Pasaulyje populiarėja viešbučių kambarinių („housekeeping“) paslaugų pirkimas iš trečiųjų šalių, leidžiantis mažiausiai ketvirtadaliu sumažinti darbo sąnaudas. Lietuvoje ši paslauga tebėra naujovė, tačiau kambarių tvarkymo paslaugas viešbučiams teikianti įmonė „Civinity Solutions“ mato verslo perspektyvas, ypač – didžiųjų viešbučių segmente.

Apsimoka didesniems

Daugelis Lietuvos viešbučių vis dar linkę turėti savas kambarinių komandas ir vengia samdyti paslaugas iš išorės. „Civinity Solutions“ projektų vadovė Greta Kuklytė sako, kad pagrindinė to priežastis – nerimas dėl viešbučiams keliamų aukštų kokybės reikalavimų.

„Viešbučiai itin priklausomi nuo klientų įvertinimo rodiklio, o vienas iš rodiklių yra kambarių švara ir higiena pagal nustatytus viešbučių standartus“, – kalba G. Kuklytė.

Pasak jos, kambarių tvarkymo paslaugas iš trečiųjų šalių Lietuvoje labiausiai apsimokėtų turėti visiems viešbučiams, tačiau ypač vidutiniams ir dideliems, kurie kuruoja dideles kambarinių komandas.

„Paslaugos teikėjas turi užtikrinti, kad būtų išlaikyta viešbučio aptarnavimo kultūra, todėl darbuotojams rengiami mokymai, į mokymų modulius įtraukiant konkretaus viešbučio standartus. Paprastai kambarių tvarkymo darbams samdomi patirties turintys darbuotojai, bet šių dienų darbo rinkoje apgyvendinimo įstaigoms tenka rinktis ir nekvalifikuotus darbuotojus, į kurių mokymą reikia investuoti, tačiau jie ne visada pateisina lūkesčius. Perkant paslaugą, su darbuotojų mokymu susijusios laiko sąnaudos ir atsakomybė tenka paslaugos teikėjui“, – sako G. Kuklytė.

Įsigyti profesionalių kambarinių paslaugą iš trečiųjų šalių taip pat verta viešbučiams, turintiems problemų dėl švaros. Paslaugos pirkimas gali labai pagerinti šį rodiklį, kadangi tuomet taikoma kelių grandžių kontrolė – kambarinių darbą tikrina ir vertina tiek paslaugos teikėjo atsakingi asmenys, tiek viešbučio atstovai.

Ketvirtadaliu mažina darbo sąnaudas

Pagrindinis kambarių tvarkymo paslaugos pirkimo iš trečiųjų šalių privalumas yra sutaupyti kaštai. Turint omenyje didelę šios srities darbuotojų kaitą ir naujų kambarinių samdos bei mokymų apimtis, viešbučių darbo sąnaudos, apimančios savo kambarinių komandos įdarbinimą, apmokymą ir išlaikymą, perdavus paslaugą išorės teikėjams, ilgalaikėje perspektyvoje sumažėja daugiau nei 25 proc.

Be to, paslaugos pirkimas sprendžia visos komandos išlaikymo iššūkį laikinai mažėjant viešbučio užimtumui.

„Viešbučių užimtumas šaltuoju metų laiku mažėja, tačiau jie būna priversti visus metus išlaikyti visą kambarinių komandą, nes pilnas viešbutis gali būti užsakomas ir žiemą. Pirkdami kambarinių paslaugas, viešbučiai moka tik už išvalytą kambarį, tad visi darbuotų išlaikymo kaštai tenka paslaugos teikėjui“, – sako G. Kuklytė.

Atlygis susietas su rezultatais

Kambarių valymo paslaugas teikiančių darbuotojų atlyginimas priklauso nuo išvalytų kambarių skaičiaus, tačiau, pasak G. Kuklytės, norint išlaikyti darbščius, greitai ir kokybiškai dirbančius žmones, būtina papildoma finansinė motyvacija.

„Civinity Solutions“ moka mažiausiai 25 proc. didesnius atlyginimus nei minimalus darbo užmokestis, taip pat darbuotojai motyvuojami papildomais priedais už kokybišką darbą, apmokamos jų kelionės į darbą, suteikiamas nemokamas maitinimas darbo metu.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją