Respondentai išskyrė populiariausias priežastis, dėl kurių nepriėmė potencialaus kolegos į darbą. Nors įmonės bei jų politika – skiriasi, dauguma darbdavių viešoje erdvėje netoleruoja neapykantos reiškimo, vakarėlių ar neleistinų medžiagų vartojimo vaizdų, neteisėto turinio. Taip pat darbuotojui užverti duris gali netaisyklinga rašyba bei konfidencialaus ar jautraus turinio skelbimas apie buvusią darbovietę.
„Paprastai sakant, jeigu išėjęs ar net atleistas iš darbo savo asmeninėse socialinių tinklų paskyrose skųsitės buvusiais kolegomis ar įmone, į naują kolektyvą galite ir nepatekti. Jeigu „LinkedIn“ prisistatote profesionalu, o, tarkime, „Instagram“ paskyroje dalinatės nuotraukomis, kaip pusnuogis šokate ant stalo su alkoholio buteliu rankoje, – tai tikrai nepatiks būsimiems darbdaviams“, – pastebi komunikacijos specialistas.
Apklausos duomenimis, 98 % įmonių atlieka pagrindinių kandidatų „patikrą“ internete, o 43 % iš jų tam naudojasi „Google“ paieška. Tai reiškia, kad darbo ieškantys asmenys turėtų atnaujinti savo „LinkedIn“ ir kitų socialinių tinklų paskyras, suvienodinti jose esančią informaciją bei padaryti viską, kad jų vardas pasirodytų „Google“ paieškos rezultatuose kuo aukščiau.
„Lietuvoje tai dar nėra įprasta, tačiau užsienyje profesionalai neretai susikuria asmeninę svetainę, kurioje skelbia savo patirtį ar rašo blogo įrašus, susijusius su jų profesija bei sritimi, kurioje specializuojasi“, – sako R. Šapalas.
Beveik trys ketvirtadaliai įmonių teigia, kad vertinant kandidatus gyvenimo aprašymas (CV) tebėra labai svarbus. O jei jis susietas su profesionaliai užpildyta „LinkedIn“ paskyra ar net asmeniniu prekės ženklu, pavyzdžiui, svetaine – ženkliai padidėja galimybės išsiskirti iš minios konkurentų.
Informacija apie jus „Google“
Prieš pradedant keisti savo asmenines paskyras, pabandykite į paieškos langelį suvesti savo vardą ir pavardę. Tai, ką rasite, ras ir darbdaviai. Po šio žingsnio galima imtis atnaujinimų.
Pilnai užpildytas ir atnaujinta paskyra
Svarbiausias ir reikšmingiausias dalykas, kuris neretai pamirštamas – nuolat atnaujinkite duomenis apie save. Kad gautumėte darbą pasitelkę socialinius tinklus, pirma reikia tinkamai jais naudotis. Asmeninėje paskyroje turėtų būti aiškiai pateikta visa karjeros istorija, išsilavinimas bei su darbu susiję įgūdžiai. Taip pat labai svarbi nuotrauka. Jei ji nėra profesionali – potencialūs darbdaviai gali tiesiog nebežiūrėti toliau.
Svarbiausia informacija – paskyros viršuje
Paprastas, bet neretai pamirštamas dalykas – prioritetai. Potencialiems darbdaviams retai svarbūs jūsų pasiekimai su darbu nesusijusiose srityse. Todėl svarbu kuo anksčiau paminėti ir pabrėžti svarbiausią informaciją, pavyzdžiui – konkrečiose pareigose pasiektus tikslus, jų naudą įmonei bei kolegoms.
Profesionalumas net internetinėje erdvėje
Kontaktai ir bendrų interesų grupės
Neretai darbdaviai ieško naujų darbuotojų socialiniuose tinkluose, tai reiškia – kuo daugiau kontaktų, susijusių su savo darbu turėsite, tuo geriau. Tos pačios srities kontaktų turėjimas savo socialiniame burbule galimiems darbdaviams parodo, kad bendraujate su panašiais žmonėmis, domitės šia sritimi ir jūsų profesija jums svarbi. Tokią pat naudą duoda ir socialinių tinklų grupės, susietos su karjera.
Profesionalaus turinio skelbimas ir išlaikymas
Jei niekada to nedarėte arba darėte per retai, galite pradėti atnaujinę savo paskyrą – dalinkitės svarbia ir naudinga informacija. Tai gali būti įžvalgos apie su karjera susijusias aktualijas, svarbūs klausimai profesinei bendruomenei ar diskusijos apie tai, kas reikšminga jūsų srities specialistams.
***
Šis straipsnis yra specialaus „Delfi Karjera“ projekto ciklo „HR žvilgsnis“ dalis. Ankstesnį ciklo tekstą rasite ČIA. Ciklas skirtas perteikti personalo vadovų, žmogiškųjų išteklių specialistų įžvalgas dėl gerovės darbuotojams sukūrimo ir patarimus, kurie gali praversti ieškant darbo ar keliant kvalifikaciją.