HR sprendimų kompanijos „Amston“ direktorė Henrika Bivainienė teigia, kad darbuotojų požiūris ir lūkesčiai darbdaviui Lietuvoje taip pat pasikeitė – juos pakoregavo prasidėjusi pandemija.

„Anksčiau darbuotojo lūkesčiai darbdaviui buvo labiau techniniai – konkurencingas atlyginimas, komfortiška darbo vieta, socialinės garantijos. Šiandien matome, kad darbuotojas jau nuo pat karjeros įmonėje pradžios nori žinoti, kokios jo karjeros galimybės, ar bus numatytas papildomas biudžetas mokymuisi, taip pat tikisi įvedimo į komandą ir mentorystės laikotarpio, ypač, jeigu yra įdarbinamas nuotoliniu būdu. Tokie pokyčiai labai sveikinti, nes matome, kad jaunesnieji kandidatai (turintys iki 2 metų darbo patirties) jaučia stiprų stimulą ir norą augti bei tobulėti, jiems svarbi karjera ir jos kryptis, todėl įmonės investicijos į mažiau patirties turinčio specialisto auginimą neabejotinai atsipirks“, – sako „Amston“ direktorė.

Foto: Asm. albumas


Pirmiausiai – moralinis pasitenkinimas

Unikalius IT sprendimus teikiančios bendrovės „Baltic Amadeus“ personalo vadovas Darius Dužinskas sako, kad sklandus startas ir ypatingas dėmesys nuo pat pradžių yra labai svarbus, todėl nepriklausomai nuo pareigybės, visiems naujokams yra net kelių mėnesių trukmės įvedimo programa.

„Visiems savo naujokams, nepriklausomai nuo pozicijos ar patirties lygio, taikome plačią, išsamią ir į žmogų orientuotą darbuotojų įvedimo programą. Pradedame ją dar prieš darbuotojui prisijungiant į mūsų gretas – siunčiame sveikinimą su simboline dovana, informaciją apie pirmąją darbo dieną. Naujokui pradėjus dirbti, turime visą trijų mėnesių ciklą, kuriame būna pirmosios dienos planas, suplanuoti reguliarūs susitikimai su vadovu, priskirtu mentoriumi, tikslų išsikėlimas, įžanginis pristatymas apie įmonę bei po to vykstančiomis Naujoko dienomis, kur kalbame apie įmonės strategiją, vertybes, kultūrą“, – pasakoja D. Dužinskas.

Pandemija ir darbas iš namų ištrynė ribą tarp darbo ir poilsio laiko, kas tapo didelė psichologinė problema daugeliui darbuotojų. IBM Verslo vertės instituto tyrimas atskleidė, kad 51 proc. apklaustųjų kaip svarbiausias aspektas yra darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyros užtikrinimas.

Tokia pati tendencija pastebima ir tarp jaunesnės kartos darbuotojų – tik 29 proc. Z kartos atstovų nurodė, kad konkurencingas darbo užmokestis ir socialinės garantijos yra svarbiausi jų įsitraukimo į darbo rinką veiksniai. Kur kas svarbiau tokiems specialistams yra darbdavio etika ir vertybės, nuolatinio mokymosi galimybės.

Foto: Asm. albumas


Toks platus norų ir lūkesčių spektras patvirtina, kad darbuotojai iš savo darbdavių tikisi daugiau nei tik atlygio už darbą. Tai ypač pasakytina apie jaunesnius darbuotojus, kas lemia, kad į darbą ir darbdavį žiūrimą kaip į svarbią erdvę savo gyvenime.

Išskirtinumas IT sektoriuje išlieka

Visgi, kaip pastebėjo H. Bivainienė, IT sektorius ir toliau išlieka konkurencingas, todėl darbuotojai finansinį atlygį vis dar įvardina kaip vieną esminių kriterijų.

„IT sektoriuje tiek jaunesniesiems, tiek patyrusiems specialistams svarbiausiu finansiniu motyvaciniu veiksniu išlieka konkurencingas darbo užmokestis su papildomais finansiniais priedais. Tuo tarpu nefinansinių motyvacinių veiksnių srityje didžiausią reikšmę jaunesnieji IT specialistai teikia galimybei prisidėti prie įdomių projektų vystymo. Tai reiškia, kad darbuotojai nori būti ne tik funkciniais procesų vykdytojais, bet ir plačiau įsilieti į įmonės veiklą“, – priduria personalo specialistė.

Anot H. Bivainienės, IT sektorius išskirtinis tuo, kad čia darbuotojai turi gerokai aukštesnius lūkesčius: „Taip yra, pirmiausia, todėl, kad jų įgūdžiai ir gebėjimai šiandien yra ypač reikalingi rinkoje, todėl jie turi privilegiją iš darbdavio reikalauti daugiau. Bet kartu ir pačiame sektoriuje standartai yra gerokai aukštesni. Tai, kas kitur yra kaip papildoma nauda prie atlygio, IT sektoriuje – kaip natūrali darbuotojo gerbūvio dalis, tam tikra higiena. Tad eidami dirbti kitur IT specialistai tikisi tokio paties požiūrio.“

Foto: Shutterstock


„Mūsų įmonė priklauso tam sektoriui, kur surasti naują darbuotoją dažnai būna iššūkis, todėl konkuruodami su kitomis IT įmonėmis turime pasiūlyti ne tik konkurencingą atlyginimą, bet ir patrauklų papildomą darbuotojo krepšelį. Tačiau tikrai ne viskas remiasi į finansines paskatas. Pavyzdžiui, pastebėję, kad mūsų darbuotojai turi begalę genialių idėjų ir noro jas vystyti, įkūrėme įmonėje inovacijų skyrių, kuriame vykdome tyrimų ir plėtros veiklas. Tai leidžia darbuotojams pasijusti svarbiems ir prisidėti prie įmonės verslo vystymo“, – sako D. Dužinskas.

Kaip teigia IT įmonės personalo vadovas Darius Dužinskas, jaunesnieji specialistai įmonėje yra labai vertinami, nes jie atsineša šviežią požiūrį, naujas idėjas ir turi aiškų planą, kaip mato save įmonėje.

„Tiek jaunesnieji specialistai, tiek jau patyrę darbuotojai vieni kitiems yra labai svarbūs. Pradedantys karjerą specialistai į įmonę ateina užsidegę, kupini naujų idėjų. Tokie darbuotojai leidžia pasitempti mums patiems, paieškoti naujų veikimo kelių, išbandyti naujus įrankius, technologijas. Tuo tarpu vyresnieji specialistai dalinasi savo žiniomis, patirtimi. Taigi kolegos papildo vieni kitus ir sukuria stiprią ir rezultato siekiančią komandą“, – sako D. Dužinskas.