Šiuolaikinė karta dirba ne dėl pinigų

Galima teigti, kad motyvacija yra vienas pagrindinių įmonės variklių. Pasak V. Janulevičiaus, jei nėra motyvacijos, tikėtina, kad žmogus darbą atliks šabloniškai, neįsigilins į projekto esmę. Visiškai kitokia situacija, jei dirbame patinkantį darbą, kuriame esame vertinami ir morališkai.

Jei anksčiau piniginis atlygis buvo vienas pagrindinių motyvacijos šaltinių, dabartinėms X ir Y kartoms svarbus komfortas ir mėgstamas darbas. Verslininko nuomone, 20-30 metų žmonėms pagrindinis prioritetas renkantis darbą yra įdomi sritis. Antroje vietoje atsiduria finansiniai lūkesčiai, o trečioje ir ketvirtoje – pripažinimas ir galimybė prisidėti prie pokyčių, pavyzdžiui, klimato kaitos, sveikatos.

Sulaukus nuo 30 iki 40-ties metų situacija keičiasi. Turint finansinių įsipareigojimų labiau vertinamas atlyginimas ir finansinė gerovė. Nuo 40 metų jau galime pasirinkti, ką dirbti, tad pagrindiniu prioritetu bei motyvacija darbą atlikti gerai, šiame amžiaus tarpsnyje tampa savirealizacija.

Vis dar paliekame ne įmonę, o vadovą?

Visi žinome posakį – išeidami iš darbo paliekame ne įmonę, o vadovą. Dažnai, negalėdami realizuoti savo idėjų, kai mūsų neišklauso ir nevertina, pasirenkame ne „kovoti su vėjo malūnais“ vardan įmonės gerovės, o tiesiog ieškoti tokios įmonės, kurios vadovas geba ir nori dirbti su komanda. Kaip yra iš tiesų?

„Taip, realybė yra tokia, kad tiesioginis vadovas vertina, motyvuoja, nuo jo priklauso atlyginimas bei karjera, tad kasdienė, savaitinė komunikacija yra labai svarbi“, – pabrėžė V. Janulevičius.

Pašnekovo teigimu, ne mažiau svarbus personalo vadovo vaidmuo. Būtent jo noras įkvėpti kolektyvą ir galimybė balansuoti tarp valdybos, vadovų ir kolektyvo – gali duoti didžiulį rezultatą. Deja, V. Janulevičius pastebi, kad šiai sričiai įmonės dažnai taupo ir pakankamai neinvestuoja, nes neįvertina personalo vadovo atsakomybių svarbos.

Dirbti motyvuoja gera atmosfera. „Svarbu kiekvienam komandos nariui atrasti individualias motyvacijos priemones. Apie tai ir kalbėsiu lapkričio 26 dieną Alma Master mokymų metu. Per daug metų atradau efektyvius būdus, ką daryti, kad darbuotojų motyvacija padidėtų“, – komentavo V. Janulevičius.

Aktualu ir tai, kad moterims ir vyrams skirtos motyvacinės priemonės skiriasi. Jei vyrus motyvuoja automobilis, moteris labiau įkvėps saugumo jausmas – draudimas šeimai, ir pan.

V. Janulevičius atkreipia dėmesį, kad šiuo metu vyksta didžiulė žmonių kaita. Įmonių vadovai, kurie įkūrė verslus nuo 1990-ųjų metų, po truputį ruošiasi perduoti atsakomybes, tad svarbu teisingai nustatyti prioritetus ir motyvaciją jaunajai kartai, kad darbas būtų tęsiamas. O jį tęsti reikės pasitelkiant kūrybiškumą, technologijas ir dirbtinį intelektą.