Globa – 24 valandas per parą

„O viskas prasidėjo dar seniau – nuo to, kad mūsų šeimoje prieš 8 metus atsirado Marlena. Tai škotų baltasis terjeras. Kadangi man nuolat tenka išvykti į trumpesnes ar ilgesnes komandiruotes, Marlena „migravo“ tarp mano draugų, pažįstamų, giminių. Ir kai jau visi draugai ir giminaičiai buvo išnaudoti, man buvo nesmagu eilinį kartą prašyti prižiūrėti šuniuką – kokia bebūtų Marlena smagi, vis tik gyvūno priežiūra reikalauja ir laiko, ir dėmesio. Taigi prasidėjus pandeminiam laikotarpiui ir nutariau įgyvendinti jau kelerius metus mintyse brandintą „Petsy“ idėją“, – pasakoja J. Liaudinienė.

Moteris sumanymu, gimė programa, kurioje šeimininkai gali rasti aukles savo augintiniams pavedžioti ar ir kurį laiką pagloboti apgyvendinant savo namuose.

Foto: Asm. albumas

Siekdama, kad verslas būtų visapusiškai sėkmingas, Jelena pradžioje viską norėjo išbandyti pati. „Juk tik tokiu būdu galėjau suprasti, ar viskas gerai veikia, kur galbūt kažką reikia patobulinti. Taigi, buvau ir šeimininkė, kuri atiduoda augintinį, o taip pat išbandžiau ir auklės, kuri pasiima augintinį į namus, darbą“, – pasakoja.

Neslepia, verslo pradžia nebuvo lengva, nes sistema nebuvo automatizuota, tad itin daug laiko atėmė rankinis auklių anketų registravimas, skambučiai kandidatams, augintinių šeimininkams.

Tačiau tai nenuslopino J. Liaudinienės entuziazmo – moteris džiaugiasi aptikusi galimybę nišiniam verslui. „Iš pradžių žmonėms atrodė, kad esame šeimos viešbutis, kad kažkur fiziškai yra vieta, kurioje auklės laukia augintinių. Ir tai, kad nesame prisirišę prie vienos vietos – yra skiriamasis verslo bruožas ir didžiulis jo pranašumas. Auklės yra išsibarsčiusios po visą Lietuvą, jų paslaugos prieinamos kiekvienam, o tai, kad augintinis patenka į namų aplinką, kad sulaukia viso šeimininkų dėmesio – tik didina paslaugos vertę“, – apie 24/7 teikiamą globą sako J. Liaudinienė.

Na o tai, kad verslui nereikia išlaikyti patalpų, aptarnaujančio personalo, išlaidos augintinio auklei yra mažesnės nei būtų skirtos viešbučiui.

Foto: Asm. albumas

Šiandien „Petsy“ platformoje jau registruota per 350 auklių: Vilniuje yra apie 150, Kaune – 100 ir dar apie 100 kituose Lietuvos miestuose – Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose ir kt. Kasdien auklių atsiranda vis daugiau, mažesniuose miesteliuose – taip pat.

Aukle gali tapti ne kiekvienas

Per platformą galima užsisakyti kelias paslaugas. Viena, augintinio vedžiojimas, kai pagal susitarimą jis yra paimamas, pavedžiojamas ir šeimininkui tą pačią dieną gražinamas. Kitoks darbas ir atsakomybės, kai augintinis paliekamas auklei kuriam laikui. Augintinį į savo namus priėmęs asmuo jį prižiūri, maitina, vedžioja ir pan. Visą konkrečią informaciją apie augintinį jis gauna iš šio šeimininkų: kada ir kaip maitinti, kam galbūt yra alergiškas, kur ir kiek laiko vedžioti ir pan.

Būna, kad šeimininkas praneša, jog augintinis dar jaunas, bijo likti vienas, tada, akivaizdu, prižiūrėtojas negali jo vieno palikti ilgesnį laiką.

Foto: Asm. albumas

Aukle gali tapti bet kas, kas myli gyvūnus ir kuris gali apgyvendinti pas save ir tinkamai prižiūrėti. Tai turi būti pilnametis asmuo. Na o jei papildomai užsidirbti nori nepilnametis, anketą turi pildyti ir visą atsakomybę prisiimti jo tėvai.

