Profesinės evoliucijos kompanija CV-Online lapkričio mėnesį vykdė dirbančiųjų apklausą, kurios metu siekė išsiaiškinti, ar dirbantieji žino ir ar jiems svarbios jų įmonės vizija, misija, vertybės ir tikslai.

Apklausos duomenimis, 13 proc. dirbančiųjų nežino savo įmonės vizijos, misijos ir vertybių, o 9 proc. – įmonės tikslų. Didžioji dauguma nežinančių įmonės vizijos, misijos ir vertybių darbuotojų nedalyvavo (nebuvo įtraukti) į jų kūrimą ir diegimą įmonėje.

Labiausiai įmonės vertybės nėra svarbios naujokams, įmonėje dirbantiems iki 2 metų. Tipinis darbuotojas, kuris nežino savo įmonės vizijos, misijos, vertybių ir tikslų yra kvalifikuotas darbininkas arba specialistas, 36–45 metų amžiaus, dirbantis privačioje vietinio kapitalo įmonėje, įsikūrusioje regione, kurios dydis iki 50 darbuotojų.

Darbuotojams svarbiausia žinoti įmonės tikslus

Apklausos dalyvių pasiteiravome, kiek jiems svarbūs / priimtini įmonės misija, vizija, vertybės ir tikslai ir paprašėme įvertinti jų svarbą procentais, nuo visiškai nesvarbu ir juos ignoruojate / nežinote, iki – tvirtai tikite įmonės vizija, misija, laikotės ir siekiate įmonės tikslų.

Apibendrinti tyrimo rezultatai parodė, kad tikslai darbuotojams yra svarbiausi, jie sulaukė 80 proc. įvertinimo, darbuotojams ne ką mažiau svarbios įmonės vertybės – 78 proc., vizija – 75 proc. ir misija – 74 proc.

56 proc. respondentų tiksliai žino įmonės tikslus, 52 proc. – įmonės misiją ir vertybes, o 48 proc. –viziją. Apskritai, tiksliai žinantiems savo įmonės viziją, misiją, vertybes ir tikslus, jos yra labai svarbios ir priimtinos. Tiksliai žinantys įmonės vertybes ir tikslus darbuotojai pasižymi didesniu lojalumu įmonei nei jų nežinantieji arba žinantieji tik apytiksliai.

Vos vienas kitas tiksliai žinantis įmonės tikslus darbuotojas pastarųjų 3 mėnesių laikotarpiu ieškojo naujo darbo, tuo tarpu 90 proc. įmonės tikslų nežinančių darbuotojų yra atviri naujiems darbo pasiūlymams arba aktyviai ieško naujo darbo. Taip pat svarbu paminėti, kad tiksliai žinantys įmonės vertybes darbuotojai dažniau buvo įtraukti ir įsitraukę į jų formulavimą ir diegimą įmonėje.

Tipinio, tiksliai įmonės tikslus žinančio, darbuotojo portretas:

46–54 metų amžiaus moteris, dirbanti Vilniuje įsikūrusioje privačioje užsienio kapitalo įmonėje, kurioje užima vidurinės arba aukščiausios grandies vadovaujančias arba specialisto pareigas.

Kuo ypatingi apytiksliai įmonės vertybes ir tikslus žinantys darbuotojai

35 proc. darbuotojų įmonės misiją, viziją, vertybes ir tikslus žino tik apytiksliai. Jiems svarbiausi įmonės tikslai bei vertybės (įvertinta svarba – 74 proc.), misija ir vizija sulaukė 70 proc. įvertinimo.

81 proc. apytiksliai tikslus ir vertybes žinančių darbuotojų nedalyvavo nei formuluojant nei diegiant įmonės misiją, viziją ir vertybes. Didžioji dauguma apytiksliai įmonės vertybes žinančių darbuotojų yra darbininkai ir specialistai, įmonėje dirbantys iki 2-ejų metų.

Misijos, vizijos, vertybių ir tikslų svarba / priimtinumas pagal pareigų lygį

Aukščiausio lygio vadovams svarbiausi įmonės misija ir tikslai, vidurinės grandies vadovams / projektų vadovams, specialistams bei darbininkams – įmonės vertybės ir tikslai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)