Bendrovės „EY“ tyrime „EY Work Reimagined 2022“ iš viso dalyvavo 17 tūkst. darbuotojų ir 1,5 tūkst. darbdavių iš 22 pasaulio šalių, rašoma pranešime žiniasklaidai. Jo rezultatai iškalbingi: 68 proc. darbdavių sako, kad darbuotojų kaita per praėjusius metus išaugo, ir jei 2021-aisiais keisti darbovietę svarstė tik 7 proc. dirbančiųjų, dabar jų dalis išaugo kelis kartus – net iki 43 procentų.
Pasak Auksės Žukauskienės, „EY“ Organizacijų ir darbuotojų valdymo konsultacijų Baltijos šalyse vadovės, tokias nuotaikas darbo rinkoje lemia tiek per pandemiją pasikeitę darbuotojų lūkesčiai bei poreikiai, tiek sparčiai auganti infliacija. O atsižvelgiant į Lietuvoje fiksuojamus infliacijos rekordus, kai gegužę metinė infliacija šalyje pakilo iki 18,5 proc., taip vadinama „didžiojo pabėgimo“ (angl. Great resignation) banga neabejotinai palies ir Lietuvos bei Baltijos šalių įmones.
Aiškėja, kad daugiau kaip trečdalis (35 proc.) svarstančių keisti darbą žmonių siekia gauti didesnį atlyginimą, kas ketvirtas (25 proc.) ieško naujų karjeros galimybių.
Lankstumo supratimas keičiasi
Tyrimas taip pat rodo, kad COVID-19 pandemijos atnešti nuotolinio darbo įpročiai niekur nedings. Mažiausiai dvi dienas per savaitę iš namų ar per nuotolį nori dirbti net 4 iš 5 dirbančiųjų, o nenorinčių dirbti per nuotolį dalis, lyginant su praėjusiais metais, sumažėjo nuo 34 iki 20 procentų.
Darbdaviai šiuo klausimu konservatyvesni: kas penktas (22 proc.) pageidauja savo komandas biure matyti kiekvieną darbo dieną. Kita vertus, net 74 proc. yra pasiruošę samdyti žmones kitose šalyse ir leisti jiems dirbti per nuotolį, jei šie turi rinkoje trūkstamų, kritinės svarbos įgūdžių.
Visa ko centre – žmogus
Apskritai vis daugiau įmonių supranta, kad visa ko centre dabar yra žmogus – jo gebėjimai, augimas, taip pat emocinė sveikata ir pan. Būtent darbuotojai kuria didžiausią vertę, padeda įmonei augti ir didinti konkurencingumą rinkoje, o jiems užtikrinama gerovė gali padėti atskleisti įmonės išskirtinumą darbo rinkoje, pritraukti ir išlaikyti talentus.
Remiantis „EY“ tyrimu, sėkmingai žongliruoti šiais esminiais darbo aplinkos elementais pavyksta maždaug trečdaliui (32 proc.) darbdavių, kurie įvardija, kad jų įmonės kultūra ir produktyvumas pastaruoju metu gerėja. To jie pasiekia užtikrindami vadovų informuotumą apie verslo problemas ir jų sprendimus, sudarydami hibridinio darbo galimybę, investuodami į papildomus patogumus biure, naudojamas technologijas bei įgalindami darbuotojus ir suteikdami jiems daugiau autonomijos.