Pildydamas anketą kandidatas pažymi, kur gyvena, kokiomis sąlygomis, ar yra šalia parkas, kiek laiko gali skirti augintiniui ir daug kitų dalykų. „Mes turime žinoti, ar žmogus atitinka auklei nustatytus kriterijus. Tarkime, pasitaiko, kad kandidatas užpildo ne visas anketos grafas – tai jau ženklas, kad žmogus galimai nėra atviras, ne viską apie save pasako, ir akivaizdu, tokia kandidatūra netinkama. Tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad mūsų klausiama informacija yra perteklinė, tačiau gyvūną globai atiduodantis šeimininkas nori žinoti, kur šis gyvens, ar tuose namuose dar yra augintinių ir kokių, kokios veislės, bendraujančių ar ne ir pan. Sudaromos sutartys, kuriose numatoma ir tai, kad išvykus šeimininkui jis gali skambinti auklei – tiek video, tiek paprastu skambučiu ir sužinoti, kaip jo augintiniui sekasi“, – tokios detalės didina verslo patikimumą.

Populiaru palikti augintinius švenčių dienomis

Dažniausiai augintiniai paliekami savaitgaliams, kai jų šeimininkai vyksta į keliones, pobūvius ar pan. Ypač toks poreikis išauga švenčių metu. Populiaru augintinį palikti išvykstant atostogų – tada auklė jį priglaudžia savaitei, 10 dienų. Yra buvę atvejų, kai augintinis buvo prižiūrimas ir pusantro mėnesio, kai šeimininkams teko užsibūti kelionėje. Beje, labai dažnai prieš palikdami ilgesniam laikui šeimininkai iš pradžių augintinį patiki auklei kelioms dienoms, savaitgaliui – kad abu, kaip sako Jelena, galėtų „apsiuostyti“.

Foto: Asm. albumas

Jau kurdama šią platformą moteris svajojo, kad ji taps prieglobsčiu bet kokiems gyvūnams. Daugiausia auklių ieškoma šunims, katėms, keliskart buvo palikti graužikai – triušiai ir šinšilos. Laikinai globai galima palikti žuvytes, papūgėles, vėžliukus ir pan.

Būna atvejų – koks nutiko visai neseniai – kai auklės ieškoma vienoje šeimoje auginamiems katei ir šuniui.

„Ukrainiečių pabėgėlių šeima turėjo išvykti tvarkyti dokumentų ir ieškojo auklės savo šuniui bei katei, kurie vienas prie kito labai prisirišę. Per platformą pavyko rasti rusiškai kalbančią auklę, kuri sutiko pagloboti abu augintinius“, - pasakoja J. Liaudinienė.

Deja, retkarčiais pasitaiko ir tokių atvejų, kai šeimininko ir auklės biolaukai nesutampa. Tarkime, kai šeimininkei, pabendravusiai su aukle, viskas tiko, tačiau išvakarėse ji staiga persigalvoja ir nutaria atsisakyti auklės paslaugų: „Man pasirodė, kad ji per daug teiravosi apie tai, kokia mano šuniuko kaina“.

„Žinoma, visokių atvejų nutinka, žmogiškieji faktoriai egzistuoja, tačiau taisyklės yra taisyklės – todėl siekiant išvengti nesusipratimų yra sudaromos sutartys,“ – akcentuoja verslininkė.

Jelena pasakoja, kad gana dažnas atvejis, kai auklės taip susidraugauja su augintiniais, kad, būna, išsiskiriant ir ašarą nubraukiama. Ji juokiasi pastebinti, kad pas aukles paliekama Marlena dėmesio gauna kur kas daugiau nei būdama namie.

Ateities planai – ambicingi

Puikiai startavęs „Petsy“ auga ir Jelena neketina sustoti – ateityje ji planuoja verslą plėsti į užsienio šalis, jau dairosi, kokia situacija pas kaimynes, taip pat vidurio Europoje, kur gyventojai kone pamišę dėl gyvūnų ir augintinio vedžiojimo, pasaugojimo paslaugos yra itin populiarios.

Siekiant kelti paslaugų kokybę, jų skaidrumą platforma nuolat tobulinama ir netolimoje ateityje joje atsiras auklių reitingai – priklausomai nuo suteiktų paslaugų ir nuo šių gavėjų vertinimo, grįžtamojo ryšio. Tai, verslininkės teigimu, augins ir pasitikėjimą pačia platforma, per ją gaunamomis paslaugomis. Nes ypač verslo pradžioje Jelenai teko raminti ne vieną šeimininką, nerimaujantį dėl savo paliekamo augintinio gerovės.

„Atsiliepimai naujai atėjusiems klientams leis pamatyti ir įvertinti, kaip augintiniais rūpinamasi, ar jie tinkamai prižiūrimi, maitinami, vedžiojami ir pan. Leis įsitikinti, kad nieko blogo šiems nenutinka“, – sako.