– Koks Jūsų dabartinis vaidmuo įmonėje?

–Prie įmonės prisijungiau prieš 6 metus ir po kurio laiko tapau mokymų skyriaus dalimi. Pirmoji mano pozicija čia buvo skrydžio praktikos instruktorius, kurioje buvau atsakingas už naujokų apmokymus, vėliau, greta savo kasdienių kapitono užduočių, buvau ir simuliatoriaus instruktorius bei egzaminuotojas. Dabar esu skrydžių instruktorių ir egzaminuotojų vadovas.

Pagrindinės mano atsakomybės yra įmonės taisyklių, procedūrų ir instrukcijų, reglamentuojančių skrydžių instruktorių ir egzaminuotojų standartizavimą, priežiūra bei valdymas. Mano pozicija taip pat reikalauja glaudaus bendradarbiavimo su kitais „Avion Express“ skyriais, atliekančiais įvairius veiklos mokymus.

Kol kas naujoji pozicija man vis dar kelia iššūkių, tačiau tuo pat metu tai yra ir nepakartojama profesinė galimybė.

– Kas Jus pastūmėjo į aviaciją?

– Šį sprendimą priėmiau anksti, būdamas šešerių. Mano tėvai vis dar šypsosi prisiminę tą ryžtingą berniuką, pareiškusį: „Aš noriu būti pilotu! Noriu pakilti virš debesų.“ Visą vaikystę su žavesiu žvelgdavau į dangų ir svajojau, kad vieną dieną galėsiu vairuoti „didelį metalinį paukštį“, kuriuo tuomet vadindavau lėktuvą.

80-tųjų pabaigoje žmonėms, neturėjusiems jokios aviacinės patirties ar artimųjų jau dirbančių šioje industrijoje, kelias į aviaciją buvo tikrai sudėtingas. Būdamas 18-kos aš nusprendžiau pasirinkti įprastą karjerą, o svajonę tapti pilotu iškeičiau į kompiuterių mokslo studijas. Tačiau kaskart žiūrėdamas pro biuro langus, aš tiesiog skraidžiau. Mano aistra aviacijai niekur nedingo.

Todėl vieną dieną aš nusprendžiau, jog atėjo laikas atsikratyti savo kasdienės rutinos, ir kolegoms bei šeimai pareiškiau, kad keliauju į JAV tapti profesionaliu pilotu. Tai buvo didžiausią reikšmę mano gyvenime turėjęs sprendimas. Ir aš niekad nesigailėjau jį priėmęs. Net ir praėjus 32 metams, aš vis dar visa širdimi myliu savo profesiją ir jaučiu keistą džiugesį, nes vis dar atrodo, kad man moka už tai, kad tiesiog užsiimčiau savo hobiu.

– Kas Jums labiausiai patinka būnant komandos dalimi?

– Orlaivių, įgulos, techninės priežiūros ir draudimo nuomos bei užsakomųjų skrydžių veikla yra kupina iššūkių. Tai unikalus verslo modelis, ženkliai besiskiriantis nuo įprastinių oro linijų darbo. Palyginus su kai kurių kitų oro linijų pilotais, kurie skraido tik tam tikruose regionuose, mes skraidome visame pasaulyje. Dažnai turime lankytis naujuose oro uostose, o tai leidžia mums nuolat mokytis, įgyti daugiau įvairios patirties. Mes turime galimybę aplankyti šalis, kurių niekad net nesvajojome pamatyti, mezgame pažintis visame pasaulyje. Būti įmonės dalimi tikrai nėra nuobodu.

– Kokios yra teigiamos šios profesijos pusės?

– Po tiek metų aviacijos sferoje galiu drąsiai teigti, kad nėra tobulų įmonių. Visos įmonės turi pliusų ir minusų ir kiekvienas turi atsirinkti tai, kas jam/jai yra svarbiausia.

Man labiausiai patinka tai, kad, nepaisant to, jog įmonė yra įsikūrusi Lietuvoje, mes esame tarptautinis verslas. Mūsų komandai priklauso žmonės iš viso pasaulio ir tai leidžia mums puoselėti daugiakultūrę, daugianacionalinę įmonės filosofiją. Taip pat įmonė pilotams gali pasiūlyti patrauklų budėjimų tvarkaraštį. Pavyzdžiui, aš esu graikas ir džiaugiuosi galėdamas vasaros metu praleisti daugiau laiko su savo šeima ir artimaisiais Graikijoje. Tokių galimybių dirbdamas įprastinėse oro linijose niekad neturėjau. O čia – turiu!

„Jokių nuobaudų“ kultūra Saugumo skyriuje yra tai, ką tikrai verta paminėti. Pilotai yra žmonės ir, kaip ir kiekvienas, kartais padaro klaidų. Saugumo komandos požiūris į tai yra labai profesionalus. Svarbiausia yra pasimokyti iš klaidų ir jų nekartoti, ir būtent tokį mentalitetą turi mūsų saugumo komanda. Kasdien mes vis augame ir tokiu būdu galime suteikti pilotams tobulėjimo galimybių.

Jei paklaustumėte manęs, ar rekomenduočiau kitiems tapti pilotais, tai mano atsakymas yra paprastas – taip! Tai viena iš žaviausių bei labiausiai traukiančių profesijų. Tik įsivaizduokite – jūs sėdite kapitono kėdėje, modernaus orlaivio pilotų kabinoje. Jūs esate 39 tūkstančių pėdų aukštyje ir lekiate 900 km/val greičiu, po savimi matydami kvapą gniaužiančius žemės vaizdus. Galite grožėtis aplinka skanaudami gerą kavą, o šviečianti saulė ant prietaisų skydelio šokdina saulės zuikučius. Vienintelis dalykas, ką tokiu metu galima galvoti tėra: „Dėkui aukščiausiajam, kad leido man tapti pilotu.“

Tad visiems ateities pilotams ir kolegoms, kurie dar tik kils į padebesius, linkiu niekad nepasiduoti, nuolat siekti savo svajonių ir neleisti niekam jų „nuleisti ant žemės“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją