkrovimo stotelės, kurios vienu metu leis krauti net keturis automobilius. Taip pat darbuotojai skatinami į darbą atvykti pėsčiomis, visuomeniniu transportu, dviračiais ar paspirtukais, įrengtos jų saugojimo bei elektroninių paspirtukų įkrovimo vietos.

***

Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „Šiandien biure“ dalis. Ciklas skirtas papasakoti skaitytojams apie įdomius biuro įrengimo ir eksploatavimo sprendimus. Ankstesnį ciklo straipsnį galite perskaityti ČIA.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją