Sandra Savickienė, „Lidl Lietuva“ personalo departamento vadovė, pasakoja, kad karantino pradžioje papildomų darbuotojų poreikis buvo stipriai išaugęs, todėl teko ieškoti sprendimų, kaip greitai papildyti savo parduotuvių personalo komandas.

„Karantino metu dalis Lietuvos gyventojų neteko darbo, todėl pradėjo ieškoti alternatyvų. Suprantama, kad jie atėjo labiau motyvuoti ir pasiryžę įrodyti savo vertę darbdaviui – tai parodo ir jų nuoširdumas, nes didžioji dalis kandidatų neslėpė, kad darbo ieško tik trumpam laikotarpiui. Tiesa, didesnis kandidatų skaičius ir netikėtai susiklosčiusios karantino aplinkybės lėmė, kad turėjome įdėti gerokai daugiau pastangų atsirenkant mūsų įmonės vertybes atitinkančius ir labiausiai motyvuotus darbuotojus“, – sako S. Savickienė.

Sandra Savickienė

Raimonda Strazdauskaitė, „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė, priduria, kad kovo–gegužės mėnesiais įdarbino daugiau nei 100 darbuotojų užsakymų atsiėmimo punktuose, sandėlyje ir centriniame įmonės biure. Anot jos, ryškiausia šiuose įdarbinimo procesuose pastebėta tendencija – itin aukšta darbuotojų motyvacija.

„Žiūrint į vidurkį, darbuotojų poreikis šiuo laikotarpiu išaugo daugiau nei 20 proc., o karantinas ir nestabili situacija darbo rinkoje ne tik padidino tam tikrų darbuotojų poreikį ir pasiūlą, bet ir išaugino jų motyvaciją. Pavyzdžiui, kalbant apie biuro darbuotojus, tikrai galėjome pajausti didesnį jų norą ir kryptingumą darbo paieškoje, tad turėjome progą pasikviesti geriausiai komandą papildančius kolegas“, – sako R. Strazdauskaitė.

Mažėjo darbuotojų kaita

„DPD Lietuva“ personalo vadovės Aušros Delonaitės teigimu, karantino metu jų komanda taip pat išaugo daugiau nei 20 proc. – daugiausiai buvo priimta siuntų pristatymo darbuotojų. Kaip ir „Lidl“ bei „Pigu.lt“ atstovės, A. Delonaitė taip pat pastebi, kad šiuo metu vis dar sulaukiama pakankamai daug kandidatūrų.

Ji akcentuoja, kad viena iš nedaugelio sričių, kurią karantinas paveikė teigiamai – ne tik didesnė darbuotojų motyvacija, bet ir sumažėjusi darbuotojų kaita – žmonės neskuba keisti darbo ir vis labiau įvertina esamo darbdavio privalumus.

„Kita vertus, dalis gyventojų nukentėjo dėl karantino ir darbo ieškojo tik laikinai, todėl įdarbindami šiuos kandidatus rizikavome, kad jų buvusiam darbdaviui atnaujinus veiklą, jie nutrauks darbą pas mus. Vis dėlto džiugu, kad dauguma šių žmonių buvo motyvuoti nepaisant to, kad tai jiems tai buvo tik laikinas darbas“, – priduria pašnekovė.

Aušra Delonaitė

Viena labiausiai motyvuojančių priežasčių – darbo įvertinimas

S. Savickienė teigia, kad jų įmonės situacijoje buvo pastebima, jog tiek naujų, tiek jau kurį laiką esančių komandos dalimi prekybos tinklo darbuotojų motyvaciją paaugino ir savo darbo svarbos supratimas – parduotuvių darbuotojai buvo vieni iš tų, kurie ėjo į darbą net visiems užsidarius namuose, jie padėjo žmonėms apsirūpinti būtiniausiomis prekėmis, tad ėmė jaustis svarbesni ir labiau vertinami.

Raimonda Strazdauskaitė

R. Strazdauskaitė antrina, kad jų kompanijos atvejis verslo aplinkoje yra ne mažiau išskirtinis, nes e. prekyba karantino metu patyrė bumą, todėl šiuo laikotarpiu įmonės komanda jautė didžiulį norą stengtis dar labiau: „Visiems esamiems įmonės darbuotojams tikrai netrūko motyvacijos, nes iš karto matėme savo darbo rezultatus – priėmus sprendimą ir įgyvendinus jį beveik pernakt, ima augti tavo pardavimai, ilgainiui padidėja komanda, tačiau ją į priekį stumia ne tik konkurencija, o bendras siekis dar geresnių rezultatų. Tiesa, dėl to iškyla ir iššūkių – jau dabar galvojame, kaip šį motyvacijos pliūpsnį reikės išlaikyti ateityje“, – pasakoja specialistė.

Krizės metu darbuotojai galėjo aiškiau įvertinti situaciją, savo darbą ir darbdavį, pastebi A. Delonaitė. „Manau, kad karantino laikotarpis daugeliui buvo tinkamas laikas pamąstyti, ar tikrai tai, ką aš darau yra prasminga, ar man tai svarbu ir galbūt reikėtų ieškoti naujos darbo vietos. Tačiau susiklosčiusi situacija rodo, kad kai kamuoja nežinomybė, įdomus darbas arba karjeros šuolis gali palaukti – buvimas užtikrintu savo finansine situacija ir ateitimi įgauna didesnę svarbą“, – sako moteris.

Lojalumą augina abipusis ryšys

Anot S. Savickienės, krizinėse situacijose taip pat svarbu, kad darbdavys suprastų aplinkybes, kuriomis dirba jo darbuotojai, ir papildomai tai įvertintų: „Kovo ir balandžio mėnesį mokėjome savo darbuotojams papildomus padidintus priedus, taip pat stengėmės visais įmanomais būdais užtikrinti savo parduotuvių, logistikos centro komandos narių saugumą ir gerą jų psichologinę būseną, nes nuoširdus rūpinimasis savo darbuotojais yra vienas iš kertinių aspektų, didinančių jų motyvaciją dirbti ir auginančių jų lojalumą įmonei.“

Specialistai mano, kad po šios krizės laimėtojos bus tos įmonės, kurios kritiniais momentais sugebėjo sutelkti savo darbuotojus bei sukurti abipusį lojalumo vieni kitiems ryšį. Pasak R. Strazdauskaitės, tokiose situacijose labai svarbus tampa ir vadovų vaidmuo: jeigu jiems pavyksta parodyti, kad įmonei rūpi kiekvienas jos darbuotojas ir noriai dėl jų stengiasi, natūralu, kad tiek dirbti, tiek pasilikti įmonėje norės visa komanda. „Lojalumas šiuo atveju turi būti abipusis“, – pabrėžia ji.

Apie abipusį lojalumą kalba ir A. Delonaitė: „Kritiniais momentais ypač svarbus įmonės krypties ir vizijos žinojimas, tai padeda išlikti susitelkusiems kartu ir jei abi pusės laikosi šių įsipareigojimų, tai kuria saugumo ir abipusio pasitikėjimo jausmą, kuris motyvuoja stengtis dar labiau“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)