D. Vilkaitė yra įgijusi interjero apdailininko profesiją, bet neslepia, kad rasti darbą nebuvo labai paprasta.

„Iš Telšių pabėgau į Klaipėdą, bet ir čia darbo paieškos nebuvo lengvos. Daugeliu atvejų potencialūs darbdaviai leido suprasti, kad nesu tinkama kandidatė vien dėl to, kad esu kurčia“, – prisiminė D. Vilkaitė.

Dabar jau nieko nebestebina, kai kurio nors prekybos tinklo kasoje sėdi kurtumo negalią turintis kasininkas. Kai prieš 10 metų prekybos centre pradėjo dirbti D. Vilkaitė, pirkėjai bent jau Klaipėdos krašte su tuo dar nebuvo susidūrę, tad iš pradžių būta ir įvairių nesusipratimų.

„Esu labai dėkinga Klaipėdos pedagoginės psichologinės tarnybos vadovei Ulijanai Petraitienei, nes ji susiskambino su tuometine vieno iš prekybos centrų „Rimi“ direktore ir pristatė mane. Taip pat jaučiu didelį dėkingumą ir tuometinei mūsų padalinio vadovei Jolantai Juršienei, nes ji labai mane palaikė, ragino nepasiduoti, nes tikrai pradžioje buvo įvairių minčių.

Ypač buvo sunkūs pirmieji trys bandomieji mėnesiai. Iki tol niekur nebuvau dirbusi, tad kontaktuoti su žmonėmis buvo labai sudėtinga, buvo nelengva atlaikyti pirkėjų žvilgsnius. Neslėpsiu, iš pradžių būdavo ir labai nepakančių pirkėjų, matydavau, kaip jie nervinasi, buvo ir tokių, kurie tiesiog iš pykčio sviedė kortelę į mane“, – prisiminė D. Vilkaitė.

Tačiau pamažu visi apsiprato ir kurčia kasininkė pelnė daugelio pirkėjų simpatijas. Kitaip ir negalėjo būti, nes daugelis greitai pajuto, kokia Donata nuoširdi ir dėmesinga kiekvienam. Pavyzdžiui, matydama, kad mažą kūdikį ant rankų laikančiai mamai nėra paprasta atsiskaityti už prekes, ji pasisiūlo palaikyti mažylį, senoliai būna sužavėti, kai Donata jiems padeda susikrauti prekes į maišelius...

„Mūsų prekybos centre yra nemažai pirkėjų, kurie stoja tik į tą kasą, kurioje dirba Donata. Gerbėjų ratas tikrai nemenkas. Ji labai nuoširdi, miela, visada šypsosi, tai visus paperka. Ir mums labai gera dirbti su ja. Daugeliui girdinčiųjų ji yra pavyzdys, kaip reikia dirbti, kad pirkėjai būtų patenkinti“, - pasakojo tame pačiame prekybos centre dirbančios kolegės.

D. Vilkaitė džiaugėsi, kad ištikimiausi jos pirkėjai kartais ją palepina ir dovanomis, pavyzdžiui, be jokios progos padovanoja šokolado ar gėlių.

„Labai esu dėkinga visiems savo pirkėjams, kad jie mane palaiko, pasitiki. Tai mano gyvenimo variklis“, – dėkojo Donata.

Šiuo metu mergina dirba prie Dragūnų kvartalo, Liepojos gatvėje, esančio prekybos centro „Rimi“ informacijos skyriuje.

„Nors šiame skyriuje pirkėjai ne tik atsiskaito už prekes, bet ir moka mokesčius, perka cigaretes, didesnių komunikacijos problemų nekyla. Jau ir girdintieji yra išmokę, kaip susikalbėti su kurčiaisiais, sugalvoja, kaip parodyti, kurios prekės nori“, – džiaugėsi Donata.

Kolektyve ji viena kurčioji, bet džiaugėsi, kad puikiai pavyksta bendrauti ir su bendradarbiais.

„Jei nesuprantame vieni kitų iš gestų, parašome SMS, be to, galime per skaipą pasinaudoti gestų kalbos vertėjo paslaugomis. Galima užsakyti gestų kalbos vertėją atvykti į sutartą vietą“, – galimus prisitaikymus vardijo D. Vilkaitė ir ragino panašaus likimo žmones būti drąsius, ieškoti galimybių save realizuoti.