1. Skirkite daugiau dėmesio atrankai

Norint sėkmingai pritraukti naujų talentų, kurie įmonėje liks ilgam, pasak „Komponent“ įkūrėjo, pirmiausia verta skirti daugiau dėmesio būsimų darbuotojų atrankai.

„Lietuvoje atsirenkant IT darbuotojus įprasta pasikalbėti su kandidatu bei patikrinti jo žinias testais. Tačiau taikant tokį atrankos principą labai sunku išsiaiškinti žmogaus vertybes bei suprasti tikslius lūkesčius, – sako G. Ellingsenas. – Skirkite daugiau laiko atrankai ir kandidato pažinimui – pasikalbėkite ne tik su pačiu būsimu darbuotoju, bet ir paprašykite rekomendacijų iš buvusių darbdavių. Taip pat vertėtų pabendrauti ir su kandidatų ankstesniais kolegomis, šeimos nariais ar net vaikystės draugais“.

Nors iš pradžių tai gali atrodyti kaip papildomas ir ilgai trunkantis darbas, tačiau anot G. Ellingseno, ilgainiui pastebėsite, kad tokia dėmesinga darbuotojų atranka padeda išvengti dažnos žmonių kaitos. „Komponent“ atrankos metu paprašo dešimties kontaktų, kurie galėtų rekomenduoti kandidatą, ir skiria laiko kiekvieno iš jų detaliam pokalbiu. Bendrovė tiki, jog ir ši metodika labai stipriai prisideda prie to, kad darbuotojų kaita gerokai mažesnė nei įprastas vidurkis IT sektoriuje.

Foto: Asm. albumas


2. Puoselėkite tarpasmeninių ryšių kūrimą

Klaidinga manyti, kad IT sektoriuje svarbūs tik techniniai gebėjimai, o darbuotojams reikia gebėti bendrauti tik su klaviatūromis ir monitoriais. Tiesa ta, kad siekiant išlaikyti darbuotojus, būtina kurti bei puoselėti ir tarpasmeninius ryšius.

„Ne kartą teko įsitikinti, jog darbui IT srityje reikalingos savybės, kurios padeda ne tik profesionaliai programuoti, bet ir bendrauti, suprasti ir išgirsti kitus. Tokie įgūdžiai kaip gebėjimas operatyviai prisitaikyti, darbas komandoje, kūrybiškumas, kritinis mąstymas ar gebėjimas bendrauti, sklandžiai dėstyti savo mintis šiuo metu tampa vis reikšmingesni, siekiant įsitvirtinti IT darbo rinkoje“, – pabrėžia G. Ellingsenas.

Pasak jo, gebėjimas komunikuoti svarbus ir bendraujant su kolegomis, ir su klientais. Vienas iš būdų, padedančių stiprinti šį įgūdį – vidiniai įmonės renginiai, į kuriuos galima įtraukti ir darbuotojų artimuosius.

„Iš tiesų, čia veikia panašus principas, kurį taikome ir dėmesingų kandidatų atrankų metu. Renginiuose, kuriuose dalyvauja visos komandos draugai bei šeimos nariai, darbuotojai geriau pažįsta vieni kitus, išsiaiškina kolegų lūkesčius, kuriuos vėliau lengviau atliepti darbe. Šią tradiciją puoselėjame jau ne vienerius metus tiek Norvegijoje, tiek Lietuvoje, ir matome, kaip tai padeda pagerinti komandos darbą, ugdo darbuotojų komunikacinius gebėjimus, kuria tarpasmeninius ryšius bei didina jų lojalumą įmonei“, – pasakoja G. Ellingsenas.

Foto: Shutterstock


3. Pasitikėkite savo darbuotojais

„Tikėjimas darbuotojų kompetencijomis, jų atsakingumu bei tinkamų sprendimų radimu suteikia žmonėms galimybę visą atsakomybę už darbo rezultatą paimti į savo rankas. O tai skatina juos įdėti daugiau pastangų siekiant užsibrėžtų tikslų bei leidžia labiau susitapatinti su įmone ir jos sėkmę matyti kaip savo asmeninį laimėjimą. Pasitikėjimas darbuotojais – tai įmonės klestėjimo pamatas“, – įsitikinęs įmonės Lietuvos padalinio vadovas.

Anot jo, reikėtų vadovautis principu, jog jūsų darbuotojui verslo rezultatai yra tokie pat svarbūs kaip ir jo asmeniniai pasiekimai. Todėl verta skatinti darbuotojus, kad jie patys išsikeltų tikslus, planuotų savo darbo ir atostogų laiką. Vadovo užduotis čia – stengtis kiekvienam darbuotojui sudaryti palankias sąlygas, kurios leistų visa tai įgyvendinti.

„Pastebiu, kad nors ir rečiau nei prieš dešimtmetį, tačiau įmonėse vis dar atsargiai žiūrima į pasitikėjimą savo darbuotojais. Kontrolė ir hierarchinis valdymo modelis, kuomet verslo tikslai bei užduotys darbuotojams yra „nuleidžiamos“ iš viršaus, nėra retenybė. Šis mąstymas turi pasikeisti, jei norite išlaikyti žmones. Darbuotojai, turintys visapusišką vadovų ir kolegų palaikymą dirbą efektyviau, jaučiasi labiau motyvuoti veikti bei patiria ženkliai mažiau streso darbe. Formulė čia gana paprasta, jei žmogus gerai jaučiasi darbe – didėja jo lojalumas įmonei“, – teigia programinę įrangą kuriančios įmonės vadovas.